Доц. Димитър Илиев беше избарн за министър на младежта и спорта в кабинета "Денков-Габриел". Илиев е осемкратен шампион на страната в дисциплината "Рали". Той е един от тримата български пилоти печелили най-авторитната надпрева у нас в тази дисциплина - рали "България". Има няколко престижни класирания в кръгове от европейските и световни първенства.
Димитър Илииев има магистърска степен по автомобилен и мотоциклетен спорт в Национална спортна академия "Васил Левски", като придобива научна степен доктор и научна степен доцент в същата област. Дълги години работи като преподавател във висшето спортно училище. Председател и основател на Асоциацията на действащите автомобилни състезатели.
Основател на Академия за безопасно шофиране, в която всяка година курсисти преминават теоретично и практично обучение за повишаване на тяхната квалификация и умения. Заемал е редица обществени позиции и инициативи за повишаване на информираността на хората по проблемите на пътната безопасност и превенция на инцидентите на пътя.
СПОРТНА КАРИЕРА
Димитър Илиев започва своята кариера през 1994 година. Състезава се в Българския крос-рали шампионат, като още през 1995 година успява да стане шампион.
През 1995 година участва със състезателен автомобил Фолксваген Голф 2.
Неговите качества започват да се проявяват още през 1996 година завършва 4-ти в крайното класиране в Българския шампионат, трети в клас F2, става 3-ти в Българския шампионат за туристически автомобили и 2-ри в крайното класиране на Българския крос-рали шампионат, като се състезава с автомобил Форд Ескорт. Множеството инциденти, които се случват през сезона карат Илиев да сменя постоянно Форд-а с Фолксвагена от предишната година и обратно, което в крайна сметка го лишава от по-предно класиране в шампионата.
През 1997 година завършва на 4-то място в крайното класиране на Българския шампионат за туристически автомобили.
През 1998 година се класира на 5-о място в крайното класиране в Българския шампионат за туристически автомобили, 6-и в крайното класиране на Българския рали шампионат и става 2-ри в група F-2
1999 година е разочароваща за младия пилот. Участва в Рали Албена, със състезателен автомобил Пежо 306 Maxi, но претърпява състезателен инцидент и отпада от състезанието. До края на годината екипажа не участва в други състезания, но работи усилено по своята подготовка, което дава резултати през следващата година.
В началото на 2000 година екипа на BAMS Motors и екипажа Димитър Илиев и неговият навигатор Петър Сивов печелят 30-о, юбилейно издание на Рали „Хеброс“, с автомобил Пежо 306 Maxi. За първи път става носител на Източноевропейската купа на ФИА.
През 2001 година отново става първи в Националния рали шампионат, прави дубъл, печелейки повторно Източноевропейската купа на ФИА.
През 2002 година, Илиев става първият български екипаж, участник в Световния рали шампионат (WRC), версия PWRC, където заема няколко престижни класирания:
Рали „Швеция“ – 7-о място
Рали „Корсика“ Франция – 2-ро място
Рали „Кипър“ – 4-то място
В крайното класиране завършва на 8-о място в крайното класиране на своя клас.
През 2003 година участва в световния рали шампионат за младежи – JWRC, като кара в легендарното Рали „Сан Ремо“ – Италия, като завършва на престижното 3-то място.
Участва в националния рали шампионат през 2004 година (клас N4). Завършва на 2-ро място за Източноевропейска купа.
2005 година става втори в Националния рали шампионат. Победител е в ралитата – „Виктори – София“, второ място в Рали „Хеброс“, трето в Рали „Траянови врата“.
През 2006 година отново става Шампион на България, спечелва и Източноевропейската купа както и става Балкански шампион.
Заема престижното 3-то място в генералното класиране за Европейския рали шампионат.
2007 година е отново шампионска за Илиев, спечелвайки всички стартове от националния рали шампионат, в които взема участие – (Ралитата „Стари столици“, „Траянови врата“, „България“, „Вида“, „Сливен“, „Юго рали“ – Сърбия). Представя се отлично в Европейския рали шампионат, побеждавайки в Рали „Миле Миля“ – Италия, става втори в Рали „Ина-Делта“ - Хърватска и става трети в Рали „Упрес Рали“ – Белгия.
