Какво е самотата? Балетистите от една от знаковите за Израел трупи за модерен балет „Батшева“, чийто основен език на движенията се нарича „гага“ и се изучава в хореографските академии по света, и този път са се опитали да увлекат публиката в необичайно сценично приключение. Всяка от частите на представлението е сякаш „сама за себе си“, за обединението им е важен зрителския поглед и отношение. Докато в първата част „Декаданс“ балетните артисти влизат един след друг на сцената, стъпките и движенията са общи за всички. Проблемът е в интерпретацията. Оказва се, че дори общ балетен текст може да има толкова различни изказа, че всеки да е хем уникален, хем самотен сред множеството. Във втория танц „Последната работа“ зрителят „попада“ в зала за фитнес. Там всеки се упражнява посвоему, но в един момент страничният взор, какъвто е този на зрителя, забелязва,че всичко е в необикновен ансамбъл от иначе самотни и различни движения.
В балета „Батшева“ публиката е едно от главните действащи лица, от нейния поглед зависи спектакъла и той едновременно е различен за всеки зрител. Идеята на историята, разказана чрез танц, е свързана в организацията на ритъма, динамиката, традициите и много зависи от интерпретацията, която танцьорите дават на хореографията. За зрителите те са по-ясни от намеренията на хореографа. И точно от интерпретацията зависи вълнението на зрителя. В моя балет няма само една идея. Дори и най-интересната идея на света не заслужава заради нея да се прави балет. Това, което предлагам на зрителите, е публиката да е наблюдател на различни равнища, да е част от спектакъла, представи своята най-нова постановка хореографът на танцовата трупа Оад Наарин, създател на балетния език „гага“.
С този спектакъл започва зимният фестивал в прочутия израелски център за танц „Сузан Делал“. Езикът „гага“, който хореографът и танцьорите развиха в продължение на дълги години, има своя „лаборатория“. Движението е необятно и всеки път открояваме нови негови измерения и активизираме нови нюанси. Така този език се развива и ни помага да изграждаме нашите балетни спектакли. Но това е и инструментариум, който обогатява ежедневието на зрителите. Насочва ги как още по-рационално могат да използват възможностите на човешкото тяло в ежедневието. Има понятия и изрази в балетния език, който ние,в различни спектакли,сме внушили на всички, които се интересуват от танцовия език „гага“, но все още нямаме речник. Мисля, че танците ни могат да бъдат разбрани навсякъде по света, но при едно условие -реакциите на зрителите зависят от тяхната подготовка, от традициите на съответната държава, та дори от залата, където играем и от актуалните събития вън от нея. В същото време ние сме „полиглоти“ и не говорим само „гага“, но използваме инструментариума на класическия балет. Това не е в конфликт нито с ежедневните движения на всеки човек, например разходка край морето, нито с всички останали танци и движения, сподели Гили Навот - художествената ръководителка на трупата.
Музиката на Щраус е изключително лекарство срещу депресията, в която би могла да ни вкара настоящата действителност. Това отбеляза пред БНР маестро Найден Тодоров. В годината на Йохан Щраус-син Плевенската филхармония представя два вълнуващи концерта в Плевен и София. Концертните вечери, посветени на композитора, който всички наричат "краля..
Произведения на седем писатели се борят за Националната литературна награда "Йордан Радичков". От днес в Берковица стартират проявите свързани с Радичковите дни. На 24 октомври се навършват 96 години от рождението на големия български писател Йордан Радичков. По този повод в Берковица се провеждат Радичкови дни с богата културна програма. Те..
Трима актьори от "ШиЗи Импро Театър": Златин Цветков, художествен ръководител на трупата, Катя Бръмбарова и Илиан Илков са гости на "Нощен Хоризонт". В едва вечер ще се състоят две събития, в които можете да заблестите на сцената като звезди, разказаха актьорите. На 17-ти октовмри от 19:30ч. започва премиерата на "Стани Познат"...
Премиера на политическото сатирично кабаре "В името на народа!" подготвя Сатиричният театър "Алеко Константинов". Представлението ще бъде на 17 октомври, петък, от 19:30 часа. Автор е драматургът Богдана Костуркова, а режисьор на спектакъла е директорът на трупата - Калин Сърменов. Тъй като мотото на кабарето този път е "В името на народа!",..
Световната премиера "Проглас към пустинята", посветена на Света Мария Египетска, ще се играе само веднъж - на 17.10 в театър "Освобождение" в София, каза за БНР либретистът и лютиер Алекс Александров . Той живее и работи в Австрия, но за премиерата ще е в България. Това е премиера на произведение, което няма аналог - единственият глас..
Отдаваме почит на проф. Дора Лазарова - пианистка и дългогодишна преподавателка в Българската държавна консерватория (днес Национална музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ в София). На 4 октомври се навършиха 90 години от нейното рождение и тази кръгла годишнина беше отбелязана с концерт на 3 октомври в Централния военен клуб с участието на нейни..
"За малко на земята" е заглавието на новата стихосбирка на поета Валери Вергилов . Валери Чуков: Върнах се в поезията след пенсионирането си като главен редактор на Би Би Си Пред БНР поетът сподели: " Всяка моя стихосбирка неизбежно има свой собствен профил , облик, но между предишната моя стихосбирка "Природи и реалности" и тази..
Физиономиите, които се съревновават за властта в България днес, са безобразни - техните силуети деградират сами по себе си, техният политически език е..
БСП няма да влезе в парламента при следващи избори, Борисов е унижен от Пеевски и ДПС-НН няма да влезе пряко във властта, защото не иска да носи..
Без яснота за постигнатите договорености приключи коалиционният Съвет за съвместно управление. На него партньорите в кабинета от ГЕРБ-СДС, БСП и..