Мартенският афиш на Ла Скала отбеляза завръщането на миланска сцена на операта “Бохеми” на Пучини. Завесата на театъра тържествено се вдигна, отбелязвайки три важни годишнини: 100 години от рождението на незабравимия италиански режисьор и сценограф Франко Дзефирели, 60 години от премиерата на операта в Ла Скала по негова режисура и 200 представления на творбата в миланския театър.
Шедьовърът на Пучини беше представен в класическия спектакъл на Дзефирели от 1963 г., в преработка на асистента на италианския режисьор от 1992 г. Марко Гандини. Станахме свидетели на един грандиозен спектакъл, в който всеки цвят, движение и детайл бяха специално избрани и заемаха своето точно определено място. Спектакълът ни очарова и с великолепното дирижиране и оперен дебют на миланска сцена на музикалната директорка на операта в Сан Франциско Еун Сун Ким. Високо ценена на сцените на Метрополитън опера в Ню Йорк и Операта в Чикаго, на въпроса “Маестро или Маестра”, тя откpoвено отговаря: “Наричайте ме Еун Сун, това е моето име”. За прекрасната и отговорна професия споделя: “Моята професия е до голяма степен да помагам на музикантите да работят най-добре по време на репетиции, защото звукът идва от оркестъра, не от мен. Ако движа ръцете си и никой не ме следва, няма звук. Първото нещо, на което ме научиха в тази професия, беше значението на скромността”.
Вълнуващата сценография се отдалечаваше от традицията единствено с вниманието към детайлите и непрестанното усещане за поетичност, която кара публиката да се чувства част от действието: от тъмния таван с едва мъждукаща светлина, до Парижкия булевард, Портата на Ада и падащия сняг.
Великолепна беше изявата на сопрана от Латвия Марина Ребека в ролята на Мими. Прекрасен тембър на гласа и чиста дикция бяха водещи в изпълнението й. Известна в Ла Скала в роли в оперите “Фалстаф”, “Травиата”, “Любовен еликсир”, Ирина Лунгу ни очарова в ролята на Мюзета. Силно сценично присъствие и несъмнен талант отличиха участието на руския сопран. Тя е и първата оперна изпълнителка в Ла Скала, която ще редува ролите на Мюзета и Мими. Фреди де Томазо ни покори със своя Рудолфо. Считан неслучайно за един от високо ценените тенори на световната музикална сцена, де Томазо се отличи с прекрасна вокална техника, мек глас и великолепен тембър на гласа. След силна изява в “Сицилиански вечерни”, Лука Микелети беше един прекрасен Марчело, чиято великолепна дикция и сценично присъствие не останаха незабелязани от присъстващите в залата. Алесио Ардуини не впечатли със своята интерпретация в ролята на Шонар, а Йонгмин Пару брилянтно изпълни тази на Колин - роля, в която в залата на Ла Скала звучат гласовете на назабравимите Борис Христов и Николай Гяуров!
Напълно заслужени бяха овациите за костюмите в ярки цветове на Пиеро Този и поредната великолепна изява на хора на Ла Скала, с диригент маестро Алберто Малаци.
Спектакълът завърши с бурни аплодисменти, които бяха и потвърждение за откровението на Франко Дзефирели: “Бохеми” е най-успешният избор в цялата ми кариера. Убеден съм, че с маестро Караян през 1963 г. пренесохме публиката и ценителите на операта напред с 20 години, в бъдещето!”
София Арт Институт е организация, която дава равен достъп до изкуство на всеки. Наред с много други проекти, екипът, воден от пианистката Венета Нейнска, стартира организирането на Хорова академия, в която ще могат да участват ентусиасти от различни възрасти. Под артистичното ръководство на Яна Делирадева и Валентина Георгиева, Хоровата академия ще..
На 24 ноември с официално откриване на барелеф и концерт под надслов „Паметта дирижира времето“ Община Шумен, Симфониета Шумен, гост-солистката Пламена Мангова и диригентът Славил Димитров отдадоха почит към паметта на маестро Станислав Ушев. Барелефът вече е поставен на източния вход на Община Шумен, а негови автори са скулпторът Бехчет Данаджъ..
На 28 ноември в залата на Националната музикална академия "Проф. Панчо Владигеров" в София ще бъде открит фестивал за съвременна музика, посветен на 100-годишнината от рождението на композитора Андре Букурещлиев - едно от ярките имена във френския авангард през втората половина на ХХ в. Ще бъдат почетени и други забележителни юбиляри - Лучано Берио и..
Националният музикален театър "Стефан Македонски" кани публиката утре на "Кабаре". Спектакълът ще се играе също на 29 и 30 ноември, както и на 2 декември. Това е гротесков спектакъл за едно общество, което се смее, пее и позира, докато светът навън се плъзга към авторитаризъм. " Живеем в глобална версия на този морален парадокс –..
Тази вечер, 27.11, в Сатиричния театър ще се състои предпремиерата на постановката "Примадони", режисирана от директора на трупата Калин Сърменов. "Едно от нещата, които страшно много ми харесаха в този текст, е неговата липса на претенциозност. Това е един откровен текст, който носи след себе си чиста форма на забавление, усмивка и любов..
В рубриката "Помните ли..." на предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт" почитаме един певец с необикновена съдба, работил основно в оперните театри в Русе, Пловдив и София - баса Алексей Милковски. На 26 ноември се навършват 100 г. от рождението му. Алексей Милковски е потомък на знатна фамилия, чиито корени са във Волжка България. Роден е в..
В сряда, 26 ноември, в Първо студио ще се представи Смесеният хор на на БНР, ръководен от диригентката Любомира Александрова. Началото на концерта е в 19:00 часа, а програмата е особено интригуваща: Ще прозвучат духовни произведения от Ценко Минкин, Золтан Кодай и Ленард Бърнстейн. "Избрали сме три контрастни произведения, като едното от тях..