На среща с журналистите в навечерието на премиерата, и постановъчният екип, и изпълнителите на главните роли ни подсказаха, че ни очакват изненади в една нетрадиционна продукция. Наистина гледахме спектакъл не в традицията на вълшебната приказка – класическа или съвременна. Бих казала, че Вера Петрова е извела на преден план шегата, умението да забавляваш, а забавлявайки, да разкриваш истината за живота и света. Сякаш Папагено е един безумен или остроумен шут, който води цялото действие. И нали “целият свят е сцена“, храмът се оказва театър, може би музикален театър от началото на ХХ век, оперета или вариете. В него, преминавайки като на шега през всички перипетии, сърцата на героите са изпитани, злото е разобличено, доброто побеждава и има щастлив финал. Струва ми се, че отдалечавайки се от вълшебната приказка, в която вече е доказала своето майсторство с “Пепеляшка“ от Росини, в новата продукция на “Вълшебната флейта“ режисьорката Вера Петрова всъщност е търсила съвременния еквивалент на автентичния зингшпил. При това, със стила на творец, който е много “в час“ със съвременните тенденции на най-престижните световни оперни сцени. Спектакълът беше много динамичен. Много добра работа на целия постановъчен екип: диригент-постановчика Светослав Борисов, художничките на сценографията и костюмите Моли О’Катън и Марта Миронска, създателите на художественото осветление и хореографията Саймън Бенисън и Риолина Топалова.
Специално бих искала да отбележа отличната работа на диригента Светослав Борисов в изящния моцартов репертоар, в който, за да звучи всичко много лесно, трябва да се репетира много здраво! Сред изпълнителите в главните роли бях най-силно впечатлена от красивия глас и фразиране на сопрана Стефани Кръстева-Павлова в ролята на Памина и от цялостното изпълнение на полския баритон Гжегош Собчак в ролята на Папагено – отлично произношение, стилна музикална интерпретация и завладяващо сценично присъствие!
Силен международен изпълнителски състав беше подготвила Софийската национална опера за четирите поредни спектакъла. Два от тях бяха отменени заради националния траур в памет на Патриарх Неофит. На 14-и март в ролята на Царицата на нощта гледахме унгарския сопран Бригита Симон, в неделния спектакъл е участвал чешкият сопран Луцие Канкова, а на 29-и март предстои изявата на Диана Василева. Тя дебютира в партията на Царицата на нощта преди 17 г. на сцената на Софийската национална опера, след това я изпълнява в още пет различни постановки и споделя, че това е любимата й роля. Би било много интересно да се гледат всички състави. Пожелавам успех на всички солисти! А премиерният спектакъл на 14-и март завърши с дълги и бурни аплодисменти, така че може да се каже, че Националният ни оперен театър започна много успешно 2024 г. с българската премиера на операта “Медея“ от Керубини и новата продукция на “Вълшебната флейта“ от Моцарт.
В звуковия файл чуйте още зрителски впечатления.
"Не знаех доста неща за Димитър Воев, но след като гледах филма "Воев", вече съм убедена в неговия гений!", разказва Мишер Руева за вдъхновението и идеята на песента "След себе си", която заедно със Симеон Воев и Цветелина Цветкова създават още преди две години. "За да се обадя на Мони Воев, се появи първо смелостта. За мое голямо учудване и..
Литературно четене, посветено на железопътния превоз, ще се проведе на 25 ноември в подлеза на Централна гара в София. Вяра Момчева и Бояна Войнова са в основата на новосъздадения творчески колектив „ВЪЗЕЛ“. Макар и млади, двете вече имат ясна визия за ролята на изкуството в обществото. Бояна Войнова е завършила дизайн в Нидерландия, а Вяра..
Спектакълът "Съкровището" на фолклорен танцов ансамбъл "Магия" ще бъде представен в салона на Ловчанското читалище "Наука" на 25 и 26 ноември от 18:00 ч., съобщи художественият ръководител на ансамбъла Маргарита Атанасова. По-голямата част от композициите, които публиката ще види, са изцяло нови, авторски и представяни за първи път...
Фестивалът за съвременна музика NOW! в град Есен, Германия, се проведе за 15-и пореден път от 25 октомври до 9 ноември. Той се организира от Есенската филхармония в партньорство с Университета за изкуства Фолкванг, Държавния съвет за музика на областта Северен Рейн-Вестфалия и Дружеството за нова музика - Рур. Фокусът през 2025 г. беше върху..
С юбилеен концерт под наслов „Традицията е жива” камерният оркестър „Орфей” към Двореца на културата в Перник отбеляза 50-годишнината от създаването си. Солисти в концерта бяха цигуларите Ангел Станков и Лиляна Якимова-Димитрова. По повод юбилея Съюзът на българските музикални и танцови дейци отличи оркестъра със „Златна лира”, а неговия диригент -..
В рубриката "Помните ли..." на предаването за класическа музика "Алегро виваче" по "Хоризонт" разказваме за делото на проф. Иван Вульпе - диригент и педагог, свързал името си с няколко оркестъра в България, най-вече с тези в Бургас и Шумен. На 7 ноември се навършиха 95 г. от рождението му. Иван Вулпе е наследник на големи фигури в историята..
На 21 ноември от 19 часа в Софийската опера и балет е поредният концерт от сезона на Симфоничния оркестър на БНР с главен диригент Константин Илиевски. Това събитие ще бъде по-различно и емоционално, защото с него ще бъде отбелязана 65-годишнината от създаването на Детския радиохор – рожба на незабравимия акад. Христо Недялков. Това ще бъде..
916,68 лева годишна загуба през 2026-а, ако сега нетната ви месечна заплата е 3500 лева. С това изчисление започна интервюто пред БНР на..
"Корупцията в горския сектор заплашва да срине един от най-важните отрасли на българската икономика -управлението и стопанисването на държавните..
" Благомир Коцев сякаш пречеше на всички още с избора му , защото решенията му бяха твърде много в полза на обществеността на Варна. Той опита да забави..