Толсистемата е неадекватна и недобре структурирана. До седмица ще излезем с конкретно предложение за таксуването на родните и транзитни превозвачи. Това заяви вицепремиерът и служебен министър на транспорта Христо Алексиев след срещата си днес с представители на транспортния сектор за търсене на решение на проблемите в бранша.
Алексиев съобщи, че с представителите на браншовите организации са коментирали как да гарантират икономическата стабилност на автомобилните превози на пътници и товари. Говорили са и за цените на горивата.
Бавното преминаване през граничните пунктове е друг проблем, който също допринася за увеличаване разходите на превозвачите, коментира вицепремиерът, като изтъкна, че по този въпрос също се търсят работещи решения. Логистиката в региона на Балканите е много скъпа поради дългия престой на камиони и излиза между 250 и 300 евро на ден. Всичко това се отразява на крайния потребител, каза още Алексиев.
Обсъдено е създаването на премерена методика за толтаксите, по примера на други държави в ЕС, така че браншът да бъде облекчен, без това да засяга твърде много приходите в бюджета от толсистемата.
Една от мерките, които браншът одобри и върху които ще се работи, е толтаксите за българските превозвачи да бъдат намалени за сметка на транзитните превози, обясни служебният министър на транспорта: "Смятаме, че с една методика, която се прилага и в Европа, можем да доведем до малко по-високо таксуване за транзитния трафик през България и по-ограниченото таксуване за родните превозвачи“.
Ако не се помогне на бизнеса, това ще доведе до повишаване на инфлацията, каза Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи: "Тук говорим за отстъпки под формата на изминати километри - такива, каквито са в цяла Европа. Преференциите са за всички, не са само за българските превозвачи, но са за тези, които работят на българския пазар", посочи Арабаджиев.
Вицепремиерът и транспортен министър заяви още в началото на срещата, че диалогът с автомобилния бранш е възстановен. Той допълни, че предприемането на спешни мерки за постигане на устойчивост в сектора на автомобилните превози е една от важните стъпки за гарантиране на икономическата стабилност на страната.
"Проблемите на автомобилния бранш бяха пренебрегвани, което доведе до значително завишаване на транспортните разходи и директно се отрази върху цените на стоките и услугите в страната. В момента има множество кризи и сериозен ръст на инфлацията. Голяма част от тази инфлация е вътрешна и се генерира поради налагането на неправилни публични политики. Като служебно правителство ще се фокусираме върху първоизточника на всички тези кризи и с прилагането на определени мерки ръстът на инфлацията може да се доближи до европейския", посочи Христо Алексиев.
Служебният министър заяви още, че ще се обърне специално внимание на представена от бранша информация за нерегламентирани практики в структури към Министерството на транспорта и съобщенията.
В световната статистика Украйна не фигурира в момента с добив на редкоземни елементи , но има възможности тепърва да се разработят подобни находища , което зависи от съдържанието на полезния компонент в тези находища. Това каза пред БНР доц. Светослав Георгиев, д иректор на Геологическия институт при БАН, като уточни, че Украйна е богата на..
Отказът на правителството да внесе в НС законите по ПВУ, означава, че България ще загуби предвидените средства. Това заяви в кулоарите на парламента депутатът от "Демократична България" Ивайло Мирчев. Той обвини ГЕРБ, че в продължение на две години отказват да приемат заложеното в плана законодателство, въпреки настояването на ПП-ДБ:..
Призовавам за голяма комуникационна кампания на правителството и медиен дебат между поддръжници и противници на еврозоната, защото през последните години се чуват гласовете само на противниците и повечето неща, които казват, не са истина! Това каза пред БНР финансистът Николай Василев, бивш вицепремиер и министър на икономиката и..
Реакцията на ДПС на Доган не може да разклати управляващата коалиция. Това може да стане само при силно противоречие между двете водещи фигури в нея Делян Пеевски и Бойко Борисов. Това прогнозира комуникационният експерт от "БОЕЦ" Весислава Танчева в интервю пред БНР. "Или рязко увеличение на влиянието на третата индиректна фигура в..
Председателят на "ДПС - Ново начало" Делян Пеевски обвини ДПС-ДПС, че рекетират управляващите за постове срещу подкрепа за кабинета. "Безгласни деребеи. Те си избраха тази унизителна роля. Те дори не са патерици, някакви клечици или не знам какво са. Като бяха решили, че после ще изнудват брутално. Явно са се разочаровали, че рекетите не им се..
И през 2024 година продължава тенденцията за масово служебно разпределение на хората в частните пенсионни фондове – близо 100 000 души, сочат данните на Комисията за финансов надзор за миналата година. Това са 90% от общия брой новопостъпващи лица в най-масовите универсални фондове. Служебно разпределение се прави за всички, които не са си..
Брегозащитните съоръжения на залива "Болата" са в силно разрушено състояние, констатира проверка, извършена на 21 февруари. Тя беше назначена от областния управител след поредица от сигнали на местната общност и Сдружение "За туризма на Калиакра". В проверката участие са взели представители на Областна администрация Добрич, Община Каварна,..
" Най-уязвимите области в България, с най-високи енергийни нужди и най-много проблеми от гледна точка на социалната уязвимост са София област, Разград,..
Не подкрепяме и трите бюджета, заяви пред БНР инж. Иоанис Партениотис - вицепрезидент на КТ "Подкрепа". На НСТС вчера всички социални партньори..
"Възраждане" фактически загубиха политическия дебат за еврото, но с агресията показаха несъстоятелност и неадекватност. Това каза пред БНР доц...