"Кметът Терзиев трябва веднага да започне преговори със синдикатите за следващата година. София не може да си позволи отново да изпадне в същата ситуация".
Това заяви пред БНР Иван Таков, председател на постоянната Комисия по транспорт и пътна безопасност в Столичния общински съвет, председател на местната коалиция "БСП за България", след като приключи кризата с градския транспорт в столицата.
Той посочи, че само преките загуби от липсата на наземен транспорт за шестте дни, в които столицата беше блокирана от недоволството на работещите в системата, възлизат на 4 млн. лв.
Правителството осигурява 15 милиона лева допълнително към субсидията за градския транспорт на София. Тези средства ще се добавят към необходимите 30 милиона за увеличението на заплатите в сектора - с 300 лева от първи април, обясни още Таков.
"Не мога да разбера защо дебатът продължава да се върти около едни 15 милиона. Парите в системата на транспорта са стотици милиони.
Тези 15 милиона помогнаха да се реши проблема с по-малко средства от бюджета на Столичната община. Те не са целеви, не отиват директно в дружествата. Стават част от икономическата рамка, в която Столична община разплаща своите ангажименти.
Когато икономическата рамка бъде гласувана от Общинския съвет и в случай, че няма обжалване на това решение, то влиза в сила и тогава може да се работи по нея".
Иван Таков обясни, че сега не е моментът да се говори за диференцирано повишаване на възнагражденията, защото това ще генерира допълнително социално напрежение.
"Няма разделение в момента между шофьор, контрольор в градския транспорт и механик. Всички ще получат по 300 лева. Такова беше искането на синдикатите, с което ние се съобразихме. Преговорите трябваше отдавна да са приключили, за да има диференцирано заплащане.
По моя информация синдикатите преговарят повече от половин година с кмета Терзиев и неговия вече бивш заместник – кмет Илиян Павлов. Доколкото разбираме, на тези срещи са били канени само общински съветници от "Спаси София" и не са намерили никакво решение".
Таков коментира дали директорите на транспортните дружества трябва също да понесат отговорност за кризата.
"Това не е от компетенциите на директорите на тези дружества. Те няма как да решат проблема с увеличаването на заплатите. Икономическата рамка се гласува от Общинския съвет по предложение на кмета и неговия зам.-кмет по транспорт, който в момента липсва".
Преди повече от 6 месеца, по предложение на групата на БСП, в Столичния общински съвет бяха гласувани допълнителни средства за градския транспорт в размер на 15 млн. лева, отбеляза Таков и поясни, че предназначението им е било за подобряване на условията на труд.
"Тези пари все още не са отпуснати от кмета и заместник - кмета му по финанси. А решенията на СОС са задължителни за изпълнение от кмета".
По същия начин имаме средства и доклади, които не са изпълнени за подобряване на условията и в здравните заведения, посочи общинският съветник.
Таков обаче обясни, че липсват санкции при неизпълнение на решенията на СОС.
"Повече от 6-7 месеца ние призоваваме кмета Терзиев освен да се подобри работата в Завода за боклук, да насрочи новите конкурси за почистването на града. Сега разбираме, че едва преди месец е пуснал документация в Агенцията по обществени поръчки за предварително одобрение. Той знае, че май месец тази година изтичат договорите за почистване. А една такава процедура трае между 6 и 9 месеца, ако има обжалвания, може и по-дълго".
Таков не изключва възможността София да се зарине в боклук, "гледайки действията на кмета и неговата администрация".
"Но не могат непрекъснато да се прехвърлят правомощията от една институция на друга. Трябва да има диалог.
В момента не искам оставката на кмета Терзиев и такива решения не мога да взимам еднолично, обясни все пак общинският съветник.
"Но не могат непрекъснато да се прехвърлят правомощията от една институция на друга. Трябва да има диалог. А този диалог не се получава от доста време".
Цялото интервю може да чуете в звуковия файл.
Украйна подписа споразумение за доставка на газ от азербайджанската СОКАР през България. Същевременно размяната на удари между Москва и Киев продължава. Държавната енергийна компания на Украйна "Нафтогаз" подписа първото си споразумение с азербайджанската СОКАР за внос на природен газ по Трансбалканския газопровод, съобщи украинското..
Обсъжда се възстановяването на водохващането при Хайдушкия извор над река Струма. Миналата седмица кв. Герена беше без вода близо 100 часа, както и други части на Кюстендил и няколко села. Към Общината е създаден ВиК съвет от трима специалисти, за да се реши проблема с нарушеното водоподаване за града и 70-те села в района, каза кметът инж.Огнян..
Напрежение възникна на остров Родос заради протести срещу израелски туристи. Круизен кораб с израелски туристи се очаква да пристигне днес на пристанището на остров Родос. Местните жители се събират на протест. И заявиха, че не желаят израелски граждани да посещават Родос, докато не прекратят войната в Газа, където деца умират от глад...
Заради пожарите туристите, избрали планините и планинските ни курорти, трябва да са особено внимателни в поведението си. Това съобщиха за БТА от Планинската спасителна служба на БЧК. Планинските спасители апелират да се следят препоръките на Главна дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението" във връзка с бушуващите пожари...
За тероризъм ще съдят подпалвачите на пожарите във Велико Търново и Сливен. Това обясни гл. комисар Мирослав Рашков, и.ф. главен секретар на МВР. Задържани са двама мъже на 33 и 41 години, криминално проявени, които умишлено са запалили пожарите съответно във Велико Търново и Сливен. "В постоянна връзка съм с главния прокурор и в тази..
Убеден съм, че има обществена потребност за отделянето на горския сектор в самостоятелно ведомство с неговите отговорности. България все още е за пример като състояние на горите в Европа и в бъдеще те ще изпълняват все повече публични функции, свързани с тежките климатични катаклизми, заяви доц. Христо Михайлов, ректор на Лесотехническия..
От Института за пътна безопасност настояват президентът да наложи вето върху новите промени в Закона за движение по пътищата. Според специалистите от института промените са "привидна борба за безопасност", "узаконен произвол и бизнес с глоби" и "опасен законодателен експеримент". Един от мотивите за искането за вето е прехвърлянето на..
„Комисията за противодействие на корупцията е обвързана с получаването на средствата по Плана за възстановяване от Европейската комисия. Този план, както и..