За пръв път от може би година и половина Израелската опера направи оригинална постановка, при това в стила, в който я познаваме: театър, в който се пее на професионално високо ниво. За целта бяха мобилизирани най-добрите местни певци. Някои бяха повикани от чужбина, други върнати след „скоропостижно“ пенсиониране. Целта е не да адаптират чужда постановка на опера към израелската сцена, а да създадат собствен, продаваем зад граница продукт. И наистина вече има доста голям интерес към тази постановка. Става въпрос за „Сън в лятна нощ“ на Бенждамин Бритън, която е провокирана за създаването си от „Кралицата на феите“ на Хендел, също по мотиви от пиесата на Шекспир.
За тези, които бяха дошли с нагласата, че ще гледат постановка по музика на Менделсон, първият половин час на представлението беше разочарование, но много скоро навлязоха в тона на спектакъла. „Театър в театъра“ доста се приближаваше до риалити-шоу, но на площадката на Холивуд през 1935-а година, когато Макс Райхард е снимал своя, станал класически филм по тази пиеса на Шекспир. Появяваха се и кадри от филма, а най-вече от преминаването по червеното килимче на творците му при получаването на наградата „Оскар“ в 5 категории. Впрочем филмът е бил забранен във фашистка Германия и всички територии, които тя е завладяла. Лично за мен, на постановката й липсваше поне половин месец още репетиционен период, за да бъдат добре слепени отделните епизоди, някои от които бяха блестящо измислени, много смешни или лирични и прекрасно изпети.
Заслужава да бъде отбелязано постижението в пеенето на контратенора Алин Харари в ролята на Оберон и танцуването му и цялата романтична атмосфера, която успяваше да създаде на сцената с всяко от появяванията си. А този артист отдавна е пенсиониран. Всъщност неговото „холивудско въплъщение“ беше на „режисьора“. Но не е ли точно Холивуд машината за създаване на розови сънища както в лятна, така и в зимна нощ? Всъщност и Идо Реклин,истинският режисьор успя в това отношение. А и изискванията към него бяха много големи, защото се знае,че е от можещите творци. Познат е с постановката на опера по Ханух Левин - израелски драматург, който сякаш няма нищо общо с операта. За успеха много помогна и младият 33-годишен диригент Даниел Коен, който дни преди премиера е дирижирал същата опера в Италия, също при голям успех.
В ролята на Титания видяхме призната първа сила на израелската опера Хила Баджо, която и тук бе несравнима. Играеше себе си като примадона, която харесва доста по-млади мъже, докато летния дух превръща в магаре един от безуспешните й ухажори. На афиша тя е снимана с истинско магаре до себе си, а на сцената целият етюд на срещата й с магарето и нейното влюбване в него бе много смешна. Може би малко бяха предозирани секс-сцените в целия спектакъл, но Шекспир без мръснички изрази и намеци няма да е Шекспир! Още повече че при операта на Бритън се пеят истинските стихове на големия драматург, а не либрето по тях.
Струва си да се отбележи и театъра, който „сценичните работници“ спретват за първите артисти и примадоната. Маските им са култови за американското кино - Чарли Чаплин, героите от „Вълшебникът от Оз“, каубои , пожарникар и т.н. Това бе режисьорското тълкуване и то не влизаше в противоречие с целия спектакъл, макар че малко го отдалечаваше от Шекспир. И всичко това при минималистичен декор, за което сценографът Йоран Карми получи адмирации от всички. Нали все пак спектакълът е предназначен за продан и е важно лесно да бъде пренасян със самолет!
На 15 октомври се навършиха 120 г. от рождението на един от големите артисти на българската оперна сцена и легендарен педагог - проф. Христо Бръмбаров. Ученикът му Асен Селимски споделя: "Никога няма да забравя неговите огромни очи, които приковаваха цялата зала… бях потресен от този чародеец на сцената - с неговите изключителни пианисими,..
На 2 ноември в зала "България" от 19:00 часа столичната публика ще има шанса да види и чуе музикалния проект "Глас: Симфонична интерпретация на българската музика". Под диригентството на Константин Илиевски - главния диригент на Симфоничния оркестър на БНР, Софийската филхармония ще представи оригинална симфонична интерпретация на емблематични..
Мюзикълът "Звукът на музиката" се завръща на сцената на Софийската опера и балет. "Това е изключителен мюзикъл. Той ще бъде на 31 октомври и 1 ноември ", анонсира Весела Делчева от Софийската опера. "Изключително сме щастливи, че точно тази класика стъпва на сцената на Софийската опера и балет. Това е много популярен мюзикъл навън, с..
След успешния старт през пролетта, сътрудничеството на големия български цигулар и педагог проф. Минчо Минчев и Софийската филхармония ще продължи с есенна поредица от три майсторски класа по цигулка, които започват на 31 октомври. Следващите дати са 28-30 ноември и 19-21 декември. Избраните след прослушване кандидати ще имат уроци в Студио "Музика" на..
Между 1990 и 2001 г. швейцарската фотографка Дорис Петер документира промените в българската столица. "София на дневна светлина 1990 - 2001" предлага съпричастен поглед към София и нейните жители. Триезичната фотокнига се състои от черно-бели снимки, разкази и текстове за хората и града, както и хроника на политическите и социални събития...
Съвместната театрална школа на Народното читалище "Изкуство 2022 г." в Ловеч, Драматичният театър "Борис Луканов" и Творческа къща "Грозарде" ще представят тази вечер от 19:00 часа в Камерната зала на театъра премиерата на първата си постановка "Приключенията на Лиско", пресъздадена от младите актьори по съвременен начин . Входът е свободен...
Германецът все още пази топли спомени от концертите си у нас, а гостуването му на Биг бенда на БНР е бил особено емоционално. "Всъщност, това беше първият път, когато моя вече записана музика беше изпълнена от друг бенд. Не знаех как ще се получи. Дори не знаех дали музикантите ще я харесат, но бързо стана ясно, че те се наслаждават на тази музика..
Никой не може да ми каже с кого да играя и с кого - не! Това заяви в предаването "РадиоТочка" шампионът по бокс Кубрат Пулев, който ще играе..
Изумен съм от настървението срещу църквата и то от майки и бащи, родители, каза в интервю пред БНР актьорът и режисьор Мариус Куркински за..
България е държавата в ЕС, която отделя най-много средства от БВП за правосъдие. Тя е номер едно по разходи за прокурори и прокурорска администрация, а..