„Протестираме срещу това, че европейските институции – и Европейската комисия, и Европейският парламент имат напълно безотговорно отношение към този случай, като дават безконтролно пари и водят със своите действия до нарушаване на законите на Европа и обричат човешкия живот на смърт на този път, а обричат по този начин и природата на смърт“, заяви в предаването „Преди всички“ Андрей Ковачев от сдружение за дива природа „Балкани“.
Проблемът в Кресна е породен не просто от строителството на тази отсечка, а на цялата магистрала, изтъкна природозащитникът.
„Досега българското правителство лъжеше в Европа, че всички хора в България подкрепят тяхното решение и водиха една много мръсна кампания и в България по този повод. Реалността е съвсем различна. Надали в Кресна ще срещнете човек, който би ви казал, че подкрепя това правителствено решение и че иска да остане без локален път или би ви казал – там няма да умират хора“, коментира Ковачев.
За всекиго е ясно, че когато направиш скоростна отсечка на тясно място, през което преминават и пешеходци, и животни, то катастрофите стават неминуеми, подчерта Андрей Ковачев. По думите му години наред правителството не взима никакви мерки за спиране на катастрофите в дефилето.
„Биха могли спокойно да сложат и трафик камери, една средна линия на това шосе и нямаше да има загинали хора, но те не го правят.“
Ковачев допълни, че правителството не е спазило нито една от европейските директиви за пътна безопасност.
„Ама на нула, разбирате ли? Има процедури, примерно, когато имате алтернативи, да оцените и да изберете най-безопасната за хората алтернатива. Тази процедура въобще не са я провели. Тя е задължителна, но те я нямат, тя е на нулата. Правят ОВОС и други неща за околната среда, обаче за живота на хората не са ги направили процедурите, за да изберат най-безопасната алтернатива и реално са избрали нещо, което е убийствено.“
Нито с опазването на природата, нито с опазването на живота на хората има съобразяване от страна на правителството, категоричен е Андрей Ковачев. „За екологичната точка понеже от нашите организации, природозащитни, от години ги натискаме, те направиха процедури, които обаче са абсолютни шменти капели и лъжи. Докато в пътната безопасност не е имало кой да ги натиска години наред и те просто са бездействали.“
Ковачев смята, че Европейската комисия действа формално и чуваемостта ще дойде "когато общественият натиск накара Комисията да си свърши работата".Вътреболнична инфекция с бактерията клебсиела пневмония отнема живота на 39-годишен мъж. Това се случва след бъбречна трансплантация в университетската болница "Александровска". За случая стана ясно от жалба на майката на Петър Стоянов – Симона Стоянова – до здравния министър. В нея се твърди, че ИА "Медицински надзор" умишлено..
Gen Z взема кредити по-безотговорно от милениумите и поколенията преди тях. Това каза пред БНР Лилия Димитрова, председател на Асоциацията за управление на вземания. Тя подчерта необходимостта от по-голяма финансова грамотност. Димитрова обърна внимание върху въпроса един кредитополучател колко успоредни кредита има , не само на каква..
Три рейтингови агенции повишиха кредитния рейтинг на България в седмицата, в която получихме зелена светлина за въвеждане на единната европейска валута от 1 януари догодина. Scope Ratings даде на страната ни рейтинг от А- (А минус) в местна и чуждестранна валута, с което за първи път влязохме в най-високата скала от инвестиционния клас...
Над пет километра е отсечката от Е-79, която минава през Кресна, а след влизането на България в Шенген и особено в сезона на лятото потокът от леки автомобили и камиони се е увеличил два пъти. Изграждането на последния участък от АМ "Струма", както и обходен път западно от Кресна ще отнеме поне пет години. Мерки за облекчаване на..
Не смятам, че има нещо, което може да осуети влизането ни в еврозоната. Това обясни пред БНР Любомир Каримански, член на УС на БНБ. "Вече е взето финалното решение. Предстои тежка работа , която трябва да бъде свършена до първи януари 2026 година, пък и след това. Но не би трябва да си поставяме като сериозен приоритет и цел за..
Наематели на общински жилища протестират пред Столичната община заради обсъждането на нови правила за настаняване. Ако влязат в сила новите правила за настаняване, има реална опасност те да останат на улицата. Предлага се да се въведат срочни договори до 5 години . Вносителите на текстовете от "Спаси София" са категорични, че крайно нуждаещи се,..
Студенти от Юридическия факултет на Софийския университет "Св. Климент Охридски" планират протест от 18.00 ч. пред сградата на СУ срещу повишените такси за платено обучение за следващата академична година. При някои такси е заложен троен ръст. Вчера на среща със студентите министър Красимир Вълчев е уверил, че Народното събрание ще..
В "Нощен Хоризонт" гости по темата за отпуските на учителите, как почиват през лятото учителите - това коментират Дора Терзиева - старши учител в ДГ..
" Не знам колко струват колите. Те не са наши . Дадени са от човек, който също е ощетен от това управление и каза, че понеже продава бизнеса си, продава..
Обществената поръчка за десет нови автобуса до Витоша е провалена. Явили са се двама участници, като единият е бил отстранен по формални причини...