Автобусите днес са с надпис "Протест".
С 40 минути закъснение потеглиха от бургаската автогара "Запад" автобусите за София и Плевен, които взеха участие в протеста на превозвачите.
Петър Захариев от Браншови съюз за стопанска инициатива
"Засегнатите пътници от протестиращите фирми ще получат компенсации, но ще е решение на всяка фирма поотделно. Компенсациите ще бъдат до размера на превозния билет. Всеки превозвач сам ще прецени до каква степен". Захариев се обяви за пряка демокрация и избираемост в Камарата. "Не искаме да изземаме функциите на държавата - издаване на лицензи и обучение на кадри, защото не е наша работа".
Сред чакащите пътници в Бургас имаше и доволни, и недоволни:
"Абсолютно ги подкрепям и час и половина бих стояла", каза очакваща да тръгнат автобусите жена.
"Не е приятно, седиш и чакаш. Това си е тяхна работа, нямам представа за какво става въпрос", каза недоволна пътничка.
Градските автобуси в Ямбол, изпълняващи курсове между 14 и 15,30 часа, останаха на началните си спирки. Причината за протеста е неясна, както за шофьорите, така и за пътниците.
След 14 часа шофьорите преустановиха работа:
"По заповед на моите диспечери трябва да не направя една обиколка. Беше ми оказано по телефона. Знам, че това е някакъв национален протест на превозвачите в цялата страна. Друго не знам. В Ямбол ще има ядове с пътниците".
Пътниците по спирките не знаеха нищо за протеста, но заявиха, че ефективните стачни действия са неприемливи. До хаос в градския транспорт в Ямбол не се стигна.
В 14.00 часа, за час и половина, автобуси в цялата страна не тръгнаха от началните спирки по маршрута си и не превозваха пътници. Протестът е срещу подготвения от управляващите Закон за автомобилна камара.
Според собственика на трите автогари в града Веселин Дошков: "Това е брутален опит под шапката на товарните превозвачи да бъдат вкарани и автобусните."
Юлиян Буйнов от Националното сдружение на автобусните превозвачи заяви:
"Обединението е по-добро от нищо, но ние държим да не е силово".
Петко Ангелов от Камарата на автомобилните превозвачи в България допълни:
"Определен кръг хора ще определят кой да остане на пазара или не".
По-рано днес стана ясно, че най-малко 30-40 хиляди души ще бъдат засегнати от протеста на автобусните превозвачи.
„Искрено се надяваме, че нашите клиенти ще ни разберат, защото, давате ли си сметка, ако този законопроект стане факт, каква тежест ще падне върху тях? Ако до 12.00 часа на обяд нямаме обратна връзка с транспортната комисия и не знаем какво се случва, ние ще преустановим превозите за час и половина и пътниците ще се движат с час и половина закъснение“, каза Магдалена Милтенова от Браншовия съюз за стопанска инициатива.
Организаторите на предупредителната стачка уточниха, че умишлено са избрали следобедното време за спиране на автобусите по дългите линии, за да не създават сериозни проблеми на хората. Автобусите до малките населени места ще изпълняват социалната си функция засега, каза Марио Богданов от Националната асоциация на автобусните превозвачи.
„Също така няма да спираме и градските автобуси“.
Браншовите организации в автобусния транспорт са единни в исканията си за спиране на проектозакона, който според тях е лобистки и дава цялата държавна власт в ръцете на няколко човека, които са ключови в този бизнес и имат сериозна политическа подкрепа от управляващите.
Преди началото на протеста, Ивайло Константинов - президент на компания за автобусни превози от Дупница и изпълнителен директор на Сдружението на автобусните превозвачи в България обяви, че около 2 500 автобуса ще спрат изпълнението на курсовете между 14 и 15.30 ч. днес в страната като предупредителен протест срещу законопроекта за автомобилна камара.
Същевременно на заседание на Сдружението на автобусните превозвачи ще бъдат обсъдени последващите протестни действия за след 25 юни, за когато е насрочен национален ефективен протест на автобусните превозвачи.
