Европейският съюз подготвя законопроект, който да забрани различните уловки на автомобилните производители при обявяване на количеството вредни емисии въглероден двуокис и разхода на гориво, съобщава Ройтерс.
Повод за инициативата е станало изследване по поръчка на ЕС, резултатите от което сочат, че европейските производители прибягват до различни уловки при тестването на продукцията и замерването на съдържанието на въглероден двуокис в отработените газове с цел да бъдат покрити действащите екологични норми.Новият законопроект предлага автомобилните тестове да бъдат провеждани по автомобилните пътища, а не в лабораториите или на полигоните.
Производителите на возила се отнасят сдържано към идеята, докато независимите експерти я подкрепят горещо.Очаква се законопроектът за новата методика за тестване да бъде внесен за разглеждане в Европарламента до края на тази година. За да влезе в сила обаче, законът трябва да бъде одобрен от всички страни в ЕС.
Неотдавна Европейската комисия обяви, че до 2020 г. възнамерява да намали допустимата средна стойност на въглероден двуокис за гамата на всеки производител.
КНСБ предупреди, че ако бюджетът за тази година не бъде приет, може да се очаква вълна от протести. "Струва ми се, че за пореден път бюджетът..
" Кабинетът е готов, вариантът е почти финализиран ", заяви пред БНР лидерът на "Движение 21" Татяна Дончева. "ГЕРБ, БСП, ИТН – беше един от..
Въпреки пълната политическа неразбория в страната, реалистичен сценарий е от 1 януари догодина да плащаме в евро . Това мнение изрази в интервю за..