През 2007 г. печели Рали България с навигатор Янаки Янакиев, което е кръг от Европейския рали шампионат и става вторият българин печелил състезанието (след Илия Чубриков през 1971 г.)[1].
През 2010 отпада от Рали Траянови врата заради удар, вследствие на който чупи задна лява джанта, и екипа е принуден да прекрати участието си, за да не разбие напълно задното окачване на новия автомобил. Участва в Рали Хърватска, като по време на състезанието отново получава същия технически проблем, но този път се чупи задна дясна джанта.
През месец май печели Рали Вида, което е първата му победа през 2010 година, и първа победа с Шкодата.
През 2011 се състезава в Европейския рали шампионат и в Българския рали шампионат с автомобил Skoda Fabia S2000 Evo 2
През 2008 г. се състезава в Европейския пистов шампионат GT3, заедно с Пламен Кралев в отбора на „Кесъл Рейсинг“, Швейцария с автомобил Ферари.
Изявлението на Димитър Илиев - в звуковия файл.Карлос Насар бе избран за Най-добър щангист в света за 2024 година. Българинът изпраща невероятна година, в която стана олимпийски, световен и европейски шампион. "Получих още една награда. Награда, която доста дълго време чаках. Доста пъти съм се опитвал да я спечеля и не съм могъл заради други, по-добри щангисти. Именно наградата "Най-добър щангист в..
Пари Сен Жермен се класира за 1/16-финалите в турнира за Купата на Франция по футбол, след като надви друг първодивизионен състав Ланс след равенство 1:1 в редовното време и 4:3 при дузпите в мач от третия кръг (1/32-финали) на надпреварата. М'Бала Нзола беше едновременно герой и грешник за домакините от Ланс, след като им даде аванс в 66-ата минута за..
Най-добрата българска тенисистка Виктория Томова запази 53-ото си място в световната ранглиста за жени. Томова, за която състезателен сезон 2024 приключи, остава с актив от 1047 точки. Втората ракета на България при дамите Гергана Топалова отбеляза спад с две позиции до 344-ата със 183 точки. Номер 1 света продължава да бъде Арина Сабаленка (Беларус)..
Отборите на Бетис и Райо Валекано направиха равенство 1:1 в среща от 18-ия кръг на испанското футболно първенство. Равенството отдалечи съперниците от възможността им да влязат в зоната на местата, даващи право на участие в европейските клубни турнири през следващия сезон. Андалусийци откриха резултата в 37-ата минута след точно изпълнена дузпа от..
Отборът на Ювентус прекъсна серията от равенство в италианската Серия А. Юве спечели с 2:1 в гостуването си на последния в класирането Монца в мач от 17-тия кръг. Уестън Маккени откри за "бианконерите“ в 14-ата минута, но осем минути по-късно Самуеле Бириндели изравни за домакините. В 39-ата минута Николас Гонсалес отново изведе гостите напред с гол,..
Ливърпул постигна убедителна и впечатляваща победа с 6:3 при гостуването си на Тотнъм в среща от 17-ия кръг на Висшата лига на Англия, като по два гола за успеха вкараха Луис Диас и Мохамед Салах. Червените от "Анфийлд" вече имат 39 точки, с 4 повече от 2-ия Челси, а също са и с мач по-малко. Домакините от Тотнъм, които в края на първото и в началото..
Мачът във Варна между водача в Националната волейболна лига за мъже Левски (София) и намиращия се на последно място отбор на Черно море завърши с успех на столичани с 3:1, които продължават да оглавяват класирането с пълен актив – 11 победи от 11 мача. Домакините спечелиха първия гейм с 25:21, и дадоха сериозна съпротива в третия, който беше за..
Година, която беше твърде динамична и преливаща от изненади . Достатъчно ли е това обобщение, превъртайки 2024-та на бързи обороти? А какво ни очаква?..
Само през първите девет месеца на 2024 година в отделението по неонатология на Университетската болница "Канев" в Русе са се родили 104 недоносени..
"Когато Русе беше Русчук" е темата на календара, който вече пет години издават ентусиастите от сдружение "Русчук". На 12 страници са отпечатани пощенски..