"Няма да отстъпим - този законопроект трябва да бъде оттеглен", категоричен е Ивайло Константинов.
Плевенските превозвачи подкрепят протестните действия за изтегляне на внесения законопроект.
Според тях големият проблем на бранша са нерегламентираните превози, и той няма да се реши със създаването на новата камара.
Целта на създаването на тази камара е да се изземат функциите от Автомобилна администрация за лицензиране на превозвачите, това каза Паушка Георгиева, председател на браншовото сдружение в област Плевен.
„Ние не сме съгласни, защото се приватизира тази дейност - неясно защо - след като няма недоволства от това, което досега изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" извършва. Считаме, че ще доведе до конфликт на интереси, до финансови загуби на превозвачите, тъй като вноските ще бъдат много големи, дали ще бъдат по-компетентни. Има много проблеми, които не камарата ще ги разреши, а ще ги разреши „Автомобилна администрация“ заедно с Министерството на транспорта. Тези проблеми са основно с нерегламентираните превози, които са вече повече от 50 % в цялата страна“.
В Ямбол в протеста на превозвачите се включи фирмата, която обслужва градския транспорт.
От БДЖ информират пътниците, че имат готовност да пуснат допълнителни каси и да увеличат състава на влаковете.
Според евродепутата от ЕНП Радан Кънев, позицията на президента за конфликта в Украйна не е нова и съдържа една и съща линия, която предпоставя победа за агресора. Според него е особено притеснителен фактът, че Радев заема позиция, която противостои на европейската. Пред БНР той заяви: "Това, което особено ме притеснява в днешния ден,..
Върховенството на правото и балансът между институциите са закрепени в Конституцията и тяхното нарушаване неизбежно води до подкопаване на устоите на демокрацията - това заяви президентът Румен Радев на среща на "Дондуков" 2 с председателя на Федералния конституционен съд на Федерална република Германия проф. д-р Щефан Харбарт. В официалната делегация..
Софийският районен съд прекрати и върна на прокуратурата делото срещу шестима обвиняеми за хулигански действия пред сградата на Европейския парламент и Европейската комисия през февруари в София. Днес се състоя разпоредително заседание по делото. Съдебният състав се съгласи с адвокатите на обвиняемите, че са допуснати отстраними съществени нарушения в..
Не искам коледни надбавки, едва ли съм единственият, но се опитах да го изясня кратко. Защото наистина всеки мрънка, каквото и да стане, или е малко или подаяние и т. нат., призна в интервю пред БНР журналистът пенсионер Евгени Петров. "Освен това си мисля, че е крайно време, когато се дават помощи, така да са структурирани, специално в..
Говорителката на Белия дом Керълайн Левит заяви, че е постигнат "грамаден напредък към мирно споразумение" за войната в Украйна. Украйна е постигнала споразумение със САЩ по условията на евентуално мирно споразумение с Русия Остават "няколко деликатни, но не непреодолими детайли", които изискват допълнителни преговори между Украйна,..
Не прави чест на президент на страна член на НАТО и ЕС да коментира като страничен наблюдател, който е по-заинтересован от постигане на целите на Москва, отколкото на сигурността и просперитета на България - като част от двата съюза. Така бившият министър на отбраната Велизар Шаламанов, експерт по национална и международна сигурност,..
Русия е получила плана на Доналд Тръмп за Украйна от 28 точки по неофициални канали, заяви на пресконференция руският министър на външните работи Сергей Лавров. Той допълни, че Москва все още не разполага с редактираната по време на украинско-американските преговори в Женева версия. Лавров обвини Европа, че е провалила шанса си да участва в мирните..
916,68 лева годишна загуба през 2026-а, ако сега нетната ви месечна заплата е 3500 лева. С това изчисление започна интервюто пред БНР на..
"Корупцията в горския сектор заплашва да срине един от най-важните отрасли на българската икономика -управлението и стопанисването на държавните..
" Благомир Коцев сякаш пречеше на всички още с избора му , защото решенията му бяха твърде много в полза на обществеността на Варна. Той опита да забави..