Операта „Тоска“ на Пучини днес е сред най-популярните и обичаните, но когато през 1900 г. се е стояла премиерата й, музиката е била посрещната студено, а всички били възхитени от декорите. И точно тези декори гостуваха в поредната постановка на Телавивската опера. По ескизи на художника Адолфо Хохенщейн бе направена сценографията и костюмите. Режисьорът Алесандро Талеви не за пръв път поставя „Тоска“ с артистите и хора на Израелската опера. Негова беше и режисурата на фестивала в подножието на Масада преди няколко години, когато в ролята на Тоска гостуваше българската певица Светла Василева. Но в сегашната постановка не бе лесно да се съобрази с тези доста огромни, за сегашните минималистични вкусове, декори. Сред тях солистите изглеждаха доста дребни. Монументално и доста реалистично бяха показани колоните на църквата в първо действие, залата за разпити в крепостта „Анджело“ или църквата „Свети Петър“ като фон, погледнат от терасата, където се извършва екзекуцията в последното действие. Затова пък точно такива декори бяха прекрасни за масовите сцени. Наистина внушително изглеждаше огромното шествие в първо действие, което предаваше добре атмосферата на Рим, както и хорът в трето действие. Трудно ми е да определя какво беше по-интересно в тази постановка - да се гледа на сцената или да се види и чуе Даниел Орен, който дирижираше и припяваше вдъхновено. Неговото присъствие се чувстваше във всеки детайл. Въпреки че имаше монитори, така че певците да могат дори когато са встрани на сцената да следят диригента, повечето от тях бяха вперили взор в Дениел Орен не само за да видят кога да запеят. Мисля, че неговото доволство или не беше най-точната оценка за пеенето им. Въпреки че на сцената имаше доста именити певци, моето предпочитание бе към италианския баритон Себастиян Катана, който се счита за най-добрия изпълнител в света на ролята на Скарпия. Става въпрос не само за открояващ се глас, а за сценично присъствие, при което дори когато беше с гръб към публиката се чувстваше неговото отношение към действието. Рядко ми се е случвало да съжалявам, че оперен герой е убит още във второ действие и няма да мога да слушам певеца и в трето!

Националният музикален театър "Стефан Македонски" кани публиката утре на "Кабаре". Спектакълът ще се играе също на 29 и 30 ноември, както и на 2 декември. Това е гротесков спектакъл за едно общество, което се смее, пее и позира, докато светът навън се плъзга към авторитаризъм. " Живеем в глобална версия на този морален парадокс –..
Тази вечер, 27.11, в Сатиричния театър ще се състои предпремиерата на постановката "Примадони", режисирана от директора на трупата Калин Сърменов. "Едно от нещата, които страшно много ми харесаха в този текст, е неговата липса на претенциозност. Това е един откровен текст, който носи след себе си чиста форма на забавление, усмивка и любов..
В рубриката "Помните ли..." на предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт" почитаме един певец с необикновена съдба, работил основно в оперните театри в Русе, Пловдив и София - баса Алексей Милковски. На 26 ноември се навършват 100 г. от рождението му. Алексей Милковски е потомък на знатна фамилия, чиито корени са във Волжка България. Роден е в..
В сряда, 26 ноември, в Първо студио ще се представи Смесеният хор на на БНР, ръководен от диригентката Любомира Александрова. Началото на концерта е в 19:00 часа, а програмата е особено интригуваща: Ще прозвучат духовни произведения от Ценко Минкин, Золтан Кодай и Ленард Бърнстейн. "Избрали сме три контрастни произведения, като едното от тях..
В седмото издание от 33-я сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20-21 ч. - един час в света на мюзикъла: - Отзвук от две световни премиери – на американския филм мюзикъл “Злосторница 2“ и на българския мюзикъл “Тайната на музиката“ - В Националния музикален театър “Стефан..
"За мен книгата "Двете" на Юстина Баргелска засегна един много важен въпрос, който не бях срещала другаде, един въпрос, който особено касае майки и дъщери, не само дъщери, синове също, но преди всичко момента, в който позволяваш на детето да порасне, да се отдели, да се откъсне от теб, въпреки че светът около него ти изглежда плашещ, че не само..
"Не знаех доста неща за Димитър Воев, но след като гледах филма "Воев", вече съм убедена в неговия гений!", разказва Мишер Руева за вдъхновението и идеята на песента "След себе си", която заедно със Симеон Воев и Цветелина Цветкова създават още преди две години. "За да се обадя на Мони Воев, се появи първо смелостта. За мое голямо учудване и..
Общ протест в София днес организират и от КТ "Подкрепа" - на работещи в Агенцията по заетостта, Главната инспекция по труда и Агенцията за социално..
Български училища в Чикаго, САЩ – "Малко българско училище" и "Малка България" са със спрени субсидии от българската държава . Причината е скандал...
Не прави чест на президент на страна член на НАТО и ЕС да коментира като страничен наблюдател, който е по-заинтересован от постигане на целите на..