По данни на Европейската комисия България е на 3-то място по смъртност от катастрофи в съюза през 2020 г. Смъртните случаи по пътищата на страната са намалели с 26% за миналата година. За сравнение - в Гърция това намаляване е с 54 на сто за година.
„Никой не управлява нашата транспортна система. Вземат се мерки след събитията“, така Милчев описа обявените акции на Пътната полиция след поредните тежки пътни инциденти с жертви.
В Гърция има наскоро изготвена идентификация на над 7 хиляди опасни точки и ще получат милиарди, за да коригират тези черни точки, отбеляза Милчев. Той даде пример с района на село Микре у нас, като го нарече най-опасната отсечка в цяла България.
„За последните 5-6 години там са загинали над 20 човека и има десетки ранени. Тази отсечка, въпреки че продължава да бъде най-опасната, през нея минават всяка седмица ръководни служители на АПИ. Учудващо е защо не се предприемат мерки тази отсечка да се коригира и там да спрат да загиват хора.“
В участъка край Микре има страшно много проблеми в организацията на движението, отбеляза Богдан Милчев след извършена проверка на Института за пътна безопасност там.
„Липсващи знаци, неправилно поставени знаци, от едната страна намаляваме скоростта на движението, от другата го няма знакът за намаляване на скоростта. Камери, които трябва да снимат, на тях са залепени лепенки умишлено, за да не могат да снимат. Ние го документирахме това.“
За институциите в България пътната безопасност е досадна служебна отговорност, а за политиците не е приоритет, обобщи той.
Като погрешен Богдан Милчев определи подходът да се въздейства над поведението на хората на пътя чрез КАТ.
Агенция „Пътна инфраструктура“ няма програма, план и оценка на риска, за да може експертите да харчат нашите пари по пътищата, категоричен е инж. Милчев, според когото „нашите пари по пътищата се харчат през политически задания“, а АПИ трябва да се разформирова и да се направи съвсем нова структура извън МРРБ.
От 2017 година насам за ремонт на пътищата са налети над 2,2 милиарда лева, поясни още Богдан Милчев.
„И въпреки това ние виждаме, че повече от 50% в цялата страна маркировката липсва, а маркировката е ключовият момент, поради който нашите шофьори по нашите пътища се уморяват по-често и оттам - допускат по-често грешки. Допускайки по-често грешки, ние затова и загиваме по-често“, очерта картината той.
Не може постоянно цялата отговорност да се прехвърля върху Пътна полиция и КАТ, категоричен е Милчев.
„И те на мускули да решават въпроса. Да, те могат. Ще изкарат сега всички камери, ще напънат нещата. В крайна сметка се оказва, че те могат за ден, за два да решат някакъв проблем. Трябва да променим изцяло философията, да променим правилата.“
Цялото интервю слушайте в звуковия файл.Асоциацията на индустриалния капитал в България и Висшето транспортно училище "Тодор Каблешков" подписаха споразумение за сътрудничество по програмата "Път към успех", с което обединяват усилията и капацитета си за подготовка на квалифицирани кадри и осигуряване на заетост за хора от уязвими групи на пазара на труда. По думите на..
Милиони деца по света продължават да страдат от недохранване. Това сочи доклад по темата на УНИЦЕФ, Световната здравна организация и Световната банка, публикуван тази седмица. Над 150 милиона деца по света под 5-годишна възраст имат проблеми със спиране на растежа заради недохранване, сочат данните в доклада, който обхваща периода от 2000 до 2024 г...
„Комисията за противодействие на корупцията е обвързана с получаването на средствата по Плана за възстановяване от Европейската комисия. Този план, както и законодателната програма, която сме обещали, са одобрени и не подлежат на ревизия, което ще рече, че откажем ли се като държава от Комисията за противодействието на корупцията (КПК), няма да сме..
Цифровото евро няма да отнема права на европейските граждани, а ще им предостави по-голям избор. Това заяви за БНР Алесандро Джованини , съветник на директора за цифровото евро към Европейската централна банка . Още за проекта за цифровото евро и каква е истината за редица фалшиви твърдения, които се разпространяват за него в социалните мрежи,..
"Дали е поколенческо? По-скоро е възрастово – в момента ги наричаме локали, но назад в годините винаги е имало подобни групи деца, тийнейджъри. Едно дете живее в общност , не живее изолирано само с майка си и баща си. То попива от цялата среда и не можем да се похвалим със спокойна, мотивираща и креативна среда ." Това мнение изразява пред..
Няма таксиметров автомобил, който да може да издаде касов бон в двете валути – в лева и евро. За това предупреди в интервю за БНР Красимир Цветков, председател на Националния таксиметров синдикат. Той обясни, че апаратите им са с отдавна изтекли сертификати и няма подзаконова нормативна уредба , която да разписва тяхната..
Вътреболнична инфекция с бактерията клебсиела пневмония отнема живота на 39-годишен мъж. Това се случва след бъбречна трансплантация в университетската болница "Александровска". За случая стана ясно от жалба на майката на Петър Стоянов – Симона Стоянова – до здравния министър. В нея се твърди, че ИА "Медицински надзор" умишлено..
Убеден съм, че има обществена потребност за отделянето на горския сектор в самостоятелно ведомство с неговите отговорности. България все още е за..