Призив за забраната и на плъгин хибридите
Британски екоактивисти са вдигнали мерника на т.нар. plug-in хибриди. Те искат колите "без щепсел" да се забранят от 2030-та година, защото ги смятат за неекологични. Опоненти на идеята призовават пазарът на екоколи да еволюира естествено.
Призивът за забраната и на плъгин хибридите идва от британската екологична група Electric Vehicles UK (EVUK). Това става в рамките на дебата във Великобритания от 2030-та година да се забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили. И консултациите, насочени към ускоряване на прехода към електрически транспорт.
Дан Сизър от Electric Vehicles
Според Дан Сизър от Electric Vehicles подобен преход би бил забавен, ако се чака до 2035-а година, след която във Великобритания няма да се продават и плъгин хибридите. Дан Сизър е категоричен, че оставането им в продажба до 35-а е „катастрофална грешка“, която може да подкопае репутацията на Обединеното кралство като лидер в зеления транспорт. Като част от движение, което разяснява ползите от изцяло електрическите коли, в Ютуб Дан Сизър обяснява:
"Хибридите винаги са били нещо като свързваща технология - преди колите със зареждаеми батерии или никога непоявилите се превозни средства с водородни горивни клетки и двигателя с вътрешно горене. Те също са били и нещо като първоначално зарибяване на хората, които са се колебаели да се насочат направо към електрическите коли. На потребителите на хибриди винаги са били спестявани истините по отношение на ефективността на производителността и дори текущите разходи.
Хибридите са нито риба, нито рак. Още по-лошо, плъгин хибридите са доста по-енергоемки в сравнение с колите изцяло на батерии. Дори и да бъдат постоянно и ефективно зареждани, което не винаги е така, според изследвания, често пъти не разчитат на електрическата мрежа. (А на двигателя си с вътрешно горене - ДОБРИ). От всички данни, които има, броят на продадените изцяло електрически коли надвишава този на хибридите. Заради конкуренцията на хибридите дори и някои от компаниите, които произвеждат само електрически коли, правят моделите си като „електрически превозни средства с удължен пробег“ - не разчитат само на захранване от батериите, а и на малък двигател. Тук има логика, ако се очаква да се пресече огромна държава. Но в крайна сметка – напълно електрическите коли са неизбежни."
Как еволюират хибридните коли
Пазарът на екоколи да еволюира естествено. Това призова пред влога "Толк ТВ" Иън Колинс. Той е основател на лобистка група "Фейрфюъл", която защитава интересите на използващите изкопаеми горива. Самият Колинс кара хибрид и обяснява, че технологиите са достигнали до ниво, което е напълно екологично.
"Аз карам хибрид от около осем - девет години. Винаги можете да използвате двигателя, знаете, че двигателят с вътрешно горене зарежда батерията. А като шофирам в Лондон с под 30 километра в час, си карам на ток. Тоест, това е електрическо превозно средство, което отговаря на всички условия. Но за съжаление имаме такова бездарно правителство, такива съветници, които са се вторачили така силно в плана за нулеви емисии, че не виждат как този план става част от плана да се отървеш от конкуренцията на бензина и дизела. А това става само със забрани. Още не виждам логиката. Нищо от това няма смисъл.
Винаги съм казвал, че трябва да оставим технологията за чистите горива да се развие по естествен път, защото емисиите на дизелови автомобили, на хибридните, са намалели драстично с 50%. Какво щеше да стане, ако ни бяха позволили да продължим това развитие от стандартите "Евро 6" до стандартите "Евро 7" или 8? В момента производителите не знаят кой път да поемат. Ако не спазват указите, ще бъдат глобени за неспазване на целите за производство на електрически превозни средства."
