Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Велоалеите в Пловдив - готови до 31 октомври?

| обновено на 05.08.15 в 16:11
Велоалеите в ж.р.Тракия
Снимка: инж. Ст. Стоянов

В пика на жегата и лятното разтоварване днес Ви предлагаме разговор за велоалеите в Пловдив и (не)удобствата, които създават на участниците в движението. 

60 км велоалеи се изграждат и през лятото. Трябва да са факт до края на октомври и активно да се използват от велосипедистите на Пловдив. Една от фирмите в консорцуиума се оттегли, замения я друга и това забави строежа, но дори и в най-големите жеги работата продължава.  

Велоалеите са тема за напълно противоположни мнения. 

По големия транспортен проект на Пловдив се изграждат 48 км велоалеи /старите бяха само 10 км/ -средствата са от ОП „Регионално развитие”. Започна и леко зацикли работата, защото едната фирма „Интергирани пътни системи” се оттегли и на нейно място в консорциума работи "Драгиев и ко". Борислав Кръстев, ръководител на проекта в Община Пловдив обясни, че общо 20 трасета велоалеи ще има в Пловдив в края на проекта, който е обявен за 31 октомври тази година. 

13,5 млн. лева са вложени в изграждането им по всички евростандарти, твърдят изпълнителите. Опонентите пък виждат, че тук има смесване на тротоарите за пешеходци и велосипедистите. Защитата казва, че  при нас стават най-добре в сравнение със София, Бургас, Стара Загора.

По проект 48 км велоалеи сега, плюс други още 12 км велосипедна мрежа, които ще се изградят с ремонтите на бул. "Руски", "Шести септември", "Васил Априлов" и "Коматевско шосе". 

Момиче на велосипед си провира път между пешеходците. Тя смята, че е грешка липсата на велоалеи в Центъра.

Пловдивчанин, който активно спортува и се предвижва в градска среда с велосипед, член на един от велоклубовете казва, че трябва активно да се работи по техническото изпълнение и сложните места за предвижване. 

Най - младите са най - нетърпеливи: те настояват за бързото откриване на всички трасета на велосипедната мрежа.

В Пловдив велоалеите ще са алтернативен транспорт, твърдението е на експертите от общината. На този етап обаче, активните велосипедисти от ранга на "Крива спица" в Пловдив са твърде малко. Еколозите смятат, че тук е заложено предизвикателството да намалим замърсяването на въздуха, карайки колело.  Ние българите,  вечно стигаме някой, за да дотичаме до европейските стандарти на Дания и Холандия, ни остават 60 км. велопътища в Пловдив. До средата на 2016, обещават да ги има.

Цариградско шосе, тук се работи

бул. България-разкопани тротоари и велоалеи

Снимка



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Държавата се нуждае от финансова дисциплина и реформи

Държавата ни се нуждае от правителство, което да има финансова дисциплина и да е готово на реформи. Това заяви бившият министър на икономиката Николай Василев дни след като вече имаме сформирано редовно правителство между ГЕРБ, ИТН и БСП. Той подчерта, че е възможно страната ни да има икономическа и финансова стабилност, тъй като ГЕРБ и ИТН..

публикувано на 20.01.25 в 10:47

Появата на Тръмп е сериозно предизвикателство за Европа

Това, което се случва в Близкия Изток, е нещо положително - след 15 месеца кървава война, в която бяха убити над 45 000 палестинци и израелци. Това, което става между Израел и Хамас е низ от радикални промени в този регион - споразумението с Хизбула, избора на нов ливански президент, на ново ливанско правителство. Все пак споразумението е много..

публикувано на 20.01.25 в 10:18

Капана на историята

В последния епизод от сезона поглеждаме към историята, а и към бъдещето, през очите на едно момиче на 15. Гостува ми дъщеря ми Никол Стоева, която ми каза, че е открила в книгата на Ювал Ноа Харари “Сапиенс” начин на мислене, а не само факти и дати. Харари критикува склонността да гледаме на историята като на линеен разказ, при който резултатите..

публикувано на 20.01.25 в 10:15

Жизнено важно е биомаркерите да се плащат от НЗОК

България е единствената държава в Европейския съюз, в която биомаркерната диагностика в онкологията не се заплаща с публични средства. Недопустимо е заплащането на биомаркерната диагностика от НЗОК да продължава за поредна година да се отлага, докато десетки пациенти се борят за живота си и достъпът им до иновативна терапия зависи от тов дали..

обновено на 20.01.25 в 07:59

Коалиционни конструкции като новия кабинет имат дълъг мандат

Националният изпълнителен съвет (НИС) на СДС на свое заседание е взел единодушно решение да подкрепи правителството на коалиционните си партньори - ГЕРБ, защото това се налага в момента. Това заяви в програма "Точно днес" евродепутатът от ЕНП, седесар и началник на кабинета на президента Петър Стоянов Илия Лазаров.  Той припомни, че подобна..

публикувано на 17.01.25 в 16:55