Довечера пловдивският клуб Петното става на 15 години. На рождения ден ще свирят музикантите от Free Style. И на тях Петното е помогнало и дало възможност да пораснат. Те са били и ще си останат приятели на клуба.
На пулта за празничната нощ, около 8 вечерта, ще се върне Диди Асадурян, момичето, което прокара отличителната музикална пътечка на клуба.
„Не сме единствените оцелели в това менливо, модно, магично и мъчно занимание. Старали сме се да не пречим на хората, които са ни обичали, да ни обичат. Тоест, старали сме се да не пречим. Много хора са ни давали кураж през годините. Надяваме се - ние също. Съдим по това, че вече не сме сами. Имаме прекрасни колеги от други клубове, които харесваме”, размишлява върху изминалите години собственикът Александър Секулов.
Петното на Роршах отваря врати през 2000-та година, на 7 януари. Помещава се в стара еврейска кантора за жито на фамилията Берлинови, на ул. Йоаким Груев 36. В началото налице е само барът. След време разбиват излятата под първия етаж плоча и отварят сцена за жива музика на долното ниво. Още няколко години по-късно усвояват задния двор с две вишни и правят ресторант към заведението. Докато всичко това се случва, клубът става на 6 години. След това се захващат сериозно с концерти.
„Първата година правихме по един концерт на месец, втората започнахме повече, а на третата – всяка седмица в петък и събота. Опитвали сме се да се променяме. Да покажем на сцената ни съвременната литература, съвременния театър, да подслоним образователни проекти, които създават нова публика. За някои видове музика като джаза, с години сме били единственото място, където може да се чуе и постоянно сме давали възможност на музикантите да работят и имат публика”, разказва Сашо Секулов.
Петното има скрит девиз, който гласи – no underground, no mainsteam – independent. Ние сме клубна сцена на независимата култура в България. Винаги се ориентираме към неща, които са трудно продаваеми или насочени към специфични аудитории, но без да изпадаме в тежка претенциозност. Винаги, във всяко едно поколение, ще има хора, чиито дух е независим, твърди Секулов.
Участниците в 29-я Международен фолклорен фестивал обмениха опит в традиционната среща при кмета Костадин Димитров. С изрисувана гилза от военните действия в Украйна съставът от там направи препратка към ролята на културата в тежки времена. Гилзата е паднала в родния град на танцовата група и е гравирана с традиционни фолклорни мотиви от местен..
Пиесата „Разстоянието“ от Тиаго Родригес откри фестивала в Авиньон на 7 юли 2025 г. Този спектъкъл, с копродуцентството на Драматичен Театър Пловдив, ще се играе и на "Сцена на кръстопът" на 17 и 18 септември. Гост в Авиньон бе директорът на театъра Сузана Арутунян - Василевска, която разказа за представлението във Франция и фестивалната..
Древна кариера за производство на глина от римския период разкриха археолози в обект в близост до детска градина в централната част на Пловдив. Находките правят историческа връзка с проучвания от предходни години в съседни имоти и оформят зоната като производствен център на керамика. Повече за археологическите проучвания разказва археологът София..
В Клуб "Неделя" послучай 50-годишния юбилей на камерния женски хор към АМТИИ "Проф. Асен Диамандиев"- Пловдив разговаряхме с Елица Йорданова- представител на колектива, която ни разказа как се поддържа жива една музикална традиция и за ежегодните срещи на възпитаничките на маестро Киркор Четинян, хористките, които гордо се наричат "четинянки"...
„Снежната кралица”, „Малката кибритопродавачка”, „Дивите лебеди”, „Грозното патенце”, „Малката русалка”, „Новите дрехи на краля” – дори няма да питам дали познахте за кого ще говорим днес. Сигурен съм, всички знаете писателя Ханс Кристиан Андерсен, нещастният човек от щастливата Дания, който ни остави тези и още много шедьоври от света на приказките...