Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Товарните камиони вече трябва да се връщат на всеки 8 седмици в страната на регистрация

| обновено на 21.02.22 в 18:13
Снимка: БГНЕС-архив

Влезе в сила изискването камионите, с които се извършват международни превози, да бъдат връщани на всеки 8 седмици до страната на регистрация, а от 2 февруари е в сила и изискването за командироване по Пакета "Мобилност".

От Съюза на международните превозвачи са поискали среща с премиера Кирил Петков. Те очакват той да съдейства за намаляване до минимум на последствията за бизнеса им от пакета "Макрон".

Не може да се каже, че бизнесът е наясно вече и знае как ще става връщането на превозното средство на всеки осем седмици до страната, в която е неговата регистрация, обясни изпълнителният директор на Съюза Йордан Арабаджиев.

„Към момента все още няма яснота нито по какъв начин ще се осъществява контролът, нито по какъв начин ще се правоприлага, но така или иначе ще трябва на всеки 8 седмици нашите превозвачи да прибират превозните си средства, независимо дали са натоварени или не, което ще бъде сериозен удар по българския транспортен бизнес“.

Той каза още, че над 30 000 камиона работят на вътрешноевропейския пазар и шофьорите им ще бъдат засегнати от правилата на мобилния пакет. От Съюза на международните превозвачи очакват държавата да припознае проблемите им и да помогне, за да може браншът да остане конкуретноспособен на европейския пазар:

"В проекта за изменение на закона за автомобилните превози са разписани правилата за транспониране на директивата за командироване. Ние там имаме конкретни предложения, които за съжаление, не бяха отчетени и не присъстват в проекта. Очакваме във фазата на обществено обсъждане да дадем нашите предложения и се надяваме, че те ще бъдат възприети в парламента. Например третиране на едно от съображенията в директивата по отношение на специфичните добавки, които се дават при командироване. Това е едно съществено предложение, което ако се вземе в предвид, че облекчи работата на българския транспортен бизнес. Поискали сме среща с министър-председателя. Както знаем, и в коалиционното споразумение един от приоритетите, свързан с автомобилния транспорт, е точно защитаване на националния интерес на българските превозвачи по отношение на мобилен пакет едно".

От 2 февруари е в сила и изискването за командироване по пакета „Мобилност“, заради който 9 държави, сред тях и България,  подадоха обща жалба до Европейския съд за спиране на разпоредбите . Докато чака окончателното му произнасяне, страната ни подаде през октомври отново иск за отлагане на пакета.

„Знаем, че България е подала искова молба за спиране действието на пакета докато съдът се произнесе по основното дело. Към момента ние нямаме информация какво се случва с тази искова молба“, коментира още Арабаджиев.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Президентът Румен Радев

Радев призова Европа да подкрепи усилията на САЩ за мирно решение на войната в Украйна

Президентът Румен Радев призова Европа да подкрепи усилията на САЩ за намиране на мирно решение на войната в Украйна. Държавният глава посочи, че САЩ и европейските партньори имат различни подходи за разрешаването на този конфликт. "САЩ настояват за бързо урегулиране на този конфликт със средствата на дипломацията. Това, което видяхме вчера..

публикувано на 25.02.25 в 14:01

Прокуратурата в Плевен разследва пожар в Беглеж, при който загина възрастна жена

Окръжната прокуратура в Плевен продължава работата по досъдебно производство за пожар в село Беглеж, при който загина 75-годишна жена. Работи се по всички версии, назначени са експертизи за установяване на причините. Пожарът е отбелязан в бюлетина на МВР. След като приключило гасенето на огъня, обхванал къщата в Беглеж, в едно от..

публикувано на 25.02.25 в 13:54

Два лева за Синя и Зелена зона в Бургас от 1-ви април

От 1-ви април таксата за почасово паркиране на колите в Синя и Зелена зона в Бургас поскъпва от 1,30 на 2 лева . Увеличението беше гласувано на Общинска сесия днес. С 32 гласа "за" и 13 "против" предложението на общинската администрация беше прието . В мотивите си Общината обяснява увеличението на цената като опит да се намали трафикът и..

публикувано на 25.02.25 в 13:54
Ахмед ал Шараа

Сирия: Конференция за национален диалог предвижда държавен монопол върху оръжията

С обещания за държавен монопол върху оръжията и критики от страна на кюрдските организации започна конференцията за национален диалог в Сирия. Конференцията се провежда в президентския дворец в Дамаск, който се ползваше от Асад, като сред стотиците участници са представени различни религиозни общности и политически противници на предишната..

публикувано на 25.02.25 в 13:52
Йоахим Нагел, управител на Бундесбанк

Германската централна банка отчете първата си загуба от 1979 г.

Германската централна банка отчете днес първата си загуба от 1979 г. насам, като тя е и най-голямата в историята на Бундесбанк. Близо 19,2 милиарда евро минус са отчетени в баланса на Германската Бундесбанк за миналата година. С отчетената рекордна загуба на Бундесбанк финансовото благосъстояние за федералния бюджет отново не се реализира -..

публикувано на 25.02.25 в 13:40

Пиян и дрогиран шофьор, катастрофирал в София, е задържан по три обвинения

24-годишният мъж, който в неделя срещу понеделник - след гонка с полицията, катастрофира в центъра на София, е обвинен за шофиране след употреба на алкохол и наркотични вещества, без шофьорска книжка и за това, че е пречил на орган на властта да изпълни служебните си задължения. Той е задържан за 72 часа. Тъй като автомобилът не е негова..

публикувано на 25.02.25 в 13:40
Петко Петков, изпълнителен директор на

Петко Петков: Еврото е "куха тема" и политици я използват, за да трупат дивиденти

По-голямата част от сондажите на социологическите агенции показват, че българите са "за" влизане в еврозоната. Има и скептици, което е нормално, и те са около 1/3 от обществото. Тук е ролята на големите лидери и водачи - да се обясни и да се преработи страхът, и хората да имат повече доверие към евросистемата.  Това коментира Петко Петков,..

публикувано на 25.02.25 в 13:30