Каква кампания за местния вот се очертава. След края на активния политически сезон и преди началото на състезанието за местния вот разговоряме с ПР експертът Арман Бабикян.
РП: Според вас каква кампания се очаква – атрактивна, с компромати, с напрежение по места или някаква друга?
Арман Бабикян: А, компромати не може да няма. Това си е обичайна част от менюто. Доколко ще бъде атрактивна зависи от самите кандидати и на това, което са подготвили техните щабове. Със сигурност е ясно, че голяма част от тях – тези, които са титуляри в момента, са в кампания поне от два месеца, а не чакат да наближи срока на изборите, защото интензивно през последния период върви разкопаване на централни улици, пускане на шадраванчета, рязане на лентички и такива разнообразни народни увеселения, които обикновено се организират преди изборите. По традиция те се случват в централните градски части, откъдето минават почти всички живеещи и по традиция не се обръща внимание на крайните квартали, но в края на краищата всичко е в името на снимката и репортажа.
Р. П.: Тук визирате управляващите, предполагам, в момента?
А. Б.: Шансът да правиш кампания през публичен ресурс, защото това е публичен ресурс, е само в ръцете на управляващите независимо от кой цвят са те.
Р. П.: Както казахте и вие, титулярите в парламента освен ГЕРБ и БСП, и ДПС, и АБВ и останалите партии вече са в предизборна кампания. Те на какво залагат според вас или на какво ще залагат – на антиговорене традиционно или?
А. Б.: Това, на което ще залагат е преди всичко опит да възстановят размазаните черти на собствената им идентичност, защото на това всеядно мнозинство, което се е настанило в Народното събрание, вече е много трудно да му хванеш различните полюси, позиции и т. н., с малки изключения разбира се.
Антисистемното поведение, почти изолационистко поведение, на Атака ги оставя обикновено встрани от решенията в Народното събрание. БСП по традиция са против, въпреки че не винаги това е разумно, докато за останалите шест парламентарни групи границите са все по-силно размити и все по-трудно могат да бъдат уловени, а това в едни местни избори е обикновено лош начин да привлечеш точно избирателите към себе си. Много лесно можеш да бъдеш пакетиран в традицинното „Абе, те всички са еднакви.”
Целият разговор с ПР експерта чуйте в звуковия файл.„Очакваме да видим как ще заработи управленската формула. На мен ми се иска да няма вече толкова големи политически вълнения, да има успокоение, но без да има отказ от това да се следи всеки ден и всеки час това, което прави правителството. Иска ми се да мисля, че политическото напрежение в страната спада. Сега ще видим как ще заработи новата..
Бюджетът ще бъде една от първите задачи на новата власт. Новият финансов министър трябва да пренапише рамката на държавните финанси за 2025 г. и да се върви към приемане на бюджета най-късно до края на март. Това заяви в предаването "Точно днес" старши икономистът в Института за пазарна икономика Петър Ганев . Той посочи, че голямото..
На Бабинден среща със старшата акушерка от АГ клиниката на УМБАЛ „Свети Георги“ Дора Мрянова, която посреща Деня на родилната помощ за 60-ти път. Не си спомня пола на първото дете, на което е помогнала да дойде на бял свят, но помни, че се е родило живо и здраво. "Нашата професия е трудна и много емоционална, посрещаме новия живот и се вълнуваме..
Правителството трябва да се съобрази с исканията на хората, а народът няма да допусне да има ограничаване на дохoдите. Така Александър Загоров, конфедерален секретар на КТ Подкрепа, коментира каква политика по доходите трябва да води кабинетът „Желязков“. Той обясни, че за да се съгласят хората интересите им да бъдат пренебрегнати трябва..
Кои са знаковите думи на 2024-та година? Отговор дава Веселина Седларска , журналистка и писателка, която бе и член на журито за втория етап от проучването на платформата "Как се пише?". Доналд Тръмп е най-често споменаваното име, а Шенген е най-знаковата дума за 2024-та. Сред тях са също дубайски шоколад и санитарен кордон. "Трудно се родиха..