Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Татяна Буруджиева:

Може би за първи път националното буквално измести местното в предизборната кампания

| обновено на 27.10.23 в 11:48
Татяна Буруджиева
Снимка: БГНЕС

Как протече предизборната кампания? Доколко кандидатите се впуснаха в популизъм и доколко успяха да се насочат към конкретни политики? Предизборната кампания беше време на интензивна дейност и оживени обсъждания, както и време, през което кандидатите се опитаха да достигнат до своите потенциални избиратели. Този процес беше обаче маркиран с редица точки, които заслужават нашето внимание.

Политологът Татяна Буруджиева изрази своето мнение по време на интервю за предаването "Нашият ден". Тя подчерта, че кампаниите на всички кандидати са се  фокусирали около темата "информиран избор". “От една страна бяхме залети от информация с много интензивно използване на мрежите. От друга, в тази информация няма нищо информативно“, казва тя.

Според Буруджиева информационният поток е бил огромен, но често е липсвала информативност. Този проблем според нея е бил свързан с политиката, която се е случвала на национално равнище. Вместо да подпомаг местните кампании, националното ниво понякога ги затруднява и нарушава. Това беше непредвидима ситуация, която би могла да има по-големи последици за националния политически пейзаж. "Може би за първи път националното равнище буквално измести другото", казва тя.

Беше отбелязан фактът, че местните кампании са започнали да копират стратегии и методи от националното равнище. Това се счита за грешка, особено в ситуации, когато избирателите познават добре своите местни кандидати и местните условия. "Негативните кампании и атаки, които се прилагат на национално равнище, не винаги са подходящи на местно ниво и могат да навредят на доверието към кандидатите", посочва тя. 

Чуйте разговора в звуковия файл. 


По публикацията работи: Зоя Димитрова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Мозъчни донори

В редакция "Хумор и сатира" акъл имаме много и щедро го раздаваме, не ни се свиди. Огледаме се, видим област, където явно се нуждаят от акъл и веднага ставаме мозъчни донори, така да се каже.  За съжаление често пъти акълът ни се отхвърля, не влиза в работа, което си личи навсякъде у нас. Това обаче не ни разколебава, продължаваме да раздаваме в..

публикувано на 25.11.24 в 15:15
Мина Киркова и Михаил Мишев

Между страха и истината – или къде е Дявола?

Как достъпът до точна и проверена информация влияе на социалното приобщаване и благосъстояние? Може ли да бъде причина за маргинализация и как фалшивите, подвеждащи и изфабрикувани новини се разпространяват по различен начини в различните общности?  В "Работилница за журналисти" на АЕЖ - България беше представено ново проучване на..

публикувано на 25.11.24 в 14:06
Илияна Типова

Антон Митов представя: Илияна Типова, журналист от Радио Кърджали

В Деня на патентоване на първата електрическа самобръсначка и първото изкуствено кръвопреливане в света, гост в студиото е Илиана Типова – отличник на випуска на 10-ия майсторски клас по радиожурналистика на БНР. Тя е автор и водещ на предаването за туризъм и хоби на Радио Кърджали "Накъде в неделя". За връзката между Граф Дракула, Хелоуин, гробищата..

публикувано на 25.11.24 в 13:27
Детелина Стаменова, психолог

Въздух, стрес, храна – епигенетичните фактори, предавани през поколенията

Епигенетиката изучава изменения в гените, които не се дължат на промени в ДНК последователността. Тези промени могат да бъдат предизвикани от външни фактори – въздух, стрес, хранене, и в някои случаи се предават на следващите поколения. За епигенетичните фактори и тяхното овладяване в изпълненото със стрес ежедневие в "Terra Култура" говори..

публикувано на 25.11.24 в 13:12
Саша Безуханова

Саша Безуханова: Икономиката на бъдещето ще бъде зелена, освен дигитална

От 2 декември всеки понеделник между 8:30 ч. и 9 ч. в ефира на "Нашият ден" ще гостуват български иноватори със зелена бизнес ориентация. Поводът е първото национално проучване на Move.bg "Зелени решения от България 2024" . За "зелените решения" в бизнеса и данните от проучването в предаването разговаряме със Саша Безуханова –..

публикувано на 25.11.24 в 11:44