Двете тежки катастрофи с един загинал и ранени млади хора, които са с опасност за живота, потресе Стара Загора в последните дни. Тенденцията е обезпокоителна, а темата - комплексна. Инцидентите поставят на дневен ред въпроси, свързани с подготовката на бъдещите водачи, спазването на правилата за пътна безопасност и контрола от страна на отговорните институции, коментира пред Радио Стара Загора и БНР инж. Иван Михайлов, председател на Автомобилния клъстер и Българската работодателска асоциация "Иновативни технологии". Мощни автомобили стават все по-достъпни у нас, а инфраструктурата невинаги позволява тези коли да се движат безпрепятствено, особено когато зад волана е млад и неопитен шофьор – това става машина за убийство, алармира още той.
„Темата е комплексна. Стар проблем е нивото на обучение на младите шофьори. Достатъчни ли са часовете за подготовка от една страна и доколко те излизат готови за пътя и реалността".
Михайлов акцентира и върху друг наболял в обществото проблем. Заниженият контрол спрямо употребата на наркотични средства, които все по-често стават предпоставка за инциденти. Драстично увеличение на данъците за тунинговани или коли с висока мощност е стъпка напред, но няма да пресече травматизма по пътищата и да реши кардинално проблемите.
Къде е България по пътя на електромобилността
Расте интересът, има търсене на такива автомобили, особено сред по-младите, „които имат по-голяма отговорност както към екологичния ефект, така и към мобилността“, каза Иван Михайлов. На този фон обаче страната сериозно изостава в изграждането на зарядни станции и цялостна инфраструктура, която може да обезпечи едно спокойно пътуване. Наред с това липсват стимули, които насърчават закупуването на електромобили.
Високите цени на електроенергията засягат конкурентните предимства на България, а непредвидимостта им води до прилагане на по-сложни балансиращи механизми, коментира Иван Михайлов. Ако процесите се задълбочат, това ще доведе до още по-сериозни сътресения в икономиката, предупреди той.
"Най-големият удар понасят компаниите в сферата на производството. Все пак говорим за високотехнологични производства, но в основата е електричеството. Виждаме оскъпяване на производството. Не е нормално да се плащат такива цени за ток. Не е нормално това да бъде една от основните теми. Вместо да говорим за технологичен прогрес или други предимства на страната, които можем да изтъкнем, ние говорим за проблеми, свързани с електроенергията".
Глобалният недостиг на чипове за индустрията води до затруднения по веригата на доставки и инфлационни процеси. Проблемът е доста сериозен, призна Михайлов, като изрази надежда кризата с полупроводниците да намери разрешение.
Иновации и инвестиции са във фокуса на БРАИТ, изтъкна Михайлов, но отбеляза още, че у нас липсва сериозен технологичен пробив.
Мисля, че обществеността е наясно, че този проблем, който е създаден от началото на лятото с разцепването на ДПС, вече не е вътрешнопартиен, а на..
Борисов трябва да отговори ясно дали отстранява Пеевски и се връща към европейския път, или тръгва с Пеевски към диктатура. Това заяви пред БНР..
Или ще има правителство на малцинството със скрита подкрепа на Пеевски, или нови избори. Такава прогноза направи пред БНР Георги Кадиев, "Нормална..