На 31 март имах възможността да присъствам на дългоочакваната премиера на операта “Манон Леско” на Пучини в Миланската Скала. Шедьовърът на композитора бе представен в нова продукция, която ни върна към световната премиера на произведението от 1893 г. в Театро Реджо в Торино. Премиерата в Ла Скала бе и поредно потвърждение за стремежа на музикалния директор на театъра и диригент на операта, Рикардо Шайи, да постави на сцена възможно най-много произведения на Пучини.
Напълно заслужени бяха бурните аплодисменти на публиката за брилянтното дирижиране на маестро Шайи! Постановката бе на възпитаника на Кембридж и директор на Welsh National Opera David Pountney, дебютирал в Ла Скала през 2003 г. с “Хитраталисичка” на Леош Яначек. “Неслучайно реших действието да се развива на гара от 19 век” – коментира Pountney. Режисьорският избор и сценографията на Leslie Travers бяха внушителни! Обичайните освирквания, долитащи от ложата към спектакли, различни от оригинала и този път не пощадиха режисьора, сценографа, както и избора на костюми на Marie-Jeanne Lecca. Обръщайки се в недоумение към ложата, Pountney, дали по невнимание или от силно вълнение за миг изчезна…потъвайки в мястото на суфльора и в тази комично-драматична ситуация бе издърпан от певците, без особени последици.
В ролята на Манон Леско бе сопранът от Уругвай Мария Хосе Сири. Завършила Консерваторията в Париж, с дебют в Ла Скала през 2009 г. с “Аида”, аплодирана от публиката в “Мадам Бътерфлай” на откриването на сезон 2016-2017г., Сири получи изключително висока оценка за своята силна изява на Миланска сцена. Дебютирал с “Бохеми” през 2005 г., Масимо Кавалети ни очарова със своя Леско, а овациите на публиката бяха признание за чистото изпълнение и вокална техника на възпитаника на Академията на Ла Скала. Поредно блестящо представяне за Марсело Алварез, който бе в ролята на Де Грийо. Силно сценично присъствие и перфектна дикция бяха водещи в изпълнението на аржентинския тенор. С дебют в Ла Cкала през 1999 г., басът от Неапол Карло Лепоре ни покори със своя Жеронт. Аплодисментите бяха и за носителя на наградите “Вочи Вердиане” за 2015 г. и “Пепита Ембил” за 2017 г. Марко Чапони, който се изяви блестящо в ролята на Едмонд.
Спектакълът завърши с няколко минутни аплодисменти за маестро Шайи и завръщането на миланска сцена на шедьовъра на италианския композитор, както и за целия целия звезден изпълнителски състав на операта.
Скулпторът, художник и преподавател в УАСГ Йордан Леков представя в галерия-книжарница "София прес" своята изложба "Маврографии" . Заглавието съдържа думите мавро – от гръцки черно, графо – отново от гръцки: форма на писане, изписване , обясни художникът в интервю за БНР. В творбите си той е използвал хартия, туш и вода. "Самите рисунки..
В шестото издание от 32-я сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20.05-21.00 ч.: - Музикално събитие на седмицата: “Реквием“ от Верди на сцената на Софийската национална опера и балет под диригентството на Даниел Орен - Отзвук от оперната гала на Анджела Георгиу със Софийската..
Мартина Табакова (пиано), Стоимен Пеев (цигулка) и Атанас Кръстев (виолончело) - това е ансамбълът, който представя своята концертна програма „Романтични съкровища“ с успех на различни сцени в България. Турнето, което стартира от София с концерт на 23 октомври в рамките на поредицата „Музикални вторници“, сега се отправя към черноморските..
На 21 ноември от 19 ч. в галерия "Vivacom Art Hall Оборище 5" музикантите от трио „Дивертименто“ ви канят на концерт-спектакъла „В годината на чешката музика“. Той е пореден в творческата биография на състава, който получи наградата в категория "Музикален проект на годината" на националната анкета след слушателите на БНР "Музикант на годината 2022"...
Предстои поредната среща на публиката със Симфоничния оркестър на БНР - в петък от 19:00 ч. в столичната зала "България". На диригентския пулт ще бъде Константин Илиевски, а солист – първият виолончелист на Радиооркестъра Христо Танев. Главният диригент на Радиооркестъра Константин Илиевски поставя като български акцент в програмата музиката..
"В моите спомени те са неразривно обединени . Като изпълнител на безкрайно много съвременни произведения съм щастлива, че можах да живея край тях, да дишам техния въздух, да усещам тяхното отношение към музиката и да взема максимално много от това, което те знаеха и можеха", казва пианистката Стела Димитрова – Майсторова пред БНР. По..
На 20 ноември, сряда, в Първо студио на БНР в 19 ч. ще започне един специален концерт, посветен на трима големи композитори - представители на българския авангард, които през 2024-та закръглят годишнини: акад. Васил Казанджиев, който през септември отпразнува своя 90-и рожден ден и продължава да създава музика, както и двама автори, от чието рождение..
БСП не е вече БСП! Не ние си тръгваме от БСП, а БСП си тръгва от нас! Това каза пред БНР Петко Тюфекчиев, който заедно с други членове на три..
Обществото е заблудено за БДЖ, защото всеки чака частен превозвач да дойде с неговите хубави влакове и да предлага по-добра услуга. На..
"Обсъжда се желанието на евроатлантическото мнозинство в НС да влезем по най-бързия начин в еврозоната. Скритата инфлация е много по-голяма от..