Артистите сега много страдат, твърди Константинов. „Ние сме сложна природа. На нас собственият ни живот не ни стига. Ние сме свикнали да живеем с добавената стойност на още други животи, на още истории, на още събития. Това е енергията, която ни зарежда.“
Театрални салони, в които зрителите да сядат през един стол Ириней Константинов оприличава на сватба, на която гостите сядат през стол.
„Ами тя, работата е в общото усещане, в общуването. Зрителят няма да се почувства по същия начин. Особено в едно представление, вечерта, когато споделяме заедно нечия съдба на сцената. Плачем заедно, смеем се заедно. Твоята енергия се прелива в енергията на другите. Като видиш един такъв салон през стол хора – това е като лошо остригана глава.“
Вечер към 7 настъпва мъртвото време на артиста, празното време на артиста, незаменимо с нищо друго, когато не е на сцената, допълва Константинов.
Театърът ще се възстанови бързо, защото е живо изкуство. Театърът не може да бъде заменен с онлайн излъчвания, вярва той.
„Да, те дават някаква информация. Те дават някаква реклама. Дават някакво усещане, че сме живи, но истински живи сме, само когато има живи хора долу. И ние на половин-един метър от тях носим своята отговорност – за това, което ще се случи, за това, за което сме ги събрали.“
„Театърът е оцелял толкова години. Минали са войни, карантини, всякакви бедствия. Хората са оцелявали и винаги са искали да се забавляват“, оптимист е Ириней Константинов.
Сега карантината, отсъствието задължава театралните мениджъри и актьорите още повече за бъдещите творчески посоки, убеден е Ириней Константинов, който допълва, че и на сцената, и от страната на публиката еднакво нетърпеливо очакват да се дръпне завесата.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.Калина Канева е българска учителка, журналистка , авторка на изследователски и публицистични книги и материали. Главната тема в нейното творчество са са руско-българските културни и исторически връзки. Работила е в издания като в. "Антени". Част от най-известните и трудове са "Симетрия на времето. Срещи и разговори с акад. Дмитрий Лихачов"..
В рубриката "Горещи сърца" ще влезем в тъкачен стан, за да се убедим колко важно е да не изпускаш нишката. И това е валидно и за живота, и за тъканите. "Като се скъса основата и веднага се получава дупка. Така е и в живота." В нашия свят, залят от фабричен текстил, героят ни в "Горещи сърца" тъче на бабиния му стан. Ангел Милчев е един от малкото..
Александър Симеонов е от Плевен , занимава се с музика от дълги години и е вокалист на плевенската група "Страйкърс" . Другото признание за него идва от работата му като детски учител в Детска градина "Надежда" . Какво музикално предизвикателство е подготвил, как децата му влияят за творчески идеи и за още неща от живота: "От дълги години се..
Краткият февруари е винаги изненадващ, винаги динамичен. Носи със себе си много нова енергия, която събужда природата и я води към пролетта. Неговият ритъм напомня за звука на цигулката , ту остър и силен, ту мек и нежен. Може би точно така публиката в големите концертни зали в Париж и Рим, Мадрид и Берлин се е наслаждавала на звука на..
Педя човек - лакът брада си има нов дом - Къщата на куклите. Арт-Къща с музей „Куклите” е уникален в България музей на куклите с над 3000 кукли, Творилница и парти център за рождени дни. Представени са порцеланови кукли, антикварни, ритуални, съвременни, марионетки, сувенирни кукли от България и от света, винтидж, колекционерски и др...
Най-ранните спомени на Георги Господинов свързани с Българското национално радио, са от предаванията "България - дела и документи“ и "Ранобудно петленце". БНР връчи годишните си награди "Сирак Скитник" Авторът на "Времеубежище" описа сигналите на тези предавания като "особен отключвател на памет" и разказва за първото си радио..
В Къщата на художниците в Плевен е подредена изложба, която е своеобразно емоционално завръщане. Убавка и Костика са едни от най-разпознаваемите и..