За да не стане заглавието много дълго, тук ще добавя – ненадминат до сега от останалите творения в крехката поредица фичъри, появили се през последните 15 години. Наблягам на думата крехката, защото когато раждането на едно толкова сложно и нуждаещо се от грижи аудиотворение е изключителна рядкост, направо изключение, започва да липсва редицата, липсва потокът, хранителната среда, която да осигури напредък и всяко ново като че ли възникна върху нищото като акт на лично геройство.
И други български фичъри са получили признание и награди на международни фестивали за радио документалистика, но този е ненадминат в чувствителността на социалното наблюдение. Това документално аудио работи оптимално и оригинално на всички фронтове, на които един фичър трябва да е ненадминат: минимализъм в използването на думи и паузи, експресионизъм на езика, ситуацията, монтажа, конструкцията, уникалност на уловения момент, субективизъм и обективност в едно, и още нещо много важно, което ми се е набило в главата от един майсторски клас на датския продуцент Инголф Габолд/Ingolf Gabold, продуцент на сериалите The Killing, Borgen и Bron/Broen и шеф на драматичния отдел на DR, Danish national broadcaster: лесна идентификация с героя, но – внимание!, непринудено лесна, а не манипулативно стискаща за гърлото с куп пробиви в журналистическата етика.
Тази събота от 21.00 Нередактирани сцени от живота, фичър от Антоний Дончев, режисьор: Антоний Дончев, саунд дизайн: Антоний Дончев.
Ч.И.П.С. – Частен изследовател на паранормални събития е детска радиопиеса, която изследва побеждаването на страха и създаването на нови приятелства. Историята на пиесата ни среща с малкия паяк Ай, по време на поредния запис на неговото радиопредаване. Ай е частен изследовател на паранормални събития или Ч.И.П.С. Поредната паранормална случка отвежда..
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Културният компас този път ни отвежда към едно наистина специално събитие – "Изчезващият град: Работилница за старите къщи" , което ще се проведе тази..
До 20 август ще продължи приемът на текстове за Националния литературен конкурс за поезия и проза "Янаки Петров". Всеки желаещ може да изпрати своите..
Депутатите от комисията по здравеопазване към НС приеха на първо четене три законопроекта, отнасящи се до правилата за минималното заплащане на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg