Тя е млада, красива, талантлива, обаятелна. Всеки, който я познава, остава очарован. Публиката я боготвори. Учи пеене в Женевската консерватория. Там я открива Уилям Кристи и я кани да работи с него - на прослушването изпълнява ария от операта „Алчина” на Хендел. Така попада в неговата Академия за млади певци. С Кристи и с неговия ансамбъл Les arts florissants са свързани и първите световни успехи на Соня Йончева. В Париж в театър „Шатле” дебютира в рок операта на Стинг Welcome to the Voice. Пее с него. „Станахме близки приятели, запознах се със семейството му, излизахме заедно с всички от продукцията” - казва тя. Пак от Париж идва друг голям ангажимент - за „Хофманови разкази” на Офенбах в зала „Плейел” с диригент Марк Минковски. Трябва да изпълни четирите сопранови партии - Олимпия, Жулиета, Антония и Стела, като замества Натали Десе. През 2013-а г. участва в традиционния Галаконцерт за националния празник на Франция 14-и юли. Доскоро често й се налагаше да поема спешни ангажименти вместо свои колежки. Замества и Ана Нетребко във „Фауст” на Гуно в кралската опера „Ковънт Гардън”, Лондон. Печели конкурсът на Пласидо Доминго „Опералия”, който се провежда тази година (2010) в Миланската Скала. Пее за 70-годишнината на големия певец в Мадрид заедно с още няколко световни звезди - Ервин Шрот, Брин Тървъл, Рене Папе.
На 6-и октомври миналата година роди първото си дете - Матео. Заедно с щастливия баща - венецуелския диригент Доминго Гарсиа Хиндоян обявиха щастието си пред целия свят, а само месец и половина след това тя прие отново да замества и да пее в „Бохеми” на Пучини в Метрополитън опера - Ню Йорк. След това се случи нещо уникално. За спектакъла на „Манон” на Масне в Мюнхен беше повикана ангажираната за партията на Виолета в Ню Йорк Кристине Ополайс, а Соня Йончева пое ангажимента й за „Травиата” в МЕТ. И сега вече тя е суперзвезда. Освен възторжени отзиви в пресата за изпълнението й на сцената списание „Вог” я превърна в модна икона, представяйки нейна фотосесия. Сред останалите опери от репертоара й до сега са „Коронацията на Попея” и „Завръщането на Одисей в родината” на Монтеверди, „Фламиний” на Перголези, „Дон Паскуале” на Доницети, „Алчина” на Хендел, „Така правят всички жени” и „Дон Жуан” на Моцарт, „Ромео и Жулиета” на Гуно, „Риголето” на Верди.
Първият самостоятелен диск на Соня Йончева е записан с оркестъра на Валенсия под диригентството на Фредерик Шаслен и включва арии от френски опери или опери, чието действие се развива в Париж - „Иродиада”, „Сафо”, „Таис” на Масне, „Вилите” на Пучини, „Хофманови разкази” на Офенбах, „Бохеми” на Пучини, „Травиата” на Верди, „Мадам Хризантем” на Месаже и „Стоте девици” на Льокок.
Може би духът на този албум най-ярко проличава във финалния валс от оперетата на Льокок:
О, Париж весел пристан на удоволствие и лекомислена радост. Всичко се върти, всичко отлита в твоя любовен вихър. Благодарение на теб, ден и нощ усещаме нежността на живота, валсът ни опиянява и зашеметява завинаги.
Партиите не искат да изпратят изборните резултати в Конституционния съд, защото така ще намалят мандатите си. Това заяви в интервю за БНР лидерът на..
Ще продължи да има избори до дупка , прогнозира пред БНР бившият депутат и конституционен съдия Георги Марков. " Всичките симптоми на политическа и..