Тази седмица магазините в моловете у нас отново са достъпни за клиентите си. Какъв е начинът, по който моловете променят културата на поведение и потребление? Как става ценообразуването във и извън тях? Как иновациите променят света на търговията? Какви са методите, които моловете и големите магазини прилагат, за да ни накарат да похарчим повече? Как да се предпазим от излишното пазаруване?
Проф. Катя Владимирова коментира темата в "Нашият ден".
"Обикновено младите хора са склонни да пазаруват повече. Ако продажбата е съгласувана с голямо внимание към клиента, с комплименти към него, със сърдечни препоръки, тогава и по-възрастните се поддават на внушения. Възрастните помнят и другото обслужване, когато имаше ограничен брой стоки... И сега едно по-голямо внимание от страна на продавачите към тях би ги накарало по-лесно да купуват. Това е психологическият метод – той е много важен в продаването."
Активната роля би следвало да принадлежи на продавача
"Продавачите все още са твърде различни – зависи къде са и какво продават и кои са им главните клиенти. Има различни поведения сред продавачите."
Факторът цена
"Тези, които не знаят цената на парите, лесно купуват. Тези, които имат по-голям бюджет или друг им дава парите, по-лесно харчат. Тези, които имат по-ограничен бюджет, обикновено са по-внимателни. Може би с възрастта човек става опитен в тези взаимоотношения."
Търговски хватки – продукти примамки
"Много е важно поведението на продавача. Изключително важно е да предразположи купувача, да намери към него индивидуален подход. Влияят много неща – и култура, и възпитание, и опит. На съвременния етап се изискват много качества от продавачите. Отмина отдавна епохата, когато продавачите предопределяха сделката. Сега са купувачите насреща. Ролята на продавача все още се подценява дори от самите работодатели."
Култура на потреблението
"Първо, човек трябва да бъде по-информиран, да има сравнителен подход. След това да преценява качеството. Много е важна и информацията, която подава продавачът. Той трябва да се опита да усети купувача и да може да го насочва към покупката. Купувачите са много различни. Има такива, които са много прецизни, предварително се информират за стоката и за разликата в различните магазини. Продавачите трябва да насочват купувачите много умело, защото може да има обратна реакция от клиента, когато е твърде много насочван..."
Чуйте повече в звуковия файл.
“В МОЛА всички въпроси имат отговор и ти вече преставаш да питаш“, това е фраза от текст във в. “Култура“ – “Културата на мола“, написан от Правда Спасова преди почти 11 години. Колко по-различна е сега ситуацията и има ли културна и..
“Молът е пластилин, моделиран от потребителите. Той няма едни и същи характеристики“, казва в “Нашият ден“ доц. Зорница Йорданова, преподавател в УНСС, в седмицата, в която магазините на българските молове са отново достъпни. “Във всяка страна..
В рубриката "Темата на деня" в ефира на "Нашият ден" разговорът бе посветен на болезнена и дълбоко тревожна тема – има ли справедливост за децата, които стават жертви на насилие у нас? Защо зад стените на институциите се случват злоупотреби, за които..
Константин Семьонов е бежанец от Русия, който повече от десет години живее извън своята страна. Още от преди 2014 година подкрепя независимата ориентация на Украйна. Напуска Русия за да не бъде вкаран в затвора заради политическите си убеждения. Живее..
Днес се открива VI издание на Международния фестивал на етнографското кино "ОКО" , който представя 95 филма на 103 режисьори , на 25 езика , от 55 държави , разположени на пет континента . От тях 93 ще бъдат показани в София на три локации..
"Възрастен" не е обида, категория или присъда. Да бъдеш "възрастен" е възможност, символ на прогреса в света ни. Така смятат от сдружение "Аз съм тук", чийто едноименен проект работи за достъп до изкуство на възрастни хора. Социално изключване,..
По телефонната линия на "Нашият ден" разговаряме с Неда Генова , университетски преподавател в Лондон, изследовател в областта на дигиталните медии и културологията, автор на книгата "Посткомунистическите повърхности на София" . Генова..
Списание Нула32 отбелязва своята десета годишнина с три важни акцента: нов брой, книга и форум. Новият брой №41 със заглавие "Работа като работа" е..
От 2 до 5 октомври в Стара Загора за първи път се провежда Литературният фестивал Post Scriptum. Програмата е наситена с литературни срещи с писатели и..
Дряново отново е център на науката и културата. От 1 до 3 октомври Историческият музей в града посреща участниците в националната научна конференция..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg