За втори път от началото на годината сме в ситуация, в която се питаме как се справяме и какво да очакваме от утрешния ден. Отново сме затворени, но този път частично. Театрите работят, а мненията за това дали трябва да го правят са двуполюсни.
Най-младият зам.-директор на Благоевградския театър „Никола Вапцаров“, актьорът Севар Иванов, твърди, че създалата се ситуация е довела до сформирането на един нов екип, а именно – този на публиката и творците. Екипът подхожда с голямо разбиране и се справя със случващото се спрямо възможностите си. Ако положението се промени, ще се промени и посоката му.
„Смятам, че независимо от обстановката, дори не говорим толкова за здравословното състояние на творците, артистите винаги са мислили за публиката. Самото изкуство, което правим, е насочено към публиката. Конкретно в ситуацията, смятам, че всеки трябва да поеме отговорност за себе си. Да, факт е, че в момента се стремим към това да осигурим всички удобства и цялото спокойствие на публиката, но всеки артист е свободен да каже, че не се чувства в безопасност, че не иска да се подлага на такъв риск да играе“, сподели в „Артефир“ Севар.
Неизвестното е това, което го тревожи. Него, а и всички останали. Какво ще се случи след края на пандемията?
„Тази ситуация ще отмине, ще го преболедуваме, ще го преживеем и ще продължим напред, но просто не ми се иска цялото това дистанциране, социално дистанциране между хората, да остане за много дълъг период от време, така че хората да си помислят, че могат бъз изкуство“, допълни още зам.-директорът на драматичния театър в Благоевград.
Макар да има тези притеснения, Севар Иванов е убеден, че в духовен план хората не могат без изкуството. Надеждата за това и за едно по-добро утре за всеки един от нас го кара да влага все повече от себе си в работата.
Венецианското биенале за съвременно занаятчийско изкуство "Хомо Фабер" е инициатива на фондацията за творчество и занаятчийство "Микеланджело", базирана в Швейцария, която подпомага съвременните занаятчии по цял свят и насърчава едно по-хуманно, приобщаващо и устойчиво бъдеще. Вече трата година в престижния форум без аналог в света участват..
Тридесет и три години отбелязва специалност "Метал" в НХА с едноименна изложба в галерия "Академия". Това е завършващ етап на едноименен двугодишен проект, осъществен в рамките на Конкурса за финансиране на проекти за присъщата научна и художественотворческа дейност на Националната художествена академия. В рамките на проекта бяха проведени..
"Литература в движение. Чужбина през очите на една писателка антрополог." Така беше озаглавена срещата с румънската писателка Ралука Над на събитията, които организира Румънското министерство на културата на Софийския международен панаир на книгата през декември 2024. Родената в Клуж-Напока антроположка и писателка е една от най-интересните румънски..
На Ивановден столичната галерия "Арте" се оказа тясна, защото имаше толкова много гости, с които художникът проф. Иван Газдов беше решил да сподели своя имен ден с една изложба. Изложбата се казва "Добра вибрация" и включва графики и скулптура. За първи път Иван Газдов, който работи основно в областта на графиката, плаката, илюстрацията карикатурата, и..
Предстои издаването на "Антология на съвременната румънска поезия" у нас. Подготвя се от преводачката Лора Ненковска и издател Георги Гаврилов. Съставител на сборника е румънският поет Клаудиу Комартин, който вече е добре познат у нас – бил е на фестивала "София: Поетики", представял е списанието "Поезис Интернационал", на което е главен..
Какво е "съдебна реформа" в контекста на предстоящия избор на главен прокурор у нас, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Борис Митов ,..
Тридесет и три години отбелязва специалност "Метал" в НХА с едноименна изложба в галерия "Академия". Това е завършващ етап на едноименен двугодишен проект,..
Баба Сийка Георгиева живее в радомирското село Жедна. Тя е на 83 години и все още работи – нейното лично стопанство се състои от стадо кози и овце, около..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg