Преди 2 години и половина тя е участвала в художествен проект в тази градина и са я впечатлили цялостният облик и мащаб. Пространствата са оформени не само като красив ботанически парк, но и като художествена среда, разказа Марина Александрова пред БНР.
Изложбата е позиционирана в галерия, която е бивша плевня. Художественият замисъл е свързан със светлината - природно явление, което първосигнално свързваме с цвета, топлината, началото, отраженията и положителните чувства, с огъня, искрата, изгрева, слънцестоенето. Диаметрално противоположна на светлината е тъмнината, която може да бъде синоним на залеза, здрача и сенките, на пълния мрак.
В предаването "Преди всички" авторката сподели, че е работила върху психологията на сянката, емоционалните проблясъци в нея и потапянето в тях като в градина.
Понякога живеем в преходното състояние, преминаваме между тъмното и светлото, много пъти без да го осъзнаваме. Може би се намираме някъде по средата между тъмното и светлото. Преминаването между тъмно и светло е свързано с изкуството, което е "утеха, спокойствие, удовлетворение", смята художничката, която е асистент по живопис и цветознание.
Цветовете са основен инструмент в живописта. Всеки цвят има своята символика и според състоянието на зрителя може да предаде различна емоция, допълва Марина Александрова.
"На сянка" е нейната втора самостоятелна изложба. Марина вярва, че "на светло е по-хубаво", но остава с добро чувство към тъмното като художествен резултат в творбите си.
Цялото интервю слушайте в звуковия файл.
Снимки: Личен архив
Заради ударната вълна от паднала наблизо ракета, която изпочупи стъкла на сградата на Операта в Тел Авив, премиерата на “Турандот“ от Пучини – последна за сезона, беше не в края на юни, а през юли. За най-нетърпеливите в едно от фоайетата се състоя концерт-лектория с избрани арии от творбата, изпълнени от студентите в специализирания клас на..
В осмото издание от 32-я летен сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20.05-21.00 ч.: Разговор със сопрана Красимира Стоянова, диригента Павел Балев и продуцента Георги Еленков за звукозаписната работа по предстоящия моцартов албум на българската оперна прима със Симфоничния оркестър..
Ако сте ценители на съвременното изкуство, до 21 ноември в къщата музей "Вера Недкова" в София, която е филиал на Националната художествена галерия, можете да разгледате новата изложба "Метафора на паметта" на художничката Деница Тодорова. Тя е завършила живопис в Кралската академия за изящни изкуства в Антверпен. От 20 години..
От днес - 18.08, на големия екран тръгва документален филм за певицата Милена Славова. Лайтмотивът "И никой не пита защо" е избран за заглавие на лентата. Ние се познаваме повече от 30 години, разказа пред БНР режисьорът Марио Кръстев. "Тя наистина си задава много въпроси и се чуди защо другите не го правят. Милена е запазила чистотата си...
В столичната галерия "Арт 158" беше открита изложбата "Да запазим "Корал": Безполезни изкопаеми 2025". В нея се срещат изкуството, екологията и протестът срещу застрояването на българското Черноморие. Тя е свързана със стремежа да запазим това място, обясни пред БНР кураторът проф. Борис Сергинов. "Показват се неща, които са намерени..
Специалисти от Регионалния исторически музей в Плевен готвят изненади за поредното издание "Лято в музея 2025". То ще се проведе от 21 до 25 юли. За заниманията разказва Елвира Конова , ръководител отдел "Връзки с обществеността и медиите". "Децата ще могат отново да се вживеят в професията на археолога, в професията на летописците, като..
В Дома на киното днес - 15.07, ще бъде почетена паметта на един от най-значимите български документалисти – Атанас Киряков. Гилдията "Режисьори" на СБФД е организирала специална прожекция на 35-милиметрова лента, която ще събере пет от неговите кратки, но въздействащи филми, заснети между 1988 и 1990 година. "Атанас Киряков е..
Убеден съм, че има обществена потребност за отделянето на горския сектор в самостоятелно ведомство с неговите отговорности. България все още е за..