Мартенският афиш на Ла Скала отбеляза завръщането на миланска сцена на операта “Бохеми” на Пучини. Завесата на театъра тържествено се вдигна, отбелязвайки три важни годишнини: 100 години от рождението на незабравимия италиански режисьор и сценограф Франко Дзефирели, 60 години от премиерата на операта в Ла Скала по негова режисура и 200 представления на творбата в миланския театър.
Шедьовърът на Пучини беше представен в класическия спектакъл на Дзефирели от 1963 г., в преработка на асистента на италианския режисьор от 1992 г. Марко Гандини. Станахме свидетели на един грандиозен спектакъл, в който всеки цвят, движение и детайл бяха специално избрани и заемаха своето точно определено място. Спектакълът ни очарова и с великолепното дирижиране и оперен дебют на миланска сцена на музикалната директорка на операта в Сан Франциско Еун Сун Ким. Високо ценена на сцените на Метрополитън опера в Ню Йорк и Операта в Чикаго, на въпроса “Маестро или Маестра”, тя откpoвено отговаря: “Наричайте ме Еун Сун, това е моето име”. За прекрасната и отговорна професия споделя: “Моята професия е до голяма степен да помагам на музикантите да работят най-добре по време на репетиции, защото звукът идва от оркестъра, не от мен. Ако движа ръцете си и никой не ме следва, няма звук. Първото нещо, на което ме научиха в тази професия, беше значението на скромността”.
Вълнуващата сценография се отдалечаваше от традицията единствено с вниманието към детайлите и непрестанното усещане за поетичност, която кара публиката да се чувства част от действието: от тъмния таван с едва мъждукаща светлина, до Парижкия булевард, Портата на Ада и падащия сняг.
Великолепна беше изявата на сопрана от Латвия Марина Ребека в ролята на Мими. Прекрасен тембър на гласа и чиста дикция бяха водещи в изпълнението й. Известна в Ла Скала в роли в оперите “Фалстаф”, “Травиата”, “Любовен еликсир”, Ирина Лунгу ни очарова в ролята на Мюзета. Силно сценично присъствие и несъмнен талант отличиха участието на руския сопран. Тя е и първата оперна изпълнителка в Ла Скала, която ще редува ролите на Мюзета и Мими. Фреди де Томазо ни покори със своя Рудолфо. Считан неслучайно за един от високо ценените тенори на световната музикална сцена, де Томазо се отличи с прекрасна вокална техника, мек глас и великолепен тембър на гласа. След силна изява в “Сицилиански вечерни”, Лука Микелети беше един прекрасен Марчело, чиято великолепна дикция и сценично присъствие не останаха незабелязани от присъстващите в залата. Алесио Ардуини не впечатли със своята интерпретация в ролята на Шонар, а Йонгмин Пару брилянтно изпълни тази на Колин - роля, в която в залата на Ла Скала звучат гласовете на назабравимите Борис Христов и Николай Гяуров!
Напълно заслужени бяха овациите за костюмите в ярки цветове на Пиеро Този и поредната великолепна изява на хора на Ла Скала, с диригент маестро Алберто Малаци.
Спектакълът завърши с бурни аплодисменти, които бяха и потвърждение за откровението на Франко Дзефирели: “Бохеми” е най-успешният избор в цялата ми кариера. Убеден съм, че с маестро Караян през 1963 г. пренесохме публиката и ценителите на операта напред с 20 години, в бъдещето!”
На 20 и 21 септември солисти, хор и оркестър „София Симфоникс“ с диригент Любка Биаджони гостуваха в градовете Мюнхен и Кулмбах с постановка на „Травиата“. В главните роли се представиха много изявените певци Михаил Михайлов като Алфред, Кирил Манолов /носител на приза "Музикант на годината 2019"/, - Жорж Жермон. Своя дебют в ролята на Виолета..
В рубриката "Помните ли..." на предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт" отдаваме почит на един от високоуважаваните български виолисти и педагози - проф. Александър Нейнски. На 12 септември се навършиха 105 г. от неговото рождение. Той е роден в село Стакевци, Монтанско. През 1938 г. е приет в Музикалното училище в София, където учи при проф...
И тази година международният фестивал "Софийски музикални седмици" има есенно продължение. Събитията са от 5 септември до 3 октомври в различни културни пространства. Пъстрият афиш включва концерти и спектакли в различни жанрове, както и гост-музиканти от страната и чужбина, които не посрещаме често на столична сцена. Предвидени са няколко авторски..
Още преди да е навършил 20, Виктор Теодосиев вече е сред най-изявените млади български музиканти. Той достойно продължава фамилната традиция след дядо си и баща си, с когото в момента дели поста първи валдхорнист в Симфоничния оркестър на БНР. Междувременно е студент в НМА "Проф. Панчо Владигеров" - София в класа на проф. Владислав Григоров. Но Виктор..
49-ото издание на фестивала "Дни на камерната музика" започна в Габрово и въпреки закъснението, в сравнение с традиционните дати през миналите години, все пак присъства на културната карта на България (поради забавянето на финансирането на много от фестивалите, провеждането беше под въпрос до последния момент). Директорът на Габровския камерен..
В предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт" представяме най-новите записи на певицата Евгения Ралчева и пианистката Надежда Цанова, направени в Първо студио на БНР от екип, воден от продуцента Хари Драганов. Дуото реши да остави следа във фонда на Националното радио с избрани песни от творчеството на Рихард Щраус – музика, която сравнително..
Борислав Вълов, когото най-вероятно познавате като Ей Бо от социалните мрежи , в които забавлява хората с различни скечове, е гост на предаването "Понеделник вечер". Театралният актьор е отдаден на изкуствата. През последната година представи своя песен "Като цунами", както и книгата си "Защото в твоите очи". Вълов се е утвърдил като актьор с..
Чехословакия беше научното страшилище на волейбола в света от средата на миналия век . Това каза в предаването "Събота 150" Асен Минчев, един от..
Когато става дума за власт, пари и политика, интелигентните хора не биват допуснати. Много интелигентни хора нямат политическо представителство, нямат..
"Възраждане“ внесе искане в Европейския съд в Люксембург за анулиране на приемането на България в еврозоната от януари 2026 година и това е..