Призив за забраната и на плъгин хибридите
Британски екоактивисти са вдигнали мерника на т.нар. plug-in хибриди. Те искат колите "без щепсел" да се забранят от 2030-та година, защото ги смятат за неекологични. Опоненти на идеята призовават пазарът на екоколи да еволюира естествено.
Призивът за забраната и на плъгин хибридите идва от британската екологична група Electric Vehicles UK (EVUK). Това става в рамките на дебата във Великобритания от 2030-та година да се забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили. И консултациите, насочени към ускоряване на прехода към електрически транспорт.
Дан Сизър от Electric Vehicles
Според Дан Сизър от Electric Vehicles подобен преход би бил забавен, ако се чака до 2035-а година, след която във Великобритания няма да се продават и плъгин хибридите. Дан Сизър е категоричен, че оставането им в продажба до 35-а е „катастрофална грешка“, която може да подкопае репутацията на Обединеното кралство като лидер в зеления транспорт. Като част от движение, което разяснява ползите от изцяло електрическите коли, в Ютуб Дан Сизър обяснява:
"Хибридите винаги са били нещо като свързваща технология - преди колите със зареждаеми батерии или никога непоявилите се превозни средства с водородни горивни клетки и двигателя с вътрешно горене. Те също са били и нещо като първоначално зарибяване на хората, които са се колебаели да се насочат направо към електрическите коли. На потребителите на хибриди винаги са били спестявани истините по отношение на ефективността на производителността и дори текущите разходи.
Хибридите са нито риба, нито рак. Още по-лошо, плъгин хибридите са доста по-енергоемки в сравнение с колите изцяло на батерии. Дори и да бъдат постоянно и ефективно зареждани, което не винаги е така, според изследвания, често пъти не разчитат на електрическата мрежа. (А на двигателя си с вътрешно горене - ДОБРИ). От всички данни, които има, броят на продадените изцяло електрически коли надвишава този на хибридите. Заради конкуренцията на хибридите дори и някои от компаниите, които произвеждат само електрически коли, правят моделите си като „електрически превозни средства с удължен пробег“ - не разчитат само на захранване от батериите, а и на малък двигател. Тук има логика, ако се очаква да се пресече огромна държава. Но в крайна сметка – напълно електрическите коли са неизбежни."
Как еволюират хибридните коли
Пазарът на екоколи да еволюира естествено. Това призова пред влога "Толк ТВ" Иън Колинс. Той е основател на лобистка група "Фейрфюъл", която защитава интересите на използващите изкопаеми горива. Самият Колинс кара хибрид и обяснява, че технологиите са достигнали до ниво, което е напълно екологично.
"Аз карам хибрид от около осем - девет години. Винаги можете да използвате двигателя, знаете, че двигателят с вътрешно горене зарежда батерията. А като шофирам в Лондон с под 30 километра в час, си карам на ток. Тоест, това е електрическо превозно средство, което отговаря на всички условия. Но за съжаление имаме такова бездарно правителство, такива съветници, които са се вторачили така силно в плана за нулеви емисии, че не виждат как този план става част от плана да се отървеш от конкуренцията на бензина и дизела. А това става само със забрани. Още не виждам логиката. Нищо от това няма смисъл.
Винаги съм казвал, че трябва да оставим технологията за чистите горива да се развие по естествен път, защото емисиите на дизелови автомобили, на хибридните, са намалели драстично с 50%. Какво щеше да стане, ако ни бяха позволили да продължим това развитие от стандартите "Евро 6" до стандартите "Евро 7" или 8? В момента производителите не знаят кой път да поемат. Ако не спазват указите, ще бъдат глобени за неспазване на целите за производство на електрически превозни средства."
