Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Гражданин: Много хора сега ще плащат по-скъпо за придвижването си

По-лесно ли се пътува с градския транспорт в София след промените?

Общински съветник: Центърът за градска мобилност тотално се провали в комуникацията на новостите

Снимка: БГНЕС

Дни след въвеждането на новите правила за пътуване в столичния градски транспорт има брожения и недоволство в социалните мрежи. 

Ясно е, че хартиеният билет трябва да си отиде. Много хора обаче сега ще плащат по-скъпо за придвижването си, смята Асен Тотин, жител на София.

От продавани 200 000 карти на месец сега поне една четвърт от закупените карти ще излизат по-скъпо, посочи той в предаването "Преди всички" на БНР.

Неудобен е и начинът за плащане за време с оглед на бавния градски транспорт, твърди столичанинът.

Според него това се случва вместо по-удобната схема – за изминато разстояние, както е в Западна Европа. Там най-често срещаният модел е разделянето на града на зони.

Снимка: БГНЕС

Ако в София бяхме въвели зони, това за много голяма част от хората щеше да означава поскъпване на пътуването, подчерта общинският съветник Борис Бонев.

Това е най-голямата промяна в тарифната политика на "Градския транспорт" за повече от 10 години, но Центърът за градска мобилност тотално се провали в комуникацията на новостите, коментира той пред БНР.

По думите му, когато говорим за билетите, няма ситуация, в която да ни излиза по-скъпо от пътуването досега. По-скъпо обаче е при картите, заради отпадането на някои видове карти. Най-евтината алтернатива е карта за цялата градска мрежа за цялата година, заяви Борис Бонев.

Снимка: БГНЕС

Той е категоричен, че при направените промени неприятният избор е бил дали да се вдигнат цените на всички, или да се запазят цените на най-използваните услуги – месечната карта за всички линии и годишната карта.

Месечната карта за метро годишно например излиза по-скъпо от годишната карта за всички линии, направи съпоставка той.

Относно задължителната валидация на превозните документи общинският съветник напомни, че тя е задължителна и сега. Тази информация дава възможност да се оптимизират маршрутите и разписанията, а освен това е и нашата застраховка при пътуване.

Трябва да има повече валидатори в превозните средства, за да няма струпвания, каза Борис Бонев. 

Повече по темата чуйте в звуковия файл.
По публикацията работи: Яна Боянова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Дейвид Джордан

Доверието в обществените медии - ключът към тяхното съществуване

Как да бъде запазено и поддържано доверието на обществото към медиите – това е централната тема за участниците в медийната конференция на Международната асоциация на обществените медии, която се провежда в София.  Събитието беше открито от президента Румен Радев и генералния директор на БНР Милен Митев. Форумът събра в столицата представители на..

публикувано на 21.10.25 в 18:59

Десислава Бенина: Изкуственият интелект не може да мисли вместо ученика

" Не сме тук, за да отричаме технологиите и да има забрани. А сме тук, за да използваме това, което ни дават технологиите, но да го използваме разумно, етично и отговорно ". Това заяви пред БНР Десислава Бенина от Института за изкуствен интелект и преподавател в Националната търговско-банкова гимназия. Наскоро тя е защитила магистърска теза,..

публикувано на 21.10.25 в 11:19
Александър Миланов

Александър Миланов: Ако влезем навреме в квартала, няма да се налага да влизаме в моргата

"Това не е изолиран изблик на агресия, а предсказуем резултат от години натрупани пропуски . Много млади хора в днешно време растат без стабилни възрастни, без подкрепа, без емоционален език, с който да изразяват това, което се случва. Когато не могат да изкажат това, което се случва с тях, го показват понякога и с нож ." Това мнение изрази..

публикувано на 21.10.25 в 08:12

Симеон Ставрев: След като ЦГМ отвори данните на градския транспорт, време е и БДЖ да го направи

Може ли транспортният стрес да се облекчи, ако виждаме онлайн къде се намира транспортното средство, което чакаме? За София вече има ново мобилно приложение, което показва в реално време къде са всички тролеи, трамваи и автобуси . Направено е обикновен човек с помощта на отворените данни на града.  Борихме се за отворени данни 10 години ,..

публикувано на 20.10.25 в 11:42

Строителство на Боянското блато? Хората на протест

Да се спрат незаконните строителни дейности в и около територията на Боянското блато - това искат природозащитници и жители на столичния район "Бояна", които излизат днес на протест. Те призовават кмета Васил Теризев и главния архитект на София да спрат застрояването на природния резерват, местообитание на редки видове птици.  Според експерти..

публикувано на 20.10.25 в 08:18

СЗО: Антимикробната резистентност продължава да нараства и заплашва устоите на медицината

Резистентността към животоспасяващи антибиотици е широко разпространена, с критично високи нива и продължава да нараства. За това предупреди Световната здравна организация в специален доклад по темата, публикуван тази седмица. Експертите подчертават, че антимикробната резистентност подкопава някои от основите на съвременната медицина...

публикувано на 19.10.25 в 21:13
Първан Симеонов

Първан Симеонов: Борисов ще трябва да си избере бряг между Радев и Пеевски

"Наблюдавахме емоционална сцена без особен план. Плам имаше, но план нямаше . Не виждам нищо друго, освен нищо друго, освен раздразнението на човек, който вижда, че Пеевски настъпва, а Борисов няма ход . Това е терапевтично говорене пред група." Този прочит прави политологът Първан Симеонов, основател на социологическа агенция..

публикувано на 18.10.25 в 13:59