При голям интерес и с висок градус преминава обществено обсъждане на проекта за Небет тепев. Залата на ОбС на Пловдив е препълнена.
Проектът предизвика множество противоречиви мнения в средите на пловдивските архитекти, историци и археолози. Някои от тях се обявиха против против изграждането на стени и кули на Небет тепе, защото според тях така се руши автентичния вид на тепето.
Директорът на НИМ Божидар Димитров опита да защити проекта на арх. Фърков, но присъстващите не му позволиха да се изкаже. Той беше освиркан и той ядосан напусна залата. Историкът заяви, че обсъждането е режисирано. Според него арх. Фърков възстановява историческата памет със своя проект.
Пловдивските архитекти декларираха още веднъж, че са против проекта на Юлий Фърков. Аргументите им са, че той противоречи на международните стандарти за опазване на археологически обекти. Българското археологическо сдружение предложи да се сформира група, която да продължи разкопките на тепето.
Според част от присъстващите експерти основен проблем е липсата на архитектурни заснемания и документация за направените от 30-те до 80-те години на миналия век мащабни проучвания на крепостта. Без тях Министерството на културата не може да разреши каквато и да било дейност на тепето, подчерта представителят на Министерство на културата арх. Юлия Стефанова.
Протокол от началото на 80-те години на ХХ в. има в архива на Археологическия музей Пловдив, обясни директорът му Костадин Кисьов. Той подчерта, че комисия на НИПК е констатира обаче, разрушаване на бастиона и една средновековна кула и прекратява всякакви проучвания на Небет тепе.
През 1995-та-1996-та също били поискани геодезически заснемания на тепето, но за съжаление и такива няма.
"Без пълна архитектурна документация не може да се прави нищо", бе позицията на архитект Юлия Стефанова.
Тя подчерта, че тепето е изключителна държавна собственост и държавата няма да позволи на него да се извършва каквото и да било.
На обсъждането присъстват много пловдивчани. Гражданска беше и позицията на писателя Йордан Велчев, който заяви, че тови проект е бутафория и ако бъде осъществен това ще е изключително престъпление. "Вече сме се организирали и няма да допуснем багери на тепето. Няма да пуснем тук хора, дошли само да усвояват пари".
Кметът Иван Тотев заяви, че целта на обсъждането е да се чуят повече мнения по проекта и да се оформи консенсусно обществено мнение, доколкото това е възможно. Засега едно е ясно, че археологическите проучвания на Небет тепе ще продължат.
За девета година Европейската мрежа на службите на пътна полиция ROADPOL организира Ден без загинали на пътя в рамките на Дните на безопасността на пътя между 16 и 22 септември с мото „Остани жив! Пази живота!“ („Stay alive and save lives“). Тази година 18 септември е определен за Ден без загинали на пътя. Отново целта е да се..
35-годишен работник е пострадал при пожар снощи в Пазарджик. Горял е цех за преработка на тонер касети, намиращ се в гр. Пазарджик. От Главна дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението" уточняват, че сигналът е подаден минути преди 20.00 ч. снощи. Пострадалият работник е откаран в УМБАЛ "Св. Георги" - Пловдив, където е настанен в..
Енергийно обновяване на сградата на Художествената галерия започва Община Смолян, съобщи заместник-кметът Марин Захариев. Общината е кандидатствала за финансиране по Националния план за възстановяване и устойчивост и предложението е одобрено, допълни Захариев. С енергийното обновяване на галерията се цели да се намали с близо 74 % потреблението на..
Нова демоточка на Европейския цифров иновационен хъб АгроХъб.БГ в стопанството на Десислава и Иван Кабурови в пазарджишкото село Мало Конаре се открива днес. Демоточката във фамилното стопанство на Десислава и Иван Кабурови е част от технологичната инфраструктура на ЕЦИХ АгроХъб.БГ, която се изгражда на територията на България по проект,..
От днес 4 линии на пловдивския градски транспорт възстановяват маршрутите си по западното платно на бул. „Руски“. Автобусите с номера 12, 16, 18 и 116 ще се движат в този участък по маршрутите си, съгласно Общинската транспортна схема. Връщането към обичайното трасе стана възможно след отварянето за движение на колелото на Централна гара.