За желанието си да стане хореограф самата Маргарита Арнаудова споделя в интервю, публикувано в книгата „Срещи с балетни дейци“:
“Още като ученичка в Балетното училище мечтаех да правя хореографски постановки. Първите години в института танцувах много - там студентите сами поставяха миниатюри, сцени, а аз бях все още танцуваща балерина. Участвах в постановки на по-големите курсове и на мои колеги. Не съжалявам, че не останах изпълнител. Постановъчната работа е далеч по-интересна. Като постановчик човек може да преживее всичко - дори това, което като актьор на би могъл. Защото изпълнителят създава роля, поверена от балетмайстора. А балетмайсторът в процеса на постановката, когато работи над образите, изживява емоциите, характерни за всички герои. Професията на балетмайстора е много богата на изживявания, на вълнения.“
Още като студентка Маргарита Арнаудова прави първата си постановка на балета „Пепеляшка“ в Казанския театър за опера и балет, после работи като балетмайстор в Операта в Харков. При завръщането си в България прави различни постановки в оперните театри, а през 1974 г. я канят като хореограф от балет „Арабеск“ - това е първият случай, в който прочутият балет кани българин за постановчик. След първата съвместна работа Маргарита Арнаудова става директор и главен балетмайстор на прочутата трупа. Сред първите й постановки са „Бразилски импресии“ от Вила-Лобос, "Симфония реквием" от Кюркчийски, "Адажио" от Албинони, "Пасакалия" от Бах.
Още с появата си на наша сцена Маргарита Араудова впечатлява със съвременното си виждане за балета, с търсенето на българския образ със средствата на съвремения танц. И днес се помнят като събития постановките й на български балети: „Нестинарка“ и “Нощта срещу Еньов ден“ на Марин Големинов, “Легенда за езерото“ на Панчо Владигеров, “Сянката" на Александър Текелиев, “Бариерата“ от Ангел Котев. Неслучайно голямата награда на конкурса за съвременна хореография върху българска музика носи нейното име.
Маргарита Арнаудова е автор на хореографията на 60 балета по време на 30-годишната си кариера, а всички си спомнят нейните „Пролетно тайнство“ и „Жар птица“ от Стравински, “Ромео и Жулиета“ от Прокофиев, “Сътворението на света“ от Андрей Петров, “Равнодействие“ от Жан-Мишел Жар, “Човекът, когото обичам“ по Гершуин, “Здравей, Бродуей“ и още много други.
Рубриката "Помните ли..." с музика от танцовата драма "Нестинарка" от Големинов можете да чуете в звуковия файл.
Книгата "Музеят на моето време" на Слава Янакиева представя колекция от фрагменти, в които личното свидетелство се превръща в общо послание за памет, род, загуби и надежда. Янакиева е културолог, преводач и университетски преподавател. Започва своето търсене в тишината на Covid пандемията. "Цялото бреме на времето, което мъкнем, трябва..
Международният театрален фестивал "Сцена на кръстопът", чийто основоположник е Стефан Данаилов, се открива за 29-а поредна година. Домакин е Пловдивският драматичен театър. Първото представление в афиша е спектакълът „Без кръв“ на Пловдивската трупа по едноимения роман на Алесандро Барико. Режисьор е Диана Добрева, а сценичната адаптация..
Книгата "Етюд-и-те на София. 10 години в кадри" на фотографа Иван Шишиев запечатва едни от най-интересните и впечатляващи хора, места и събития в столицата ни през последното десетилетие. "Вече има публикувани над 18 000 кадъра, които разказват какво се случва в София и България. Публикувал съм и снимки от Ирак, Албания, Киргистан,..
Започна юбилейният 25-и международен майсторски клас на оперната дива Райна Кабаиванска, организиран от Нов Български Университет. Той отбеляза рекорден интерес – за участие се записаха 140 млади оперни певци от 30 държави. Ето кои са избраниците на Маестрата, след прослушването на 4-и септември на сцената на Софийската национална опера и балет:..
В 14-ото издание от 32-я летен сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20-21 ч.: - Най-грандиозното музикално събитие на столична сцена през месец август беше фестивалът в две вечери – на 28-и и 29-и август, “Гала в София“, организиран от българската оперна дива Соня Йончева и нейната..
Нов графит от неуловимия уличен художник Банкси се появи отстрани на сградата на Кралския съд в центъра на Лондон, но ще бъде премахнат. Стенописът изобразява съдия с традиционна перука и черна тога, който удря протестиращ, легнал на земята и държащ опръскан с кръв плакат. Въпреки че стенописът не е препратка към конкретна кауза или..
"Надпяване" е класация за народна музика, чиято цел е всеки месец да представя произведения в различни стилове, подредения в няколко категории, състезаващи се в рамките на една календарна година. Форматът обхваща авторски произведения, нова, етно, традиционна музика, която се доближава до вкусовете на аудитория от различни възрасти, с различни..
Свидетели сме на една груба злоупотреба с правосъдие , престъпление срещу правосъдието, тъй като на четирима младежи им се вменява действие, което те..
Това е отделен кадър, никой не знае кога е започнал конфликтът . Аз видях един откъс, в който между неясни фигури има някакъв диалог, който може да е..
Съпругата на старши комисар Николай Кожухаров сподели пред БНР актуални данни за състоянието му: " Възстановява се, в Интензивно отделение е"...