Срокове и условия за забраната на плъгин хибридите
"Помните преди години предишният премиер Борис Джонсън говореше за забраната през 2040. Обаче се събуди един ден и каза, "Хайде да е 35-а година". После стана 2030-а. А независимото изследване, което направихме, показа, че ползите от "забраната трийста година" е само една пета от разходите. С други думи, разходите са пет пъти повече от потенциалните ползи от мярката. И затова съм доста доволен, че другият предишен премиер Риши Сунак все пак реши за хибридите забраната да е от 2035-а. Сега новият премиер пак говори за 2030-та. В това няма логика. Това, което излиза от моя ауспух, е чисто. Много чисто. Толкова чисто, че плащам данъка си като за екоавтомобил.
Обсъждането на сроковете и условията за забраната на плъгин хибридите продължава до 18 февруари.
Британското правителство казва, че консултациите ще балансират интересите на бизнеса, потребителите и околната среда, като същевременно създават работни места и подкрепят прехода към чиста енергия.
Индустрията казва, че мандатът поставя на риск работни места.
Анди Палмър, бивш главен изпълнителен директор на Aston Martin и бивш оперативен шеф на Nissan казва, че пълните хибриди са "по-добро решение" от "меките хибриди, които не могат да се задвижват само с електричество. Но каза, че те използват "технология, която принадлежи на края на 90-те години".
Британското правителство обаче планира да вдигне на 28 през 2025 г. и с 80 през 2030 г. - минимален процент изцяло електрически автомобили, които производителите на коли трябва да продават всяка година."
Още по темата в звуковия файл.
От Института за пазарна икономика смятат, че Европейският съюз няма да се откаже от т.нар. "зелена сделка" въпреки създаденото напоследък впечатление. Промяната в тона може да означава известна преоценка на целите по сектори, смятат икономистите от ИПИ. В инициативите на Европейската комисия навлизат нови механизми с промени в правилата за..
Най-малко девет души са убити, след като кола се вряза в тълпа на уличен фестивал в канадския град Ванкувър. Това е последната информация от полицията в града, цитирана от Би Би Си. Арестуван за нападението е 30-годишен жител на града, като според властите не става дума за терористичен акт. Задържаният е познат на полицията, но оттам не..
Направен е опит за кражба от манастира "Възнесение Господне" край Батановци, съобщи кметът Радослав Петров. Крадците са разбили входната врата и касата за дарения, но в нея не е имало пари. Не е установена липса и на други вещи. За взлома кметът разбрал от жена, живееща в района. Тя го уведомила веднага след като забелязала, че вратата на храма е..
Цялото интервю на Диана Янкулова с Тодор Тагарев в предаването "Неделя 150" чуйте в звуковия файл.
Икономическият и социален съвет в България подкрепя инициативите на Европейската комисия, които да предотвратят продажбата на земеделска продукция под себестойност, както и тези за защита срещу нелоялни търговски практики. В свое становище за бъдещето на селскостопанската политика след 2027 година, от Съвета посочват, че "Гарантирането на..
Не мисля, че новата формация на Корнелия Нинова има бъдеще. Това заяви пред БНР Румен Овчаров, бивш министър на енергетиката и бивш висш функционер в БСП. Бившият лидер на Столетницата Корнелия Нинова учредява днес новия си политически проект - партия "Непокорна България". Като основен мотив Нинова сочи необходимостта да се създаде алтернатива..
Рязко се увеличават турските инвестиции в Гърция, независимо от напрегнатите отношения между двете страни. Основните инвестиции на турските граждани са в областта на жилищни имоти. Срещу суми от 200 хиляди до 800 хиляди евро турците получават и "златна виза", което им позволява да живеят в Гърция и да пътуват до европейските страни. Интересът към..
Доналд Тръмп има сериозен дневен ред в отношенията си с Путин. Това са преди всичко лични отношения, опосредени от личен пратеник на президента..
Моето верую е - моля се всеки ден да има утре, сподели от Франкфурт в интервю пред БНР желязната петица на звездния национален отбор по футбол на..
Цялото интервю на Диана Янкулова с Георги Георгиев в предаването "Неделя 150" чуйте в звуковия файл.