Хвърляме ги в „бясното“ и дълбокото
Ивана Керанова: „Надявам се всеки път, когато публиката гледа това представление, да почувства същото, което и ние на сцената, занимавайки се не само с Достоевски и Камю, но и с нашите човешки и актьорски природи.“
Колко живи са днес „бесовете“? Отговаря Теодор Каракачанов: „Бесовете стават все по-бесни и това не е никак случайно. Не спираме да усещаме този особен дух на сцената докато играем това представление, защото е изключително актуално. Всеки живее със своята истина и поне веднъж в живота си е искал да каже, че тя е една. Само че светът не работи така. Във връзка с това с живи ли са бесовете - виждате наскоро какво се случваше по площадите. Не само тук, но и по света. В момента живеем в един огромен бяс.“
София Джустрова вижда движещата сила на бесовете: „Личният бяс у човека го движи в живота. Ако нямаме бесове, значи нямаме цел, нещо, с което да се борим.“
Затворено/Отворено
Ситуацията с коронавируса и антиковид мерките засегнаха сериозно хората, занимаващи се с театър. Салоните първо бяха затворени, после отваряха и отново затваряха. Сега работят с определени ограничения. Според Теодор „бесът“ в младия човек е провокиран от тази несигурна ситуация, но е градивен - „желанието му да кипи, да работи, да има непрекъснато движение с проекция напред.“
Положителната страна на тази въртележка е, че в един момент твоят личен „бяс“ започва да става кауза и някак чрез общуването, чрез намирането на хора, които го споделят, започва да става малко по-лесно и на теб. „Защото „бесът“ е нещо, което всеки един от нас - аз, ти, тя, ние задържаме в себе си като хора“, продължава Теодор.
„Бесен“ театър „Мотус“
Младите актьори гледат към театралното си бъдеще с романтичен оптимизъм и с идеи за създаване на нещо свое.
София Джустрова: „Всеки един от нас непрекъснато си блъска главата в търсене на нови решения и този текст („Бесове“) наистина дойде като начин да изкажем това огромно желание да намерим мястото си в света. Нашият клас направи свое сдружение - театър „Мотус“.
Теодор Каракачанов: „Една от основите цели е да продължим да работим с идеята, която проф. Танковска ни даде за театъра и усещането за него като събитие, като живот, като мислене“.
Съхраняване на единството, след като въртележката на живота „завърти“ младите актьори и всеки поеме по своя път. Теодор продължава: „Искаме да имаме едно място, на което всички да работим и горим по начина, по който го правеше проф. Танковска.“
Кандидатстване по проекти, свободата да избираш екип и луксът за по-дълъг репетиционен период. Но най-вече: „да не чакаме някой от някъде да ни извика“.
Треска за театър
Извикването за проекти на театър „Мотус“ е въпрос на време. Но нека видим каква е за младите актьори онази особена тръпка преди излизането пред публика - сценичната треска. Ивана и Теодор споделят за своите любопитни ритуали.
Ивана Керанова: „Денят ми започва винаги с един и същ плейлист с песни, нещо леко. Имам определен брой напитки, които трябва да изпия преди и по време на представлението.“
Теодор Каракачанов: „Аз пръскам парфюм. Иначе не мога да изляза на сцената - това е моят странен ритуал“. София Джустрова споделя, че няма особени ритуали. Просто се старае да излезе по-бързо на сцената.
Вие не е нужно да излизате никъде. Може просто да си пуснете цялото интервю с младите актьори в звуковия файл.
СНИМКИ: Теодора Тодорова
В рубриката "Помните ли..." на предаването за класическа музика "Алегро виваче" по "Хоризонт" отбелязваме 100 години от рождението на проф. Димитър Русков - един от големите български хорови диригенти от средата и втората половина на ХХ век. На 1 август се навършиха 100 г. от неговото рождение. Свързваме името му предимно с Българската хорова капела..
Млади кюстендилски художници, възпитаници на школата "Новите майстори", рисуват уличен стенопис в Босилеград, Сърбия. Оригиналният пърформанс, подкрепян от Общината в сръбския град и сдружението "Глас", се прави за четвърти път и ще продължи до неделя, 24 август. Тазгодишното издание е под мотото "Стените, които ни свързват", а стенописите..
Село Антон се превръща в своеобразна сцена за музикални експерименти и място за срещи на специалисти и меломани, заинтригувани от съвременните тенденции в музикалното творчество и интерпретация. На 23 и 24 август в подножието на Стара планина ще се проведе третото издание на Фестивала за съвременна музика "Мишовите звукови пейзажи" , посветено на..
Варненци и гостите на морската ни столица са големи късметлии - особено ако са орепомани, защото от Варна ще започне да се пише историята на българските постановки на операта "Русалка" от Антонин Дворжак. А Държавна опера - Варна може да се похвали с присъствието на една от най-високо ценените изпълнителки на главната роля – оперната прима..
В 12-ото издание от 32-я летен сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20.05-21.00 ч.: - Отзвук от спектакъла на операта “Риналдо“ от Хендел на студентите от оперната студия на Йерусалимската опера /кореспонденция на Феня и Искра Декало/ - Отзвук от спектакъла на операта “Дама Пика“..
На 82-годишна възраст в Габрово почина проф. Венцеслав Николов - един от забележителните български виолончелисти, уважаван педагог и общественик, а също и плодовит писател. Роден през 1943 г. в Русе, той получава първите си уроци по виолончело от баща си – известния русенски виолончелист, диригент и педагог Мишо Николов. Първият си концерт изнася,..
В разгара на летните месеци музикалните афиши в австрийската столица продължават да бъдат привлекателни, предлагайки на меломаните разнообразие от събития в класическия жанр. Един от тези артистични форуми е Международният музикален фестивал във Виена (Internationales Musikfest in Wien), който се проведе за осми път като партньорство между..
Фирмата, предлагаща парасейлинг, при който в Несебър загина 8-годишно момче, не е била проверявана за трудовите договори от Инспекцията по..
Чистка в Столична община явно има и смятам, че това е неетично. Явно не е на база работиш – не работиш, може би причината е, че си работил по..
Има специална наредба за водноатракционни услуги , приета през 2009 г. и е актуализирана през 2012 г. По случая със загиналото дете в Несебър възниква..