Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Бивш бургаски депутат започва кампания под мотото „Не претоварвай“

Йордан Апостолов: Фирмите превозвачи плащат на ДАИ, за да не глобяват претоварените камиони

ДАНС трябва да провери кантарите на зърнопроизводителите, защото там е отчетено реалното тегло, казва Апостолов

Бивш бургаски депутат Илчо Доганов започна кампания под мотото „Не претоварвай“ в отговор на масовата практика тежкотоварни автомобили да превишават количеството на стоката, която превозват. Протестиращите от Айтос продължават да настояват да не се  допуска преминаването през града на  тирове след тежката катастрофа там. В страната от години действа схема за претоварване на камионите, пред която контролните органи и институциите си затварят очите. А това е така, защото заплащането на шофьорите е на тон стока.


Жители на Айтос продължават с протестите с искане да се изгради обходен път в района

„Ние сложихме стикери на нашите коли - „Аз не претоварвам“. Има закони и трябва да се спазват. В България има най-много 60 куб. гондоли на определен брой камиони. Тези гондоли са за леки товари – слънчоглед… Тоест те се купуват тези гондоли и експлоатират с цел печалба…те се претоварват и така е от години. Предлагал съм да има законодателни мерки  - глобите при товар до 45 тона да са високи, а от там нагоре да се свалят номерата на камиона за три месеца, тогава да видим как ще нарушават закона. Това е – кариерите, зърновозите и солта през зимата претоварват. А държавата абдикира от този проблем“, заяви в "Преиди всички"  Доганов.

Според източници на „Хоризонт“ камионът, при който загинаха хора, е бил претоварен вместо с 25 тона е бил натоварен с 41 тона зърно и при движение с превишена скорост е причинил катастрофата.

„Аз отговорно твърдя, че от години фирмите превозвачи в този бранш си плащат, който и служител да питате на ДАИ ще ви го каже, защото тези малки екипи от по 5 човека на ДОИ, които проверяват по пътищата на терен , те много добре занаят, че ако спрат дадено превозно средство, което е претоварено, но то си е платило, те веднага получават указание този камион да бъде освободен и фактически глоби понасят само тези, които не са склонили глава“, посочи пред БНР зърнопроизводителят Йордан Апостолов за бизнеса с претоварените товарни камиони.

„Аз съм убеден, че никой от тези мобилни екипи няма да излезе и да го потвърди това нещо. Защото на един такъв инспектор, който написа доклад за такова нарушение, му беше подпален автомобила. Така че никой няма да потвърди, че има списъци до ДАИ с камионите, които не трябва да бъдат спирани…“, каза още Апостолов.

По думите му чрез ТОЛ-системата също не се постига този контрол на камионите, които са претоварени, като това да става автоматично, без те да бъдат спирани за проверка.
"Аз още миналата година съм написал заповед, че от базата при нас няма да излизат камиони с тегло повече от 40 тона. И тази година превозвачите бяха учудени, че искам да спазя закона, отказаха в началото да товарят, но като постояха два часа, в крайна сметка изпълниха своята задача...", разказа още Апостолов.

Според него всички по веригата са отговорни законодателството да се спазва.
"Органите като ДАНС също трудно хващат нарушителите, защото товарът се кара на две части - до т.нар. "магазии" / междинна база по пристанища/  до там се кара превотарено.
Там се разделя пътят на зърното на две и камионът тръгва към пристанищата на Варна и Бургас вече с товар в допустимата маса.
Така, че по документи няма нарушение. ДАНС може да провери кантарите на зърнопроизводителите - защото на кантара излиза това тегло, което е натоварено на камиона", заяви още Йордан Апостолов.
Още по темата в звуковите файлове.



БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Георги Ангелов

Георги Ангелов: Дезинформацията е заплаха за националната сигурност

Социално напрежение в България може да бъде предизвикано толкова лесно, че е необходимо използването само на 3-4 сайта и тролове в социалните мрежи. Това заяви в интервю за БНР Георги Ангелов – журналист и експерт по теми свързани с дезинформацията и хибридната война. Ангелов три пъти е носител на наградата за чиста журналистика на Dir.bg,..

обновено на 31.05.25 в 19:03

Битката за Полша: Избирателната активност ще е ключова

Ще продължи ли триумфът на проевропейските столични кметове или Полша ще остане бастион на консервативния национализъм? Такъв изглежда основният залог на утрешния президентски балотаж. Управникът на Варшава, първият кмет на града, посетил Прайда, Рафал Тшасковски за втори път е на такова гласуване. За разлика от 2020 г., кандидатът на "Гражданската..

публикувано на 31.05.25 в 12:14

Проф. Марк Шанахан: Постигнатото между Великобритания и ЕС е по-скоро пиар

Месеци наред преговаряха ЕС и Великобритания за нова сделка след Брекзит. В предизборната кампания премиерът лейбърист Киър Стармър обеща "рестартиране", макар и с дебели червени линии. Връщане в общия пазар, в митническия съюз или връщане на свободното движение на хора няма да има, обеща тогава Стармър. И спази дадената дума. Още не беше изсъхнало..

публикувано на 31.05.25 в 11:39

Пътешествие към мрака: Човекът е звярът в романа "Северните води"

Към дълбините на мрачната човешка душа...натам ни води излезлият наскоро роман на Иън Макгуайър - “Северните води”. Британският автор разказва историята на китоловен кораб, който през 1859 г. се отправя на последното си пътуване с пъстър, обръгнал и видял какво ли не екипаж, сред който има и убиец на борда.  Въздействаща, брилянтна и..

обновено на 31.05.25 в 10:12

Георги Ангелов: Напрежение у нас може да бъде предизвикано само с 3-4 сайта и тролове

Социално напрежение в България може да бъде предизвикано само чрез използването на 3-4 сайта и тролове в социалните мрежи. Това заяви в интервю за "Хоризонт" Георги Ангелов – журналист и експерт по теми свързани с дезинформацията и хибридната война. "Правя един анализ за медийната собственост, който почти е привършил. Имаме няколко фирми, зад..

обновено на 31.05.25 в 01:49
Мартин Атанасов

"Черна писта". Ученик разработи интерактивна карта с всички ПТП в страната

Интерактивна карта с всички пътни инциденти в страната разработи 18-годишният ученик Мартин Атанасов. "Черна писта" е постижение, което държавните институции не са успели да реализират досега. Мартин е част от гражданско обединение срещу "Войната по пътищата" и е създал цифров инструмент, който визуализира тревожната статистика на пътните..

публикувано на 30.05.25 в 17:33

Стресът - новата епидемия, платформа хваща ранните последици

Един от всеки четирима работещи в ЕС има проблем, свързан със стреса , според престижно европейско проучване. Данните в световен мащаб сочат, че един от трима души на възраст от 18 до 75 години страда от психично разстройство - най-често депресия или тревожност. Тенденцията е хроничните болести да се развиват във все по-ранна възраст . Заболелите..

публикувано на 30.05.25 в 11:37