"През изминалата година има една тенденция за обвиняване на преподавателите и целия учебен процес в некомпетентност и че голяма част за пътнотранспортните произшествия стават поради слаба квалификация на новите водачи. По студиата се разкарват едни хора, които твърдят, че 500 хил. купени книжки се разхождат из страната, размахват се измислени картони, които нямат нищо общо с генерираните картони на електронната система на "Автомобилна администрация" с една единствена цел – да тръгне кампания срещу обучението и да се изкараме ние, обучителите, най-виновни".
През 2023 г. има около 7000 по-тежки ПТП-та с участието на 920 нови млади водачи със стаж до 2 години, посочи Иванов и изчисли, че участието на младите водачи, за които се твърди, че не са добре подготвени, в тези катастрофи е около 12%. Годишно излизат около 120-150 хил. нови млади водачи. Останалите 90% по чия вина са, попита той и подчерта, че на този въпрос никой не иска да отговори.
Автоинструктурите продължават да настояват за модел за обучение през целия живот. Според такъв модел хората, които имат книжка от 10 години, трябва да преминават специфично обучение, а също така да се създадат модерни полигони. По думите му просветното министерство е отказало такова обучение през целия живот в училищата заради липса на ресурс.
"Държавата е виновна за всичко това, което се случва по пътищата в страната ни", категоричен бе Йонко Иванов. И обясни:
"Нямаме комуникация на институциите. МОН, МРРБ, МВР и МТС не си говорят помежду си. /…/ МВР седи безучастно и ги гледа, и санкционира, взима едни пари, създават се едни хранилки, които пари обаче не се връщат обратно на пътя, за оправянето им. Хранилките седят на всяка крачка и парите отиват на съвсем друго място. Събираемостта е над 70% в момента, за останалите 30% или се водят дела, или хората не могат да бъдат намерени. Всичките тези пари, които се събраха от санкциите и глобите, покриват изборите през последните 5 години".
По думите му "хора, които не са прочели съществуващите наредби, искат да направят нещо ново, което е по-лошо от старото". Той видя и лобистки интерес в системата на изработване на програмата и електронния картон. Всички тези неща са свързани с много пари, които трябва да се усвоят за много къс период от време, обясни Иванов. Според него обаче всичко това ще рефлектира върху обществото и начина за подготовка на водачи. Той изброи още редица проблеми, като изтъкна, че няма нова философия на темата за безопасността на движение. Той е категоричен, че са необходими курсове на 10 години, при смяната на книжката, и те да се провеждат със събраните пари от глобите:
"Със смяната на шофьорската книжка слушате половин час една лекция, която държавата плаща, и тя включва измененията в Закона за движение".
Цялото интервю на Илия Вълков с Йонко Иванов в предаването "Преди всички" чуйте в звуковия файл.
Маслото и олиото са стоките, които най-много са поскъпнали през годината. Между 3 и 5 лв. за литър олио ще се движи цената на дребно до новата реколта. Стойността на малката потребителска кошница, в която влизат 27 основни продукти не се променя в сравнение с 2023 г., съобщи за БНР Владимир Иванов - председател на Държавната комисия по..
Във Велинград се очаква се днес да бъдат оповестени резултатите от повторните проби, които бяха взети от поставените под карантина над 1700 овце. Напрежение възникна при опита на БАБХ да вземат нови проби за чума по овцете Ако пробите потвърдят наличието на чума, в началото на следващата седмица ще се пристъпи към принудителното..
ПП-ДБ няма да подкрепи кандидат за председател на Народното събрание без подпис върху декларацията за санитарен кордон. Това заявиха лидерите на коалицията ПП-ДБ, след като парламентът не успя да избере председател за осми път. Съпредседателят на ПП–ДБ Кирил Петков коментира: "Ние няма да подкрепим кандидат на никоя партия, която не..
"Виждах, че нещо не е наред. Чувствах се изморена, постоянно ми се плачеше, беше ми тежко. Мога да определя състоянието като малко по-лежерна форма на отчаяние". Това разказа пред БНР Светла Чимчимова, социален работник във фондация "За нашите деца", сътрудник на редакция "Хумор и сатира" на Националното радио. Тя преминава през състоянието на..
Стотици населени места са на воден режим. Потърпевши са около 200 хил. души към момента. В някои села имат вода по 2-3 часа на 5 дни. Най-тежка е ситуацията в областите Плевен и Ловеч. Подобно е положението и в Шумен. Притеснения има и в областите Сливен и Ямбол, където засега режим на водата има само в някои села. Изпълнителният директор на..
И осмият опит за избор на председател на 51-вото НС се провали. От ГЕРБ обявиха, че оттеглят номинацията си на Рая Назарян и така кандидати за поста останаха трима - Петър Петров от "Възраждане", Наталия Киселова от "БСП - Обединена левица" и Силви Кирилов от "Има такъв народ". Нито един от тях не успя да събере нужната подкрепа...
Стачка на шофьорите на автобуси в цяла Испания затрудни пътуването в редица градове. Протестиращите настояват за ранно пенсиониране и по-добри условия на труд. Водачите на автобуси да могат да се пенсионират на 60 години, вместо на 66. Това е основното искане на синдикатите в сектора. Освен това те настояват за повече проверки от страна..
В Плевен откриват Празника на пчелните продукти. Пчелари от областта ще предложат в специалните шатри пред зала "Катя Попова" мед, пчелни продукти,..
" Ако приемем, че съдебната система е един камион с ябълки, в него има едно буре гнили ябълки - хора, податливи на корупция, които се ползват от..
В посолството на България в Лондон професор Бетани Хюз представи откъси от новата си серия по BBC - Wonders of Bulgaria – "Съкровищата на България"...