Институциите са прекалено бавни в изготвянето на регулации за шофирането на електрически тротинетки. Всеки може да чете Закона за движение по пътищата по различен начин и затова те трябва да се забързат в това, което правят.
Това каза за БНР Владислав Стоицов от току-що създадена организация за хората, които се движат с тротинетки. Тя е събрала 66 члена за 2 дни, а 90% от тях имат и шофьорски книжки.
„Много организации се занимават с това, всеки казва, че работи, но на практика няма нищо... Тези регулации, които се предлагат, са прекалено рестриктивни и приемането им може да повлияе много негативно на навлизането на тротинетките. Както навлизат бързо, така и бързо ще изчезнат. Трябва да има регулации! Искаме да има регулации, които просто да не са абсолютно рестриктивни, а да създават благоприятна среда за тези тротинетки“, каза той в предаването "Преди всички" на програма "Хоризонт".
„Това е най-добрият транспорт за големия град. Никой не иска да стигне в офиса с велосипед и изпотен, а да стигне и да започне да работи. Ние сме сметнали, че такъв транспорт харчи около 30 стотинки на 100 км“.
Предлаганите на българския пазар споделени тротинетки са „доста скъпи“, но „конкуренцията ще свали тази цена със сигурност“, убеден е Стоицов.
ЕС има регламент за тротинетките и категоризация, в която са упоменати максимални скорости и т.н., но тя не е приложена в българското законодателство, допълни той.
От Асоциацията предлагат максималната скорост на стандартна тротинетка да бъде около 25 км в час и не по-малко от 10, когато се кара по пътното платно.
"Ние следваме правилата, които са за велосипедите. Според нас попадаме в графата на определението за велосипед с допълнителен двигател, защото се използва мускулната сила на човека, а има допълнителен двигател".
Зафир Зарков - заместник председател на Транспортната комисия в Столичния Общински съвет подчерта, че в цяла Европа и по света тротинетките са навлезли първоначално без регламент.
„Това, че това че има глобени всъщност е изцяло в правомощията на „Пътна полиция“, която е органът, който контролира движението по пътищата. По тази причина от Столична община настояваме час по-скоро да има ясен и точен регламент“, каза той.
Вече са проведени редица срещи, включително и с Държавната агенция за безопасност на движението и с "Пътна полиция". Столичната община вече отложи с няколко месеца въвеждането на услугата за споделяне на тротинетки, операторите на която са искали да започнат работа от началото на годината. Били са създадени и допълнителни места за паркиране на двуколесни средства, за да не се задръстят тротоарите от изоставени тротинетки.
„Столична община иска, първо, да има ясна регламентация откъде се наемат и къде се оставят, за да не се случва хаос по тротоарите. Второ - ограничение на скоростта до 8 км в зелени площи, пешеходни. Настояваме и да има регистрационен режим на всички оператори, които пускат тази услуга в града“.
Вносителите на тротинетки са на национално ниво и скоростта също трябва да бъде ограничена на национално ниво в закона, убеден е Зарков.
Стоицов констатира, че тъй като тротинетките не са регулирани, те не са незаконни, а не попадат под ударите на закона.
Преди пленарното заседание лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов каза, че печелившата форма за съставяне на правителство е между ГЕРБ-СДС, ПП-ДБ, БСП и ИТН, но шансове за нейното осъществяване вече няма. "Това беше предложената от мен печеливша формула и тя все още е. Към днешна дата от изказването на колегата Денков аз не виждам такъв шанс", поясни..
Гърция затяга контрола на пътния трафик с нови камери в Атина и Солун. Нови 1380 камери се поставят в Атина, съобщиха от министерството на транспорта. Те ще фиксират в реално време всички пътни нарушения, като информацията ще постъпва в център на Пътна полиция. Собственикът на автомобила, извършил нарушения, ще получава информация и..
Над 350 обиска са извършени в 16 страни членкина ЕС, включително България, съобщи Европейската прокуратура, по чието нареждане са предприети действията. Причина е предполагаема измама с ДДС за 297 милиона евро. Самото разследване, известно като "Адмирал", е започнало още от ноември 2022 г. Това е най-голямото в историята на ЕС разследване за..
29-годишна жена от Сандански е родила в линейка на Спешна помощ ,на път за болницата в Петрич. Бебето е починало, въпреки че в линейката е имало лекарски екип. Назначена е спешна проверка по случая. Часове преди да роди младата жена се почувствала зле и потърсила помощ в Спешния център в Сандански, разказват нейни близки. По думите..
Да се предприемат стъпки в повишаване на знанията в киберсигурността, защото много хора в света се опитват да хакнат система. Това са необходими знания за XXI век. Също така да се разгледат политиките за ползване на публични компютри в училища и в системата на образованието, дори и тези в кабинетите по информатика. Това препоръча Любомир..
Гръцките медии съобщават за спешно изграждане на убежища в Атина срещу евентуален ядрен удар от Русия. По примера на други европейски страни и в Атина се изграждат подземни убежища поради изостряне на напрежението между Русия и Украйна, информират медиите. Използват се вече съществуващи подземни тунели, които се приспособяват за убежища...
От Комисията за защита на конкуренцията съобщиха, че проверяват офиса на Асоциацията на българските застрахователи. Инспекторите ще изземат документация и ще проучат дали застрахователни компании, предлагащи застраховки "Гражданска отговорност", координирано са определяли цени за клиенти, осъществяващи таксиметров превоз в страната, което..
Имаме абсурди – вторият иска лидерска среща с първия и в същото време не го признава за лидер. За какво е тогава лидерската среща? Това каза..
" Ако приемем, че съдебната система е един камион с ябълки, в него има едно буре гнили ябълки - хора, податливи на корупция, които се ползват от..
И шестият опит да бъде избран председател на 51-вото Народно събрание се провали. Нито един от предложените четирима кандидати не успя да събере..