Темата за изкуствения интелект е в центъра на обществения интерес в целия свят. Той се превръща във визитната картичка на новия XXI век. Хората едва сега разбират, че са се стремили към нещо, което всъщност ги заплашва със своята изкусност.
Песента „Век на изкуствен интелект“ повдига темата за изкуствения интелект в изкуството и доказва автентичността на естествения творчески интелект на създателите й: музика и аранжимент – Петър Попов (екс група "Атлас"), текст – Таня Желязкова-Тея, изпълнител – Яна Галинова.
Изкуственият интелект се асоциира с електронната музика, а в песента „Век на изкуствен интелект“ звучи запомнящ се мелодичен блус. Песента утвърждава надеждата, че въпреки страховете и заплахите от изкуствения интелект, ние оставаме хора и решаваме еднакви проблеми. Ако се приеме, че песента "Кукла" на група "Атлас" е предвестник на съвременен робот, след 31 г. на прага на два века се получава много интересна връзка с новия век на изкуствен интелект.
Песента „Век на изкуствен интелект“ получи подкрепата на Фонд „Популяризиране и развитие на българското културно наследство и творчество“ на Музикаутор от сесия 2023. Тя е класирана сред 74 проекта на 130 български творци в категорията „Популярна музика“. Песента е свързана с няколко иновативни подхода в музикалното творчество.
Днес хората да изправени пред предизвикателствата на новия век, с въвеждането на новите технологии, които навлизат трайно в бита ни. Тази тема вдъхнови Таня Желязкова-Тея да напише текста, който облече в музика Петър Развигоров Попов.
Попов е свързан с музиката от дете - Филхармония „Пионер“, Духов оркестър „Ален Мак“. По-късно става клавирист и вокал в българската рок група „Атлас“. По текст на Димитър Воев и музика на Петър Попов пилотната песен „Кукла“ от албума на „Атлас” през 1992 г. достига първите места в музикалните класации в България. Стои на върха цели 64 седмици в класацията Топ 10 на БНР и е излъчена по VOA EVROPA. Група „Атлас“, за която Пепи Попов пише музика, печели наградата „Група на година“ два пъти – през 1991 г. и през 1992 г.
Той е работил със Стефка Берова и Йордан Марчинков към Концертна дирекция София, с Кичка Бодурова, Георги Христов и много други български популярни изпълнители. През 2005 г. по покана на Таня Желязкова-Тея, тогава директор на Националния дворец на децата, създава химна „Новатори” по повод 55-ата годишнина на двореца. През 2019 г. авторската му песен „Кукла“ влиза в учебниците по Музика за 7 клас. Същата година участва в журито на Детския фестивал „Млади таланти“ към Националния дворец на децата. През 2022 г. заедно с текстописеца Таня Желязкова-Тея печелят в конкурса „Светилник“ на Музикаутор с химна на 153 Спортно училище „Неофит Рилски“, София.
Таня Желязкова-Тея е доктор по теория на познанието и преподавател-изследовател по обща педагогика, история на педагогиката и образованието. Автор на 35 научни статии, 1 научна монография, 1 методическо помагало и съставител на 4 тематични сборника. Създател на Педагогика на информалното образование като самостоятелен клон на педагогиката. Учредител и председател на Движение за деца „Рицари на познанието” (1993-2008) и автор на текста на Химна „Рицари на познанието” по музика на Хайгашот Агасян. Директор е на Националния дворец на децата (2002-2006). Учредител и Председател на Настоятелството на Фондация „Институт за информални иновации”, в която работи в момента. Дванадесет от своите поетични творби е публикувала на конкурсен принцип в десет сборника „Стъпки” – поезия от български учени.
Песента "Век на изкуствен интелект" беше представена в предаването "Бъди какъвто си" от авторите си Петър Развигоров Попов и Таня Желязкова- Тея. Чуйте разговора с тях в приложения аудио файл:
Заради ударната вълна от паднала наблизо ракета, която изпочупи стъкла на сградата на Операта в Тел Авив, премиерата на “Турандот“ от Пучини – последна за сезона, беше не в края на юни, а през юли. За най-нетърпеливите в едно от фоайетата се състоя концерт-лектория с избрани арии от творбата, изпълнени от студентите в специализирания клас на..
В осмото издание от 32-я летен сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20.05-21.00 ч.: Разговор със сопрана Красимира Стоянова, диригента Павел Балев и продуцента Георги Еленков за звукозаписната работа по предстоящия моцартов албум на българската оперна прима със Симфоничния оркестър..
Ако сте ценители на съвременното изкуство, до 21 ноември в къщата музей "Вера Недкова" в София, която е филиал на Националната художествена галерия, можете да разгледате новата изложба "Метафора на паметта" на художничката Деница Тодорова. Тя е завършила живопис в Кралската академия за изящни изкуства в Антверпен. От 20 години..
От днес - 18.08, на големия екран тръгва документален филм за певицата Милена Славова. Лайтмотивът "И никой не пита защо" е избран за заглавие на лентата. Ние се познаваме повече от 30 години, разказа пред БНР режисьорът Марио Кръстев. "Тя наистина си задава много въпроси и се чуди защо другите не го правят. Милена е запазила чистотата си...
В столичната галерия "Арт 158" беше открита изложбата "Да запазим "Корал": Безполезни изкопаеми 2025". В нея се срещат изкуството, екологията и протестът срещу застрояването на българското Черноморие. Тя е свързана със стремежа да запазим това място, обясни пред БНР кураторът проф. Борис Сергинов. "Показват се неща, които са намерени..
Специалисти от Регионалния исторически музей в Плевен готвят изненади за поредното издание "Лято в музея 2025". То ще се проведе от 21 до 25 юли. За заниманията разказва Елвира Конова , ръководител отдел "Връзки с обществеността и медиите". "Децата ще могат отново да се вживеят в професията на археолога, в професията на летописците, като..
В Дома на киното днес - 15.07, ще бъде почетена паметта на един от най-значимите български документалисти – Атанас Киряков. Гилдията "Режисьори" на СБФД е организирала специална прожекция на 35-милиметрова лента, която ще събере пет от неговите кратки, но въздействащи филми, заснети между 1988 и 1990 година. "Атанас Киряков е..
" Самоубийството може да бъде израз на много неща , но като че ли на първо място бих могъл да кажа, че самоубойството е израз на екзистенциална..
Имам документ, в който ми се обяснява, че един съдия не е написал делото си 13 месеца – повече от година, защото е трябвало да отговаря на народния..
През 2020 г. протестът беше граждански, сега е политически ! Това мнение изказа пред БНР адвокат Николай Хаджигенов от "Ние идваме", част от т.нар...