„При пакетните услуги, ако, да кажем, ние пътуваме с пакет, с полет - лошо време, изпускате самолета за някъде си, или ще го хванете, ама на следващия ден, тоест, вие ще пропуснете един ден от почивката. Когато е форсмажор, не може да искаме обезщетение за пропуснатото време. В случай, че е по вина на авиокомпанията, туроператорът ви дължи още една вечер“, подчертава Николов.
Туроператорът носи цялата отговорност за изпълнение на всички туристически услуги, изтъква още той и обръща внимание върху масово срещаната грешка да отидем някъде и в хотела възникне повод за спор или конфликт, да започнем разправия с представителите му.
„Ние трябва да се обърнем към туроператора, защото той носи цялата отговорност. Той, съответно, вече да звънне на хотелиера и да се разберат. Много важно, с новия закон ясно се вменява на потребителя, че при възникнал проблем, той трябва да уведоми незабавно туроператора.“
Богомил Николов съветва още да сме много прецизни при връщането на кола под наем.
„Избягвайте да връщате колата извън работното време. Вашият полет е в 7 сутринта. Вие ще оставите колата, да кажем в 6, пет и половина на летището. Ще оставите ключовете в една пощенска кутия. Ще ви начислят всички възможни драскотини, петънца по тази кола. Когато знаете, че ще пътувате рано сутрин, по-добре дайте още 20-30 евро за пълно покритие, но ще спите спокойно, защото тогава не могат да ви претендират нищо. Обикновено най-големите пакости стават, когато не предавате колата лично“, предупреждава той.
Юристът на асоциация „Активни потребители“ Надежда Ангелова отчита, че в последните години туристите са станали по-внимателни при търсенето на правата си и по-взискателни туроператорите да спазват правилата.
„Имахме претенции в Испания към момичето, което водеше групата. Трябва да кажа, че много бързо реагираха от компанията, туроператорската, и ни предоставиха друг човек да свърши работата. Защото точно тя не знаеше добре английски език и превеждаше лошо“, дава пример юристът.
Според Надежда Ангелова, българските туроператори стават по-добри и все повече зачитат правата на потребителите и се съобразяват с тях.
„Има случаи, когато потребителите имат по-големи очаквания от това, което пише в договора. Например, ако изрично не е поискал прозорецът на хотелската стая да гледа към морето, не може да има претенции. Трябва да изрично да поиска, защото понякога може да се наложи да се плати по-висока сума.“
За да си търсим по-ефективно правата, е добре да познаваме закона и да четем договорите, които подписваме, а винаги, когато имаме проблем, да информираме този, от когото зависим – съветват от Асоциация „Активни потребители“.
Според Кристина Лозанова от Министерството на туризма е полезно преди да решим да ползваме конкретен туроператор, да проверим дали има валидна застраховка.
„Съществува Национален туристически регистър, който е достъпен. Всеки може на сайта на министерството да го отвори, да напише името на фирмата, с която ще пътува. И там излиза информация за този туроператор: кога е регистриран, има ли такава застраховка, до кога е валидна. Тези туроператори, които нямат валидна застраховка към момента на проверка, светят в червено. Тези, на които ще им изтече скоро, светят в оранжево. И тези, които са ок, са оцветени в зелен цвят.“

"Властта в Украйна се опитва да овладее кризата, но с оставките на един-двама министри няма да реши проблема", предупреждават от Центъра за противодействие на корупцията в Киев. Украйна се намира в един от най-трудните моменти в своята история, констатира в петък вечерта президентът Володимир Зеленски . Изтъркана фраза, но удачна за момента –..
Съгласно мирния план на президента Тръмп (в сегашния му вариант, който търпи промени според самите американци) санкциите срещу Руската федерация ще бъдат отменени "на етапи" и според спецификата на отделните случаи. При това положение докато Кремъл и Киев се произнесат окончателно по плана ( Путин го одобри снощи само като основа за преговори)..
Тревожни данни за насилието над жени. Български фонд за жените започва кампания "Грижа на всяка цена" и организира голяма конференция по темата. "Неслучайно решихме да кръстим нашата кампания "Грижа на всяка цена". Тоба подчерта пред БНР директор "Комуникации и кампании" в организацията Рая Раева : " Проблемът с домашното насилие и..
Днес се открива първият на Балканите Музей на ютията . Колекцията от ютии е дарена на музея от покойния художник Димитър Добрев . "Въпреки че причината за това събитие вече не е между нас, аз знам, че през цялото време той бдеше и помагаше, направляваше ни, за да се изпълни и една негова мечта, защото, освен че човекът е събирал наистина над..
Отново най-търсени от работодателите са строителите . Камарата на строителите започва кампания за завръщане на работещите в бранша от чужбина отново у нас. "Има недостиг на строители" . Това отбеляза пред БНР инж. Любомир Качамаков , заместник-председател на Камарата на строителите в България (КСБ): "След няколко изключително тежки години,..
"Определено считам, че пилотската професия е една изключително привлекателна професия" . Това коментира пред БНР главният секретар на Асоциацията на българските авиокомпании, инструктор и изпитващ на Airbus 320 капитан Йовко Йоцев : "В крайна сметка това доколко тя е привлекателна за даден субект, зависи от неговата мотивация, така че определено..
"Самият бюджет има огромни проблеми" . Това каза пред БНР Стоян Панчев , икономист, политически анализатор и изпълнителен директор на Експертния клуб за икономика и политика: "Според мен основният проблем е този, който в някаква степен не е разписан в документите, които представляват проектобюджета, а именно - дефицитът. Характеристиките на..
Борбата е кой да контролира администрацията! Новата структура на Столичната община ще се обсъжда в комисии Така архитект Васил Василев,..
Цялата политическа класа стигна до дъното. Това не е политика . Този прочит на политическата ситуация направи в интервю за БНР Корнелия Нинова,..
Документът за мирното споразумение за спиране на войната в Украйна няма да бъде подписан в настоящата редакция, сподели в интервю пред БНР доц...