Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики коментира пред БНР:
“Големият въпрос е не защо ЕК се е загрижила изведнъж за състоянието на българските пътища - те са в ужасно състояние от години. Да не говорим, че последните 4 години, когато различни хора решиха, че няма да поддържат пътната инфраструктура, защото по този начин трупаха някакви политически дивиденти за сметка на живота и здравето на хората, тя се влоши още повече. Сега, в интерес на истината, за едно лято беше направено доста, но категорично няма как да се навакса цялото това изоставане”.
Оценката за състоянието на пътната инфраструктура, представена от Държавната агенция по безопасност на движението по пътищата Русинова оцени в ефира на "Хоризонт" като направена “на твърде ниско ниво, доста аматьорски”:
"Много работят, но никой не може да види резултатите. И е малко срамно в един момент ние да видим, че Европейската комисия ни взимала на мониторинг, защото някой дреме някъде. Моят личен съвет и към министър-председателя, а и към другите институции в Народното събрание е, че тази държавна агенция трябва да се закрие.
Ние направихме анализ колко пари харчи. Всъщност не разбираме къде отиват, за какво отиват тези пари при положение, че ето вижте до какъв срамен момент стигаме - няколко наказателни процедури имаше срещу България именно заради неизпълнение на задачи, свързани с пътната безопасност”.
Идеята на създаването на Държавната агенция беше да бъде координатор между всички останали институции - МВР, Министерство на здравеопазването, Министерство на образованието - министерства, които имат пряко отношение към министерство на транспорта. Само че тази държавна агенция беше така ръководена, че тя си играе на неправителствена организация. Тя прави кампании, занимава се с билбордове, но не прави същинската част - оценката на безопасността и мерките, които де факто трябва да прави".
Инициирана от Правосъдното ведомство проверка на вещите лица, които изготвят автотехнически експертизи, Русинова коментира в предаването "Преди всички" така:
"Мое лично виждане е, че в България степента на обучение, степента на познание на така наречените вещи лица, общо взето, е на доста ниско ниво. В Англия например, всяка година правят Международен ден, на който симулират различни видове катастрофи и след това се анализират щетите от катастрофата, причините за настъпването на катастрофата, което е механизъм за много бързо повишаване на познанията на тези експерти. Тоест това са истински експерти. Проблемите, свързани с това кой колко часа е работил, със заплащанията на тези хора са решени много отдавна. А тук, в България, отстрани изглежда, че е създаден картел от хора, които взимат ролетка и отиват на пътя да намерят някакви неща”.
"На нас ни трябват ясни и категорични експертизи, които лежат наистина върху много сериозни доказателства. При нито едно ПТП в България не е мерено съпротивлението на хлъзгане, например, или приплъзване на асфалтовото покритие, тъй като това е фактор, който се приема от вещите лица. Има достатъчно уреди. От 1968 година има такива уреди. Никога не съм прочела и експертиза, при която да е проверено състоянието на автомобилната гума", категорична е Русинова.
Тя сподели за акция на ЕЦТП, при която заедно с колегите ѝ са проверили гумите на колите, спрени пред магазин за хранене от голяма верига. Установили, че има гуми, произведени през 2005-6 година.
В Бургас 6 -ма мигранти загинаха, след като колата им се преобърна на брега на езерото Вая, след продължително преследване от гранична полиция. Шофьорът на автомобила – румънски гражданин е оцелял. Той е задържан от полицията и в момента се разпитва. 3-ма от мигрантите са ранени и са откарани в областната болница. Преследването на..
Изцяло положителни са отзивите в Гърция за европейския проект за високоскоростна железопътна връзка между Атина и София. План на ЕК предвижда: С влак от София до Атина за 6 часа Според гръцки бизнесмени пътуването между двете столици само за шест часа ще бъде истински пробив за икономиката в региона. Евтиният и бърз трансфер на стоки ще намали..
В Берковица се проведе мирен протест за запазване на общинското ВиК дружество. Демонстрацията, която е подкрепена от местната власт, е против приетия на първо четене Закон за водите, който задължава Общините да прехвърлят водоснабдителните услуги и инфраструктура към областните ВиК оператори. С плакати "Берковица - единна за своята вода" и "Не си..
Д-р Валентин Атанасов е определен за временно изпълняващ длъжността изпълнителен директор на Българската агенция по безопасност на храните. Той е назначен със заповед на премиера след внезапната смърт на директора Светлозар Патарински. До момента д-р Атанасов заемаше длъжността заместник-директор на Агенцията с ресори здравеопазване на..
Трудно е било взето решението от "Екобулпак" да бъде преустановено разделното събиране на отпадъци от 16 района на София, пише в позиция до БНР от организацията по оползотворяване на отпадъците. Причината за това обаче е в Столичната община. В нарушение на постигнатите договорености директорът на Столичното предприятие за третиране на..
20 национално представени организации от хранително-вкусовата промишленост, земеделието и животновъдството настояват за промени в проектобюджета на България за 2026 година. Според тях той обрича на фалити реалните производители на храни в България. В настоящия си вид Законът за бюджета поставя под въпрос оцеляването на производителите на българска..
Националният център за сигурност на въздушното пространство в Белгия да започне да функционира напълно от 1 януари - това е едно от решенията, взети на заседанието на Националния съвет за сигурност. То се проведе в резултат на зачестилите случаи на дронове във въздушното пространство на кралството, в т.ч. на летищата в Брюксел и Лиеж. Този..
Рекорд по най-много изкачвания на Хайдушката пътека в Сливенския балкан постави Милен Шидеров от Сливен. За 24 часа той направи 12 качвания и..
Малка част от дълга е за покриване на стари дългове, друга за покриване на дефицита, губят се около 5,4 млрд. евро – около 10 млрд. лв., с които..
Изборът на социалист – Зохран Мамдани за кмет на Ню Йорк е шамар за Тръмп, коментира в интервю пред БНР дипломатът Стефан Тафров. "Това е..