Хубен Черкелов, едно от емблематичните имена в съвременното изобразително изкуство, се представя може би с най-мащабната си досега изложба в София. В галерия „Оборище 5“, едно ново пространство за изложби и срещи, в една представителна огромна зала, са подредени негови произведения, сред които и няколко знаменателни негови творби с внушаващи размери – 3-3 метра“. „Миналото никога не е мъртво, то дори не е минало“ – този цитат от „Реквием за една светица“ на Уилям Фокнър художникът довежда най-близо до своята идея. Интерпретациите на символи от наши и чужди банкноти, монети, чекове е запазена марка на Хубен Черкелов. Дали Мърквичка или Иван Милев, или образи от американската валута, той размишлява върху връзката между политика, история и култура. Освен паричен знак за художника банкнотата е визуален код, сбор на символ знаци, средство за оценяване на изкуството като стойност. В изложбата виждаме реплики и към световни модни икони, към герои от комиксите, компютърните игри, към образа на Елвис Пресли или Бриджит Бардо. Отдава почит – чрез своята стилистика – към големи художници като Сезан и Джакомети. Хубен Черкелов определя себе си като постмодернист. Живее и работи в Ню Йорк и като един от участниците в прочутата на времето Група ХХL е личността, която е с много силно присъствие в съвременния контекст на изкуството. В своите ранни произведения –фотографии, филми, инсталации, той разглежда теми, свързани с периода на преход в най-новата ни история. Негови произведения са представяни в Музея на изкуството „Бронкс“, музея „Брогън“ във Флорида и на 54-то Венецианско биенале.
В епизод 567 "Трамвай по желание" среща своята публика с универсалния сценичен талант Атанас Палюшев. Кой е Палюшев? В своя творчески профил Атанас е лирико-драматичен тенор, школуван в класическото пеене. Завършва първо ВИТИЗ, а после и Консерваторията със специалност оперно пеене. Специализира в прочутото Миланско оперно училище към..
Живеем насред бързо развиващи се технологии, крайни социални нагласи, влияния на глобални тенденции, променящи възприятията и взаимодействието ни със света. За културата на младите българи, за живота на сцената и извън нея и за влиянието върху следващото поколение в "Нашият ден" разговаряме с актьора Филип Буков . Буков е познато лице от..
Как се създава достъпна театрална среда за деца в неравностойно положение – разговор с режисьора и сценограф Олег Степанов и с актьора Владимир Богданов от театралната компания The Balkan Theatre Factory . The Balkan Theatre Factory подкрепя достъпа на деца в неравностойно положение до театъра чрез инициативата "60 от сърце", която..
Гергина Иванова Дворецка e журналистка и поетеса, родена в София. Завършва Софийската гимназия с преподаване на френски език и българска филология в Софийския университет "Свети Климент Охридски”. Още като студентка започва работа в тогавашната "Младежка редакция" на програма "Христо Ботев". Целият ѝ професионален път е свързан с БНР. Още през 1990..
В нашата история, но и в световната такава, артбохемството е особен фактор. Соцбохемството беше и проява на стихиен хедонизъм в творческите среди, но и акт, понякога, на свободомислие и еманципация от идеологическите канони. Говорим за всичко това въз основа на културния и творческия живот във Варна през десетилетията на социализма. Повод е и книгата..
Жителите на троянското село Черни Осъм са обезпокоени от развитието на проекта за изграждане на язовир в близост до населеното място. В "Нашият..
Световноизвестният гръден хирург проф. Валтер Клепетко, който до пенсионирането си бе ръководител на катедрата по хирургия в Университетската болница..
"Какво отлагате на ежедневна база?", пита психотерапевтът Алис Русева и съветва това да бъде първият въпрос към себе си при симптоми на тревожност, които..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg