Визуален артист, писател на игри и учен в областта на данните обсъждат изкуствения интелект, машинното обучение и визуалните изкуства.
Изкуственият интелект (ИИ) се използва в много различни области, включително в изкуството и дизайна.
ИИ се използва в различни области, за да дава представа за поведението на потребителите и да дава препоръки въз основа на данните. Например алгоритъмът за прогнозно търсене на Google използва данни за минали потребители, за да предвиди какво ще напише потребителят след това в лентата за търсене. Netflix използва данни за минали потребители, за да препоръча какъв филм може да иска да види следващия потребител, като по този начин го привързва към платформата и увеличава времето за гледане. Facebook използва минали данни на потребителите, за да дава автоматично предложения за маркиране на вашите приятели въз основа на чертите на лицето в техните изображения. ИИ се използва навсякъде от големите организации, за да улесни живота на крайния потребител. Употребите на изкуствения интелект най-общо биха попаднали в категорията за обработка на данни, която включва следното:
Отговор: Изкуственият интелект се използва в различни отрасли в световен мащаб. Някои от отраслите, които са навлезли дълбоко в областта на изкуствения интелект, за да намерят нови приложения, са електронната търговия, търговията на дребно, сигурността и наблюдението. Спортни анализи, производство и производство, автомобилостроене и др.
Машинното обучение се използва все повече в света на изкуството.
Което поражда следващия въпрос: добро нещо ли е това? А дали всеки нов инструмент в изкуството е нещо добро? От една страна, той може да направи традиционната версия на творчеството по-малко популярна. В икономиката това се нарича творческо разрушение, при което нов инструмент или техника унищожава използването на по-стария. Но от друга страна, и от това следва, че единственият начин, по който можем да се движим напред, е като възприемаме новото. И тук изкуственият интелект е нещо ново. Затова и тази техника никога няма да заличи напълно други, по-традиционни форми на творчество. Просто няма толкова много специалисти по данни (въпреки това, което може да изглежда понякога).
"Мястото, на което мога да си представя, че машинното обучение работи за един художник, би било не в развиването на независима субективност, като написването на стихотворение или създаването на изображение, а всъщност в запълването на пропуски, които са свързани с труда, като начина, по който работи Photoshop с различните инструменти, които можете да използвате."
Науката за данните се използва, за да помогне на художниците да вземат по-добри решения.
Науката за данните е свързана с използването на данни, за да се създаде възможно най-голямо въздействие за вашата компания. Въздействието може да бъде под формата на множество неща. Може да бъде под формата на прозрения за гледането на аудиторията, която Netflix минира, за да създаде оригинален сериал, или под формата на препоръки за видеоклипове за YouTube. Сега, за да направите тези неща, трябва да направите сложни Модели, да напишете код и да използвате инструменти за визуализация на данни.
Свързвам науката за данните с обичайните за вас индустриални области – финанси, маркетинг, здравеопазване и др. Но наука за данните за творческа работа, като например изкуство, писане, музика или дори дебатиране? Това звучи твърде футуристично, за да е актуално за учените, занимаващи се с данни в момента.
* Текстът и изображението към публикацията са генерирани от алгоритъм на базата на едни и същи ключови думи. В последствие текстът е преведен посредством инструмент за машинен превод и е публикуван без редакция.
Разговорът с Андрей Тагарев, Красимир Терзиев и Емануил Томов е осъществен без дигитална намеса и може да бъде чут в звуковия файл.
В "Голямата къща на смешните хора" на редакция "Хумор и сатира" на особена почит е трудната и дори чепата, но много нужна в нашето сложно време рубрика "Право ти, куме, в черните очи". В нея без фалшив свян, без шикалкавене и недомлъвки говорим за нередности, за неща, които ни се набиват в очите не по хубавия начин. Този път в тази рубрика сме..
"ХаХаХа ИмПро Театър" отбелязват 15 години от създаването си с празничен спектакъл в "Топлоцентрала" на 13 декември. Те са първата импровизационна трупа у нас, започват случайно, самообучават се с импроенциклопедия в интернет и репетират в Борисовата градина. "Никой не беше правил такова нещо, пробвахме да видим. – разказва Ивайло Рогозинов,..
Световнопризнатият кулинарен фотограф Илиан Илиев представи най-новата си книга "Тя – какво ще готви" с повече от 130 лесни и вкусни рецепти, споделени от 21 жени, изявени кулинари. Готвачи, сладкари, шоколатиери, диетолози, телевизионни водещи, фитнес инструктори, кулинарни преподаватели, инфлуенсъри и блогъри – всички те споделят любими..
Концертите на тъмно "Невидима сцена" (Unseen Scene) се завръщат със зимно издание. По този начин публиката ще се потопи в свят, където светлината отстъпва, а тъмнината и музиката отключват сетивата. "Невидима сцена" е с участието на проекта WOOMB на Георги Линев (Kan Wakan) и Христо Йорданов. Целта е да създаде пространство, освободено..
Фотографът Деян Йорданов разказва за изложбата "Занаятчиите на София" като творчески процес и като част от професионалния му път. Деян Йорданов се занимава с фотография от 12 години. Последното творческо предизвикателство за него е заснемането на кадрите за изложбата, която може да бъде видяна на сцена "Централни хали" до утре (5..
Представлението "Апокриф" на театрална работилница "Сфумато" задава въпроси за живота между този и онзи свят, за срама, за битката между доброто и злото...
Когато викаш, за да бъдеш чут, всъщност пречиш на другия да те чуе. А когато искаш да разбереш повече за себе си и отношенията си с човека, с когото си..
В стилистиката на любимия филм "Неочаквана ваканция" зададохме въпроса към д-р Антония Първанова, която за пръв път гостува в седмичното издание "За..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg