В постановъчния екип са четирима много ярки италиански творци – диригентът Франческо Роза, режисьорът Марко Гандини, сценографът Андреа Токио и дизайнерът на костюмите Марио Диче. Заедно с хореографката Людмила Илиева, художникът на осветлението Емил Динков и вдъхновената работа на цялата трупа на Националния ни оперен театър, те постигнаха един убедителен, вълнуващ спектакъл, който държеше вниманието на публиката през цялото време и беше заслужено възнаграден с дълги финални аплодисменти и скандирания.
Това, с което аз ще запомня най-много премиерния спектакъл на операта “Медея“, е силният дебют на сопрана Габриела Георгиева в заглавната роля. Тя беше завладяваща и вокално, и артистично, изграждайки всички нюанси в сложната психологическа борба, която изживява героинята й. Медея, в която още живеят женската любов, нежност и преданост към мъжа и децата, сякаш е неумолимо тласкана, като от мощни подводни течения, от тъмните страсти на наранената гордост и власт, чувството за собственост, завистта и жаждата за мъст. Тези разрушителни страсти, рационализирани като стремеж към справедливост, ще надделеят над всичко и завладявайки психиката на героинята, ще жънат смъртта на всички, които са любими на неверния Язон и загубата им би могла да го нарани. На всички, на всяка цена! Уви, това, което е майсторски предадено в митологията и в изкуството, се случва и в истинския живот и точно затова сюжетът е така разтърсващ. Дори и без да се стига до крайности, нима много разделени родители не мразят да виждат у децата си чертите на предателя бивш съпруг или съпруга?! Нима, дори и дълбоко в себе си, изоставеният не бленува нещастието на съперника или съперницата си?!
Бях много впечатлена и от изпълнението на мецосопрана Виолета Радомирска в ролята на робинята на Медея Нерис, която дълбоко й съчувства, вярно я следва навсякъде и кротко се опитва да предпази любовта и живота на децата от разрушителната й мощ. В съответствие с характера на героинята си, Радомирска ни показа светло, топло и меко излъчване и вокално звучене, като късни слънчеви лъчи в студен следобед. Личеше си и опитът й в ролята на Нерис, в продукции в Цюрих през 2000 г. и в Берген през 2023 г.
Гледайки премиерата на операта “Медея“ в Софийската национална опера, бих казала, че диригентът Франческо Роза и режисьорът Марко Гандини успяха да ме убедят в схващанията си за творбата на Керубини – че тя е изпреварила времето си във взаимоотношенията между музика и драма в синтетичното изкуство опера. Това, че успяха да изведат, да реализират идеите си така компактно на сцената, отново доказва тяхното майсторство.
В звуковия файл чуйте още зрителски впечатления – на опероманите Петър Галев и Ивайло Спасов.
Заради ударната вълна от паднала наблизо ракета, която изпочупи стъкла на сградата на Операта в Тел Авив, премиерата на “Турандот“ от Пучини – последна за сезона, беше не в края на юни, а през юли. За най-нетърпеливите в едно от фоайетата се състоя концерт-лектория с избрани арии от творбата, изпълнени от студентите в специализирания клас на..
В осмото издание от 32-я летен сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20.05-21.00 ч.: Разговор със сопрана Красимира Стоянова, диригента Павел Балев и продуцента Георги Еленков за звукозаписната работа по предстоящия моцартов албум на българската оперна прима със Симфоничния оркестър..
Ако сте ценители на съвременното изкуство, до 21 ноември в къщата музей "Вера Недкова" в София, която е филиал на Националната художествена галерия, можете да разгледате новата изложба "Метафора на паметта" на художничката Деница Тодорова. Тя е завършила живопис в Кралската академия за изящни изкуства в Антверпен. От 20 години..
От днес - 18.08, на големия екран тръгва документален филм за певицата Милена Славова. Лайтмотивът "И никой не пита защо" е избран за заглавие на лентата. Ние се познаваме повече от 30 години, разказа пред БНР режисьорът Марио Кръстев. "Тя наистина си задава много въпроси и се чуди защо другите не го правят. Милена е запазила чистотата си...
В столичната галерия "Арт 158" беше открита изложбата "Да запазим "Корал": Безполезни изкопаеми 2025". В нея се срещат изкуството, екологията и протестът срещу застрояването на българското Черноморие. Тя е свързана със стремежа да запазим това място, обясни пред БНР кураторът проф. Борис Сергинов. "Показват се неща, които са намерени..
Специалисти от Регионалния исторически музей в Плевен готвят изненади за поредното издание "Лято в музея 2025". То ще се проведе от 21 до 25 юли. За заниманията разказва Елвира Конова , ръководител отдел "Връзки с обществеността и медиите". "Децата ще могат отново да се вживеят в професията на археолога, в професията на летописците, като..
В Дома на киното днес - 15.07, ще бъде почетена паметта на един от най-значимите български документалисти – Атанас Киряков. Гилдията "Режисьори" на СБФД е организирала специална прожекция на 35-милиметрова лента, която ще събере пет от неговите кратки, но въздействащи филми, заснети между 1988 и 1990 година. "Атанас Киряков е..
„Комисията за противодействие на корупцията е обвързана с получаването на средствата по Плана за възстановяване от Европейската комисия. Този план, както и..