В началото на срещата в „Изпята поезия“ на 15 ноември от 17 часа ще чуете прекрасно изпълнение на гостувалата в България американска певица Пати Остин. Тя представя оригинален, нов прочит на „Till There Was You“, („Докато те нямаше“ ако имаме предвид съдържанието на песенния текст). Според много хора по света това е песен на „Бийтълс“. И е вярно, но… донякъде. „Till There Was You” първоначално се появява като част от музикално-театралния спектакъл „Мюзикмен“, създаден през 1957 година за сцената на Бродуей. Автор е американският композитор Робърт Райнигер Мередит Уилсън. Поради големия успех, постановката „Мюзикмен“ пет години по-късно получава и филмова реализация. Успоредно с това се множат грамофонните издания с различни версии на една от водещите музикални теми в „Мюзикмен“ – песента „Till There Was You“. Тя стига и до Пол Маккартни, който решава да я включи в репертоара на „Бийтълс“ и става хит в техния втори албум („With the Beatles“).
„Till There Was You“ е единствената мелодия от мюзикъл на Бродуей, изпълнявана от „Бийтълс“. Тя е една от петте песни, с които през 1962 година „Четиримата от Ливърпул“ се явяват на прослушване във фирмата „Дека“, но компанията не проявява интерес към групата – почти фатална грешка на професионалистите от „Дека“, имайки предвид малко по-късно разразилата се лудост към „Бийтълс“. Подобен пропуск компанията не допуска втори път, когато пред шефовете на „Дека“ се явяват, за да бъдат прослушани „Ролинг Стоунс“...
След години съпругата на композитора Мередит Уилсън споделя, че сумите, дошли на името на Уилсън като авторски права, благодарение на изпълнението на „Бийтълс“ на песента „Till There Was You“ надхвърлят приходите от правата, получавани през годините от целия спектакъл „Мюзикмен“ и неговата филмова версия, колкото и странно днес да изглежда някому това.
Проф. Андроника Мартонова, специалистка по история и теория на киното, университетска преподавателка, зам.-директорка на Института за изследване на изкуствата при БАН, гостува в рубриката "Всичко за образованието". Разговаряме за потенциала на изкуството да развива качества, умения и нагласи у младите личности. Темата е провокирана от впечатлението,..
През последната година проф. Колева-Златева, преподавателка във Великотърновския университет, е лекторка по български език и култура в университета във Фрайбург, едно от най-старите висши училища в Германия. Българистиката там се развива от 2006 г. , а първата лекторка проф. д-р Румяна Конева занася в Семинара по славистика ръкописите на записките от..
Какво е да си потомък на българи преселници отпреди два века в чужда страна, гражданин на близка държава, в която се води война, какво ти струва да пазиш семейната памет и говора на предците си и същевременно да търсиш мястото си в днешния свят, преоткривайки съвременния език и действителност в родината на дедите си. Такива въпроси си задаваме,..
Десетото издание на колоквиума ще събере учени от няколко европейски държави, които ще запознаят колегите си с темите, по които работят. Научният форум има история, която е показателна за съдбата на старобългаристиката и изобщо хуманитаристиката у нас през последните десетилетия. Началото е поставено през 1980 г., когато се основават Катедрата по..
Борислава Зашева е училищна психоложка и семейна терапевтка. В рубриката "Всичко за образованието " тя коментира причините за възникване на конфликти в детска и училищна среда, често погрешната реакция на възрастните и споделя опит и препоръки за действията и поведението им при подобни ситуации. "Конфликтът е среща на различия, среща на различни..
Мултидисциплинарен екип от онколози, уролози, генетици, патолози и биоинформатици от МБАЛ "Царица Йоанна-Исул" проведе едно от малкото в България..
В "Нашият ден" гостува Катя Костова , създател на АртТеатър Берлин – място, на което българите в Германия имат възможността да се срещнат с българската..
Георги Борисов представи двутомника си "Моите истории" в Художествената галерия в Созопол в рамките на 41-вите Празници на изкуствата “Аполония”...
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg