Не всичко обаче е забавно
На част от снимките на Жоро се вижда как възрастна жена събира бонбоните на жълтите павета. „Това беше един от най-тъжните кадри, които съм правил от много време насам. Очевидно тя беше много бедна. Мина и събра изпопадалите захарни бонбони. Полицаите дори я пуснаха зад кордона, за да може да ги събере и от там. Наистина това беше една много тъжна снимка, която не само аз, но и другите колеги, които бяха там, направихме.“
Какво е лицето на протеста и има ли Жоро много поводи да се натъжава, откакто ги снима?
„Когато отразявам каквото и да е било, не влагам никакви лични емоции или мнение. Просто снимам това, което се случва, по възможно най-художествен начин. Страня от каквито и да било емоции, независимо дали са положителни или отрицателни. Лицето на този протест бих определил като 90% млади хора, които излязоха на улицата, много от тях за първи път. Възрастта на протестиращите, които виждам, е между 18 и 30 г.“
Паралел с протестите от 2013-а
„Наистина те много си приличат. Хората действат и изглеждат по един и същи начин. Бях на работа тогава по време на т. нар. „Нощ на белия автобус“ на 23 юли и отразих събитията от началото до края. Тъй като, за жалост, съм снимал много ожесточени размирици в градски условия по време на протести по света, за щастие, в България нямаме такива случки, не мога да определя като много голямо напрежение или нещо по-драстично случилото се. Моето мнение е, че и протестиращите, и полицията, не проявиха излишна агресия. Тогава наистина беше едно голямо бутане, но не се стигна до силови сблъсъци, като например протестиращите да нападат с коктейли Молотов полицейските кордони или полицията да използва водни оръдия или нещо по-сериозно като сила. Тази нощ бих определил със снимката на едно младо красиво момиче, което се беше облегнало на щита на полицаите. По лицето ѝ не личеше някаква агресия или злоба. По елегантен начин изказваше своето мнение и съпротива. Тази снимка беше доста тиражирана не само по български, но и по чуждестранни медии. Преди две години беше част от изложба в Ермитажа в Санкт Петербург.“
„С изключение на случаите на битите момче и момиче пред колоните на Министерския съвет засега не съм видял излишна проява на агресия и на настоящите протести. Освен на ултрасите, които в началото се появяваха и много ясно си личеше, че бяха организирани.“
От красивото към стресиращото лице
„В Гърция има изработена система на водене на протести и там може до известна степен да се прогнозира рискът. За мен по-голяма опасност може би бяха протестите на площад „Таксим“. Тогава турската полиция беше доста агресивна към протестиращите. Едно от нещата, които най-много ме стресират, когато отразявам протести, които наистина са агресивни и се използва страшно много насилие, това е използването на гумени куршуми и изстрелването на сълзотворен газ, тъй като гранатите се изстрелват от пушки с голяма сила и ако се стигне до удар в главата или някоя част на тялото, може да се стигне до сериозни поражения. Преди известно време един гръцки колега е пострадал по време на протест в южната ни съседка от такава граната. Наложили са се няколко операции на черепа.“
Георги Кожухаров е бил в много зони на военни конфликти като например Сирия и Украйна.
Заради ударната вълна от паднала наблизо ракета, която изпочупи стъкла на сградата на Операта в Тел Авив, премиерата на “Турандот“ от Пучини – последна за сезона, беше не в края на юни, а през юли. За най-нетърпеливите в едно от фоайетата се състоя концерт-лектория с избрани арии от творбата, изпълнени от студентите в специализирания клас на..
В осмото издание от 32-я летен сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20.05-21.00 ч.: Разговор със сопрана Красимира Стоянова, диригента Павел Балев и продуцента Георги Еленков за звукозаписната работа по предстоящия моцартов албум на българската оперна прима със Симфоничния оркестър..
Ако сте ценители на съвременното изкуство, до 21 ноември в къщата музей "Вера Недкова" в София, която е филиал на Националната художествена галерия, можете да разгледате новата изложба "Метафора на паметта" на художничката Деница Тодорова. Тя е завършила живопис в Кралската академия за изящни изкуства в Антверпен. От 20 години..
От днес - 18.08, на големия екран тръгва документален филм за певицата Милена Славова. Лайтмотивът "И никой не пита защо" е избран за заглавие на лентата. Ние се познаваме повече от 30 години, разказа пред БНР режисьорът Марио Кръстев. "Тя наистина си задава много въпроси и се чуди защо другите не го правят. Милена е запазила чистотата си...
В столичната галерия "Арт 158" беше открита изложбата "Да запазим "Корал": Безполезни изкопаеми 2025". В нея се срещат изкуството, екологията и протестът срещу застрояването на българското Черноморие. Тя е свързана със стремежа да запазим това място, обясни пред БНР кураторът проф. Борис Сергинов. "Показват се неща, които са намерени..
Специалисти от Регионалния исторически музей в Плевен готвят изненади за поредното издание "Лято в музея 2025". То ще се проведе от 21 до 25 юли. За заниманията разказва Елвира Конова , ръководител отдел "Връзки с обществеността и медиите". "Децата ще могат отново да се вживеят в професията на археолога, в професията на летописците, като..
В Дома на киното днес - 15.07, ще бъде почетена паметта на един от най-значимите български документалисти – Атанас Киряков. Гилдията "Режисьори" на СБФД е организирала специална прожекция на 35-милиметрова лента, която ще събере пет от неговите кратки, но въздействащи филми, заснети между 1988 и 1990 година. "Атанас Киряков е..
Въвеждането на еврото ще се отрази върху цените на имотите у нас , сочат прогнозите на представители на бранша. Част от тях стигат и до конкретика -..
Има шанс за голяма катастрофа и всички го знаем - партийни ръководители и на площада. И този път нещата са опрели на кокал, предупреди..
"Фактът, че се приеха три от законопроектите с идеята да се намери общо решение за откриване на начин да се постигнат въпросните заплати, които се..