Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Отличената с „Икар“ Поля Йорданова мечтае Явор Гърдев да режисира неин моноспектакъл

Поля Йорданова
Снимка: Велина Махлебашиева

Младата актриса Поля Йорданова от трупата на Габровския драматичен театър беше отличена с наградата „Икар“. След аплодисментите на публиката, Поля Йорданова спечели и признанието на Съюза на артистите в категория „дебют“ за ролята ѝ на Наташа от спектакъла „Мечтата на Наташа“.

Едва от година и половина Поля Йорданова играе в Габровския драматичен театър. „Мечтата на Наташа“ е първият ѝ моноспектакъл. Захваща се с образа на тийнейджърката Наташа след дебюта си в спектакъла „Свекърва“. Това не е първото ѝ отличие за ролята. Миналата година тя печели наградата „Най-добра актриса“ от XII Международен фестивал „МоноАкт“ в Косово. Преди дни беше отличена и с мечтания от нея „Икар“.

"Много се радвам, че аз със собствени заслуги, със собствена работа и със собствен труд съм успяла да впечатля това жури", каза за БНР Поля Йорданова.

Мечтите на Поля и на героинята ѝ Наташа са колкото различни, толкова и не са. Актрисата казва, че двете си приличат, въпреки разликата във възрастта.

"Много заобичах Наташа и я чувствам близка, защото тя на външен вид е много груба, арогантна, пие, пуши, псува, държи се неприлично, но тя е едно много добро момиче, но ѝ липсва любов. Така че, ако има любов, всеки един човек може да постигне много неща. Съдя по себе си, мисля, че ако аз нямах тази любов, която имам в момента от семейство, приятели и половинка, аз никога нямаше да стигна до тук, в това съм абсолютно сигурна", допълни в предаването "Преди всички" Поля Йорданова. 

Постановката „Мечтата на Наташа“ е по текст на руската писателка и драматург Ярослава Пулинович. Режисьор и преводач на пиесата е Ана Батева. Музиката е от Стефан Здравески, и двамата от габровския театър. Поля е категорична, че без тях и други колеги от екипа, без обичта и подкрепата на семейството ѝ, успехът би бил невъзможен.

Младата актриса завършва актьорско майсторство в НАТФИЗ в класа на проф. Иван Добчев. Казва, че отново би преживяла онези щури пет години в академията. Преди да стъпи на театрална сцена, играе на читалищната едва 3-годишна.

Окуражена от наградата, Поля Йорданова казва, че продължава още по-амбицирана. Иска да играе в стойностни спектакли и да опита в киното.

"Ако някой ме пита какво визирам под стойностни, не мога да кажа, но аз имам едни критерии, които съм си ги наложила на себе си и гледам да си ги спазвам. Искам, ако може или да си го помечтая и то ще се случи, както с "Икар", с Явор Гърдев едно представление. Даже, ако Явор Гърдев ме режисира в един моноспектакъл, мисля, че ще се получи много успешен моноспектакъл".

Повече можете да чуете в звуковия файл.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Емилия Радева

Премиера на книга за актрисата Емилия Радева

С премиера на книга за актрисата Емилия Радева започва днес есенният литературен сезон на Столичната библиотека. "Животът ми - едно добро представление" е заглавието на изданието, което ще бъде представено от съставителя на книгата и дъщеря на известните актьори Емилия Радева и Любомир Димитров Катерина Димитрова. Посетителите ще видят..

публикувано на 11.09.25 в 07:50
Музеят на моето време

Родът, загубите и надеждите на Слава Янакиева в книгата "Музеят на моето време"

Книгата "Музеят на моето време" на Слава Янакиева представя колекция от фрагменти, в които личното свидетелство се превръща в общо послание за памет, род, загуби и надежда. Янакиева е културолог, преводач и университетски преподавател. Започва своето търсене в тишината на Covid пандемията. "Цялото бреме на времето, което мъкнем, трябва..

публикувано на 10.09.25 в 15:35

От днес Пловдив е "Сцена на кръстопът"

Международният театрален фестивал "Сцена на кръстопът", чийто основоположник е Стефан Данаилов, се открива за 29-а поредна година. Домакин е Пловдивският драматичен театър. Първото представление в афиша е спектакълът „Без кръв“ на Пловдивската трупа по едноимения роман на Алесандро Барико. Режисьор е Диана Добрева, а сценичната адаптация..

публикувано на 10.09.25 в 15:01
Иван Шишиев

Иван Шишиев отбелязва десетата годишнина на "Етюд-и-те на София" с книга

Книгата "Етюд-и-те на София. 10 години в кадри" на фотографа Иван Шишиев запечатва едни от най-интересните и впечатляващи хора, места и събития в столицата ни през последното десетилетие.  "Вече има публикувани над 18 000 кадъра, които разказват какво се случва в София и България. Публикувал съм и снимки от Ирак, Албания, Киргистан,..

публикувано на 10.09.25 в 12:30

Избраниците на Райна Кабаиванска в юбилейния ѝ майсторски клас

Започна юбилейният 25-и международен майсторски клас на оперната дива Райна Кабаиванска, организиран от Нов Български Университет. Той отбеляза рекорден интерес – за участие се записаха 140 млади оперни певци от 30 държави. Ето кои са избраниците на Маестрата, след прослушването на 4-и септември на сцената на Софийската национална опера и балет:..

публикувано на 09.09.25 в 17:46

"Каста дива" с отзвук от “Гала в София“

В 14-ото издание от 32-я летен сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20-21 ч.: - Най-грандиозното музикално събитие на столична сцена през месец август беше фестивалът в две вечери – на 28-и и 29-и август, “Гала в София“, организиран от българската оперна дива Соня Йончева и нейната..

обновено на 09.09.25 в 17:14

Нова творба на Банкси ще бъде премахната от сградата на Кралския съд в Лондон

Нов графит от неуловимия уличен художник Банкси се появи отстрани на сградата на Кралския съд в центъра на Лондон, но ще бъде премахнат. Стенописът изобразява съдия с традиционна перука и черна тога, който удря протестиращ, легнал на земята и държащ опръскан с кръв плакат. Въпреки че стенописът не е препратка към конкретна кауза или..

публикувано на 09.09.25 в 08:16