Ето защо реших да дам шанс на „Създателят“. Защото е от онези идеи, създадени специално за големия екран. Режисьор на филма, попадащ в жанра на фантастиката е Гарет Едуардс, който заедно с колегата си Крис Вайц, пишат сценария за амбициозната продукция. А историята ни пренася в един свят, в който хората преследват изкуствения интелект. Войната започва, след като роботите детонират ядрена бомба в Лос Анджелис, която отнема живота на милиони хора.
В центъра на историята ни е Джошуа, бивш агент на специалните служби, който решава да се оттегли от битката с изкуствения интелект и да се отдаде на болката по изгубената си любима и нероденото им дете. В един момент обаче той е подмамен от вероятността, че жената на живота му е оцеляла. Джошуа се съгласява да стане част от специална операция, която да го отведе до „Създателят“ – архитектът на изкуствен интелект, разработил мистериозно оръжие, способно да заличи хората от лицето на земята. Екипът, начело с полковник Кауъл, тръгват към вражеската територия, единственото място, където изкуствения интелект все още може да съществува необезпокоявано, за да открият, че оръжието на врага е нещо много неочаквано. Изкуствен интелект в тяло на дете. Заедно с него Джошуа трябва да извърви пътя към Създателя… и към своята собствена човешка мисия.
Много може да се каже за „Създателят“. Това е филм, след който оставаш на мястото си и мислиш. За хората и машините. И как нищо в живота не е само черно или само бяло. В „Създателят“ не може да се каже, че има герои и злодеи. Всеки от персонажите се бори за своето оцеляване. За любовта, за отмъщението, за бъдещето, в което вижда смисъл. Самият режисьор Гарет Едуардс често споделя в интервюта, че предпочита „сивите“ герои. Онези, които носят в себе си и добро, и зло.
„Създателят“ е с великолепна визия. Взаимодействието на машините и хората е представено и чрез невероятни пейзажи, докоснати от мистичността на фантастичния жанр, които задължително трябва да се изживеят на IMAX екран. Каква бе изненадата ми, когато разбрах, че филмът е с бюджет от 80 милиона долара. Сума, твърде скромна за съвременното кино. Само за сведение – последният филм по Мисията невъзможна струва почти 300 милиона долара, а комиксовият „Светкавицата“, чиито ефекти все още кинофеновете поставят под въпрос, е с бюджет от 220 милиона долара. От дизайна на изкуствения интелект – до космическите кораби във вселената на „Създателят“ – всеки детайл е изпипан така, че спокойно можем да си го представим като част от една евентуална 2070 година – когато се развива действието във филма.
Главната мъжка роля тук е поверена на най-големия син на Дензъл Уошингтън – Джон Дейвид Уошингтън. Той успява да ни убеди в желанието си да намери изход от войната, като влиза изцяло в ролята на загубилия любимата си и копнеещ по миналото страдащ човек, който в един момент се превръща в яростен защитник. Няма как да нахваля достатъчно Маделин Юна Войлс, актрисата – дете, която влиза в ролята на иновативния изкуствен интелект Алфи. Много режисьори са категорични, че най-трудно се работи с деца – актьори. Познаваме не една или две подобни катастрофи на екрана.
В случая обаче виждаме един блестящ дебют, на млада дама, която знае накъде върви. Защото Маделин играе с деликатността, милосърдието и невинността, които ролята й изисква. Чрез актьорската си игра, Маделин ни показва, че нейният персонаж не е просто още едно създание на изкуствения интелект. Алисън Джени е безкомпромисната полковник Хауъл, която е готова на всичко, за да докара човечеството до победа над изкуственото съзнание. Мотивацията за нейната почти нечовешка ярост се крие в загуба, след която човек никога не е същият. Ето защо зрителят до последно се чуди – кой е истинският злодей в продукцията. И има ли изобщо такъв?
Джема Чан, която е в ролята на изчезналата любима на Джошуа – Мая, също ни убеждава, че е харизматичен артист, пред който има богато бъдеще. Спомням си Джема от „Вечните“ – едно нестандартно предложение от вселената на Марвел, където ролята не й предостави достатъчно поле за изява. Радвам се, че чрез „Създателят“ й даваме втори шанс.
Дали заради актуалността на темата с „изкуствения интелект“ или заради осъзнатата нужда от повече оригинални идеи в киното, продуценти са дали зелена светлина за този проект. И това е една новина, от която и зрителите, и индустрията само може да спечелят.
Защото „Създателят“ ни кара да се замислим какво ще се случи, когато се появи „следващата стъпка в еволюцията“. Дали ще бъдем част от един по-мирен и красив свят, в който няма да пожертваме човещината си в търсене за повече власт и богатства. Или ще започнем война дори и със своите собствени изобретения.
Още по темата в звуковия файл.
Заради ударната вълна от паднала наблизо ракета, която изпочупи стъкла на сградата на Операта в Тел Авив, премиерата на “Турандот“ от Пучини – последна за сезона, беше не в края на юни, а през юли. За най-нетърпеливите в едно от фоайетата се състоя концерт-лектория с избрани арии от творбата, изпълнени от студентите в специализирания клас на..
В осмото издание от 32-я летен сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20.05-21.00 ч.: Разговор със сопрана Красимира Стоянова, диригента Павел Балев и продуцента Георги Еленков за звукозаписната работа по предстоящия моцартов албум на българската оперна прима със Симфоничния оркестър..
Ако сте ценители на съвременното изкуство, до 21 ноември в къщата музей "Вера Недкова" в София, която е филиал на Националната художествена галерия, можете да разгледате новата изложба "Метафора на паметта" на художничката Деница Тодорова. Тя е завършила живопис в Кралската академия за изящни изкуства в Антверпен. От 20 години..
От днес - 18.08, на големия екран тръгва документален филм за певицата Милена Славова. Лайтмотивът "И никой не пита защо" е избран за заглавие на лентата. Ние се познаваме повече от 30 години, разказа пред БНР режисьорът Марио Кръстев. "Тя наистина си задава много въпроси и се чуди защо другите не го правят. Милена е запазила чистотата си...
В столичната галерия "Арт 158" беше открита изложбата "Да запазим "Корал": Безполезни изкопаеми 2025". В нея се срещат изкуството, екологията и протестът срещу застрояването на българското Черноморие. Тя е свързана със стремежа да запазим това място, обясни пред БНР кураторът проф. Борис Сергинов. "Показват се неща, които са намерени..
Специалисти от Регионалния исторически музей в Плевен готвят изненади за поредното издание "Лято в музея 2025". То ще се проведе от 21 до 25 юли. За заниманията разказва Елвира Конова , ръководител отдел "Връзки с обществеността и медиите". "Децата ще могат отново да се вживеят в професията на археолога, в професията на летописците, като..
В Дома на киното днес - 15.07, ще бъде почетена паметта на един от най-значимите български документалисти – Атанас Киряков. Гилдията "Режисьори" на СБФД е организирала специална прожекция на 35-милиметрова лента, която ще събере пет от неговите кратки, но въздействащи филми, заснети между 1988 и 1990 година. "Атанас Киряков е..
Въвеждането на еврото ще се отрази върху цените на имотите у нас , сочат прогнозите на представители на бранша. Част от тях стигат и до конкретика -..
Има шанс за голяма катастрофа и всички го знаем - партийни ръководители и на площада. И този път нещата са опрели на кокал, предупреди..
ВКС окончателно осъди сайта "Медиапул" и журналиста Борис Митов за клевети и обиди спрямо бившия председател на Софийския градски съд (СГС) и..