За него пианото е като човека – има свой характер. Преоткрива тази свойственост на пианото още от малък, когато започва да танцува с пръсти по белите клавиши и да реди доминото на своя музикален вкус. Първоначално по нотите на класиката, а по-късно по своите собствени, които сам композира. Така любим му става класическият композитор – Йохан Себастиан Бах. От него взема вдъхновението, а може би и техниката и малката тайна на магията случващата се танца между клавишите – „Бах е виновникът пианистите да свирим и с палец, което дотогава се е смятало за грозно. Той е бил толкова възмутен от разхищаването на действащ пръст, че решава да пише музиката си толкова сложна, че да няма начин да не се използва палецът“, твърди днес Пламен за своя вдъхновител. А днес може би самият той се превръща във вдъхновител. Пламен сам знае, че изкачването по стълбичката на петолинието е задача, която изисква време и усилия, затова изследва всяка стъпка, на онези преди него и вдъхновява своето пиано със своето собствено кредо.
„Дискът е предимно с филмова музика. Искам да изразя най-добре своя вътрешен образ, в диска има и произведения за театър. Има малка разлика между музиката за кино и за театър – и това е развитието във времето на самото произведение. Киноизкуството е фиксирано, а театралното представление се развива, винаги може да е различно.“
Наскоро Пламен Цветанов бе поканен в музея „Сметана“ в Прага:
„Беше много интересна ситуация, бях на посещение в Музея с моята съпруга, исках да погледна в една заключена стая, но охраната не ме разбра и ми отвори пианото на Сметана, и кой пианист отказва на отворено пиано, седнах, засвирих Лунната соната на Бетховен и се събра публика, така се стигна до поканата в Музея за концерт, който да представя, беше много топло посрещане. Публиката винаги е съучастник в това, което се случва на сцената. Тя винаги допринася по различен начин.“
Пламен е свирил на рояла, на който е концертирал Рахманинов, в музея „Холбърт“, в Бат, Англия, както и на личното пиано на Бедржих Сметана. Но абстракцията на неговия композиторски стил му донася и първия успех за един музикант – собствен албум, първия от серия компактдискове, които той предстои да издаде. Той е автор на саундтрака за един игрален филм („Хиндемит“), 18 анимационни, над 20 театрални постановки, един мюзикъл, множество сериозни произведения в жанровете на съвременната класика и дори…на рингтонове за мобилни телефони.
Повече за вдъхновението на Пламен Цветанов от музиката и неговия албум чуйте в звуковия файл.
С последната, четвърта част – "Залезът на боговете", завърши представянето на монументалната тетралогия "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Огромно начинание, започнало през ноември 2023 г. Продукцията ще остане в историята на операта и с факта, че тя бе реализирана сценично от двама режисьори...
73 сезон на Оперния фестивал в Уексфорд, Ирландия се откри на 18 октомври 2024 г. със спектакъл на опера, определяна като "типично италианска" – "Маските" на Пиетро Маскани. В предаването ви предлагаме пълен запис от залата на Националния оперен театър в Уексфорд с участието на солисти и оркестъра на Уексфордския фестивал под диригентството на..
Музика: Пиетро Маскани Либрето: Луиджи Илика Премиера: 17 януари 1901 г. Пролог Актьорите и техният импресарио представят героите: • Бригела, пътуващ търговец; • д-р Грациано, юрист; • Коломбина, неговата прислужница (влюбена в Бригела); • Панталоне, богат жител; • дъщеря му Розаура (влюбена във Флориндо); • заекващия Тарталия; • капитан..
Три талантливи дами обединяват творческите си усилия, за да зарадват публиката с разнообразна програма. Надежда Цанова, Петромила Йакас и Вилиана Вълчева поставят музикален мост между България и Хърватска с концерт, озаглавен "Жените в музиката". "След първата професионална среща с Петромила решихме, че ще бъде интересно да се направи едно..
16 февруари Изпълнения на ансамбъл La Venexiana с Габриеле Паломба – теорба и диригент. 3.00 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Di far semper gioire (Винаги да радва хората) из "Мадригали и канцонети", книга девета от 1651. 3.03 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Ohimè dov’è il mio ben (Уви, къде ми е доброто) из Седма книга с мадригали от..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
В навечерието на освобождаването на поредните трима израелски заложници, според споразумението между Израел и Хамас, разговаряме в "Мрежата" с Димитър..
Преподавателката във Факултета по математика и информатика на Софийския университет коментира идеята на министъра на образованието и науката Красимир..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg