Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Бивш бургаски депутат започва кампания под мотото „Не претоварвай“

Йордан Апостолов: Фирмите превозвачи плащат на ДАИ, за да не глобяват претоварените камиони

ДАНС трябва да провери кантарите на зърнопроизводителите, защото там е отчетено реалното тегло, казва Апостолов

Бивш бургаски депутат Илчо Доганов започна кампания под мотото „Не претоварвай“ в отговор на масовата практика тежкотоварни автомобили да превишават количеството на стоката, която превозват. Протестиращите от Айтос продължават да настояват да не се  допуска преминаването през града на  тирове след тежката катастрофа там. В страната от години действа схема за претоварване на камионите, пред която контролните органи и институциите си затварят очите. А това е така, защото заплащането на шофьорите е на тон стока.


Жители на Айтос продължават с протестите с искане да се изгради обходен път в района

„Ние сложихме стикери на нашите коли - „Аз не претоварвам“. Има закони и трябва да се спазват. В България има най-много 60 куб. гондоли на определен брой камиони. Тези гондоли са за леки товари – слънчоглед… Тоест те се купуват тези гондоли и експлоатират с цел печалба…те се претоварват и така е от години. Предлагал съм да има законодателни мерки  - глобите при товар до 45 тона да са високи, а от там нагоре да се свалят номерата на камиона за три месеца, тогава да видим как ще нарушават закона. Това е – кариерите, зърновозите и солта през зимата претоварват. А държавата абдикира от този проблем“, заяви в "Преиди всички"  Доганов.

Според източници на „Хоризонт“ камионът, при който загинаха хора, е бил претоварен вместо с 25 тона е бил натоварен с 41 тона зърно и при движение с превишена скорост е причинил катастрофата.

„Аз отговорно твърдя, че от години фирмите превозвачи в този бранш си плащат, който и служител да питате на ДАИ ще ви го каже, защото тези малки екипи от по 5 човека на ДОИ, които проверяват по пътищата на терен , те много добре занаят, че ако спрат дадено превозно средство, което е претоварено, но то си е платило, те веднага получават указание този камион да бъде освободен и фактически глоби понасят само тези, които не са склонили глава“, посочи пред БНР зърнопроизводителят Йордан Апостолов за бизнеса с претоварените товарни камиони.

„Аз съм убеден, че никой от тези мобилни екипи няма да излезе и да го потвърди това нещо. Защото на един такъв инспектор, който написа доклад за такова нарушение, му беше подпален автомобила. Така че никой няма да потвърди, че има списъци до ДАИ с камионите, които не трябва да бъдат спирани…“, каза още Апостолов.

По думите му чрез ТОЛ-системата също не се постига този контрол на камионите, които са претоварени, като това да става автоматично, без те да бъдат спирани за проверка.
"Аз още миналата година съм написал заповед, че от базата при нас няма да излизат камиони с тегло повече от 40 тона. И тази година превозвачите бяха учудени, че искам да спазя закона, отказаха в началото да товарят, но като постояха два часа, в крайна сметка изпълниха своята задача...", разказа още Апостолов.

Според него всички по веригата са отговорни законодателството да се спазва.
"Органите като ДАНС също трудно хващат нарушителите, защото товарът се кара на две части - до т.нар. "магазии" / междинна база по пристанища/  до там се кара превотарено.
Там се разделя пътят на зърното на две и камионът тръгва към пристанищата на Варна и Бургас вече с товар в допустимата маса.
Така, че по документи няма нарушение. ДАНС може да провери кантарите на зърнопроизводителите - защото на кантара излиза това тегло, което е натоварено на камиона", заяви още Йордан Апостолов.
Още по темата в звуковите файлове.



БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Лимфедем - проблем без решение за хиляди хора в България

" Тази работа е много трудоемка, но не е вярно, че в България никой не я работи ", изтъкна в интервю за предаването "Хоризонт до обед" д-р Кристина Павлова – завеждащ отделението по физиотерапия и рехабилитация в столичната многопрофилна болница "Люлин". "Вярно е, че малко хора я работят правилно и ние нямаме такива специализирани..

публикувано на 29.05.25 в 11:58

Проф. Асен Асенов за американските мита: Бъркотията е много по-голяма, отколкото се очакваше

Федералният съд по международна търговия на САЩ обяви за противоконституционни действията на президента Доналд Тръмп относно използването на мита за регулиране на търговията. В решението се посочва, че държавният глава е превишил правомощията си, тъй като регулирането на търговията чрез тарифи трябва да се извършва от Конгреса, а не от..

публикувано на 29.05.25 в 11:09
Председателят на СОС Цветомир Петров

Председателят на СОС предупреди за нови проблеми след увеличение на заплатите в транспорта

Всички общински съветници се застъпиха за решението, че  трябва да бъдат удължени картите за градски транспорт на всички хора в София, които са имали актуални превозни документи към момента на транспортния протест . Това заяви пред БНР председателят на Столичния общински съвет Цветомир Петров. "Още в утрешния ден, когато ще..

публикувано на 28.05.25 в 11:28

Прощаваме се с журналиста Асен Григоров

Днес се прощаваме с журналиста Асен Григоров. Той почина на 59 години в петък, а поклонението ще е от 11 часа в столичния храм "Света София". Хората ще запомнят Асен Григоров като водещ на телевизионното икономическо предаване "Плюс минус", като създател на "Бизнес закуска" и на първия сутрешен блок в модерната му форма у нас. Той е..

публикувано на 26.05.25 в 08:08

Тежка катастрофа с един загинал край Кресна

Тежка катастрофа с един загинал е станала тази сутрин около 6 часа на главен път Е-79 в района на Кресна. Ударили са се лек автомобил и товарен камион. На място е загинал водачът на леката кола, който по информация от полицията е на 20 години. Движението е спряно и в двете посоки. За леките автомобили има осигурен маршрут, а..

публикувано на 25.05.25 в 10:04

Матури, процедури, подготовка. Знаем ли какво искаме да произведе българското образование?

"Не съм притеснен. Чувствам се подготвен. Каквото стане, не е краят на света ", каза пред БНР един от зрелостниците минути преди началото на матурата по български език и литература , която се провежда днес. Учениците пишат по вариант 4, който беше изтеглен тази сутрин в просветното министерство . " Готова съм на всякаква тема, която се падне ",..

публикувано на 21.05.25 в 10:15
Димитър Маринов със студенти

Димитър Маринов: Реализирах се и е време да предам това, което знам, на младите таланти

Светът познава Димитър Маринов като великолепен актьор, станал популярен с филма "Зелена книга", удостоен с Оскар от филмовата академия на САЩ. Но не са много хората, които знаят, че той е и музикант, изразяващ душата си чрез цигулката и китарата.  Филмът „Зелена книга“ с извънредна прожекция на „София филм фест на брега“ Преди броени дни..

публикувано на 20.05.25 в 11:45