Срокове и условия за забраната на плъгин хибридите
"Помните преди години предишният премиер Борис Джонсън говореше за забраната през 2040. Обаче се събуди един ден и каза, "Хайде да е 35-а година". После стана 2030-а. А независимото изследване, което направихме, показа, че ползите от "забраната трийста година" е само една пета от разходите. С други думи, разходите са пет пъти повече от потенциалните ползи от мярката. И затова съм доста доволен, че другият предишен премиер Риши Сунак все пак реши за хибридите забраната да е от 2035-а. Сега новият премиер пак говори за 2030-та. В това няма логика. Това, което излиза от моя ауспух, е чисто. Много чисто. Толкова чисто, че плащам данъка си като за екоавтомобил.
Обсъждането на сроковете и условията за забраната на плъгин хибридите продължава до 18 февруари.
Британското правителство казва, че консултациите ще балансират интересите на бизнеса, потребителите и околната среда, като същевременно създават работни места и подкрепят прехода към чиста енергия.
Индустрията казва, че мандатът поставя на риск работни места.
Анди Палмър, бивш главен изпълнителен директор на Aston Martin и бивш оперативен шеф на Nissan казва, че пълните хибриди са "по-добро решение" от "меките хибриди, които не могат да се задвижват само с електричество. Но каза, че те използват "технология, която принадлежи на края на 90-те години".
Британското правителство обаче планира да вдигне на 28 през 2025 г. и с 80 през 2030 г. - минимален процент изцяло електрически автомобили, които производителите на коли трябва да продават всяка година."
Още по темата в звуковия файл.
Международната конфедерация на профсъюзите е определила днешния 7 октомври за Световен ден за достоен труд. Отбелязват го в повече от 130 държави от 2008 г. насам, като синдикалисти се обединяват в своите действия за постигане на справедливи доходи, сигурност на работното място и социална закрила. У нас КНСБ ще отбележи деня с..
Израел отбелязва днес втората годишнина от нападението срещу Южен Израел, извършено от "Хамас" и други палестински екстремисти на 7 октомври 2023 г., при което бяха убити 1200 души, а 250 бяха взети за заложници. На този фон в Египет се провеждат непреки преговори между радикалната палестинска групировка и израелското правителство. Семейства..
" Де факто има река , де юре в една сериозна част от тази площ, която е наводнена, също има река, но има нещо много интересно - според кадастъра де юре има река, но тя достига до хотел. Под този имот реката е изчезнала, а след него реката продължава ". Това заяви пред БНР инж. Димитър Куманов от Сдружение "Балканка" в коментар за наводнението в..
Над 33 са наименованите реки в София град. Има и други, които са без имена. Нямаме добра карта , някои реки изчезват, подземните води се изпомпват. Други се вкарват в тръби и се затрупват с отпадъци. Тази картина описа в интервю за БНР Иво Анев, преподавател в УНСС, експерт по логистика и устойчиво управление на риска, основател на фестивала..
Във Великобритания хиляди наскоро завършили медицина гласуваха в подкрепа на стачни действия, само седмици след като започнаха за първи път работа в Националната здравна служба. Британската медицинска асоциация проведе гласуване за стачка сред лекарите, които завършиха медицински учебни заведения това лято и заеха позиции в националното..
Няма опасност от наводнения в Пловдивска област - една от 10-те, за които е обявен оранжев код, стана ясно на извънредно заседание на Областния кризисен щаб. Най-много валежи в Пловдивско се очакват в общините Кричим, Първомай, Садово и Родопи. Червен код за значителни валежи в Източна България Въведени са дежурства при необходимост от..
Американският президент Доналд Тръмп заяви, че почти е взел решение за доставката на ракети "Томахоук" на Украйна. През последните седмици служители на администрацията на американския президент са изразили загриженост дали САЩ ще могат да контролират използването на ракети "Томахоук" от Украйна. В края на септември вицепрезидентът Джей Ди..
" Ще положа лични усилия виновните, ако има такива, да получат най-строги наказания, предвидени от закона. С нетърпение очаквам резултатите от..
Цялото интервю на Явор Стаматов с Крум Зарков в предаването "Неделя 150" чуйте в звуковия файл.
Върховният касационен съд (ВКС) директно се произнесе, че нямаме главен прокурор! Борислав Сарафов е просто един редови прокурор като всички останали...