Предлаганите промени целят да повиши безопасността на пътя, да се подобри подготовката на бъдещите водачи и да се затегне контролът.
Според видинчани с по-дълъг стаж зад волана, полигонът трябва да се върне в обучението на бъдещите шофьори, а самото то да е по-продължително. „Тези курсове не трябва да бъдат за 15 дни или за месец, а, както едно време бяха – за пет месеца. Аз съм почнал октомври и съм се явил на изпит края на февруари“, казва пред "Хоризонт" жител на града. „Аз съм карала курс три месеца – каране вечерно, каране извънградско, учене на устройството на автомобила…", отбелязва друга жителка, според която сега всичко става "много набързо".
Теодосия Микова има шофьорска книжка от две години. До момента няма нито едно нарушение. Оценява сегашните часове по кормуване като малко. „Тези 30 часа според мен не стигат, ако ти за първи път сядаш да караш. Аз нямах тази рутина и първите два месеца ме беше страх. Първоначално съм карала с брат ми и с баща ми.“
Има пет организации на автоинструкторите в България и нито една не е потърсена за консултация и предложения по новия закон, негодува инструкторът Гошо Борисов. Той подозира, че част от хората в МОН, писали програмата за обучение, дори нямат шофьорска книжка.
От 31 моточаса сега искат да ги направят 50, казва инструкторът. И допълва, че предложението да се върне полигонът още повече ще оскъпи и без това скъпите курсове, защото ще трябва да се наемат специални площи. Борисов вижда като решение за намаляване на пътния травматизъм по-скоро завишения контрол на пътя.
Младите водачи ще трябва да държат изпит и на полигон и няма да имат право да карат по-мощни автомобили. Първите шест месеца задължително ще трябва да са с придружител, който пък ще трябва да отговаря на определени критерии. Тези предложения за промени обаче не срещат разбиране от страна на инструкторите и курсистите.
„Вече е трудно да се намери такъв автомобил, да се закупи (до 68 конски сили). Освен това, вкъщи хората имат някакви автомобили и сега, след като моят син стане водач, аз трябва да търся такъв автомобил, че той да може да кара?“, коментира автоинструкторът Емил Узунов, който работи в една от големите школи в града. Според него не е удачна разпоредбата за придружителя, защото така се ангажира още един човек, нито пък ограниченията младият шофьор да не може да вози други хора в тъмната част от денонощието.
„Другият вариант е шест месеца да не кара, тоест да загуби способностите, които е придобил по време на обучението си, и след шест месеца той вече може да седне и да кара без придружител", посочва Узунов. По думите му, в града няма свободни площадки за полигон.
Същевременно младежкото сдружение "Горна Оряховица, събуди се" предлага да бъде изграден полигон, на който ученици и кандидат-шофьори да се обучават на пътна безопасност. Инициативата е за реконструкция на бившия авто-мото полигон в града, който не работи по предназначение от две десетилетия.
„На една площ от около 10 дка, да се вземе един мултифункционален полигон. Първият етап е за пътна безопасност, вторият етап е за демонстративно шофиране“, пояснява Симон Милков.
Според председателя на „Горна Оряховица, събуди се“ Юлий-Кристофър Александров, смисълът на инициативата за възраждане на стария полигон е в това да се намалят пътните инциденти. „Ще има светофари, пешеходни пътеки, знаци за предимства, кръгово ще има“ – представя си бъдещия работещ полигон той.
30 на сто от финансирането могат да дойдат от Фонд „Пътна безопасност“. Останалото ще допълнят общината и местният бизнес. Предвижда се първата част от полигона да е готова през май.
За повече детайли слушайте звуковите файлове.
С 531 гласа "за", 69 "против" и 79 "въздържал се" Европейският парламент одобри доклада за присъединяването на България към еврозоната от 1 януари 2025 г. Очаквайте подробности! Теменужка Петкова: Нищо не може да спре България по пътя ѝ към еврозоната Ева Майдел: "Европа на суверенните нации" ще гласува против България в еврозоната Днес ще..
Прокуратурата ще протестира решението на Софийския районен съд да пусне от ареста тримата младежи, които в петък през нощта нападнаха двама души на столичния площад "Славейков". СРС пусна от ареста тримата младежи, задържани за побой над минувачи в София Според говорителя на районната прокуратура Николай Николаев, заради високата обществена..
Недекларираният труд остава едно от най-сериозните проявления на проблемите при сезонната заетост. Работата без трудов договор при този вид заетост е трайно явление в България – по данни от Главна инспекция по труда през последните 3 години тя e около 10% в случаите на направените проверки. Това се посочва в анализ на Икономическия и социален..
Протест срещу въвеждането на еврото се провежда в София. Представители на гражданската инициатива "Будители" се събраха пред представителството на Европейската комисия в центъра на столицата. Георги Мъндев обясни: "Как ще живеят нашите майки и бащи, защото не всеки е компютърен специалист, не всеки получава по 20 000 лв. заплата...
Съмнително писмо от Русия с бял прах вдигна на крак охраната на гръцкия парламент. Получател е премиерът Кириакос Мицотакис. Изследва се съставът на пратката. Специален екип на пожарната изнесе безопасно получения плик от сградата на парламента. Съмнителната пратка съдържа бял прах, чието съдържание се изследва в специализирана лаборатория...
Мисля, че в икономически план България я чакат добри години . Това каза пред БНР п олитологът Димитър Аврамов в деня, когато се очаква да приключи окончателното присъединяване на страната ни към еврозоната. Теменужка Петкова: Нищо не може да спре България по пътя ѝ към еврозоната "Ако правителството не се опитва да прави огромна публична..
Над 90% от горските пожари у нас са резултат от човешка намеса, сочи анализ на природозащитната организация WWF. През последните 15 г. в България са изгорели над 1 млн. дка. От 2010 г. до сега у нас са регистрирани над 7000 горски пожара, обхванали над 1 млн. и 100 хил. дка територия, сочи най-новия анализ на WWF. Само през 2024 г. са избухнали..
"Мотивите на вота на недоверие са несправяне на изпълнителната власт с огромния екологичен проблем и по-точно екологичната катастрофа , която вече се..
Проектозаконът за хранителната верига, пуснат за обществено обсъждане, е удар към малкия производител, удар срещу българското, защото прави вносът..
В Пернишка област вече има пусната подписка за подкрепа на обособяване на Пернишка митрополия. "Не говорим за мотиви, а за искане от миряните на..