Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Историята на ВВС е славна, но бъдещето е меко казано неясно

"Винаги денят на ВВС и българската авиация е бил точка за равносметка на постигнатото и за проекция в бъдещето, точка на анализ за това какво и как могат нашите Военно-въздушни сили и на  тази база какво трябва да могат според новите условия"

Това обяви в интервю за Радио Пловдив по повод Деня на Военно-въздушните сили генерал-майор от резерва Евгени Манев, който е "Военен пилот първи клас", а в момента ръководи катедра "Национална сигурност" в Университета по библиотекознание и информационни технологии.

"Така че чувствата са раздвоени – историята е славна, а бъдещето ми се струва малко неясно – меко казано", каза още ген. Манев.

По думите му бъдеще има пред ВВС, но трябва да си зададем въпроса какво е това бъдеще и кога ще се случи, какви са времевите параметри, в които трябва да се случи.

"България трябва да има ВВС, адекватни на заплахите и рисковете, в които живеем и евентуално ще срещнем. Има специалнисти в България, които магат да направят тези оценки", коментира военният пилот.

Коментира, че и децата в момента знаят, че ВВС не са на висота да изпълняват задачите си и да защитят военно-въздушния суверенитет.

"Кой трябва да понесе отговорността за състоянието на българските ВВС – този въпрос е регламентиран в Конституцията, Закона за отбраната и другите закони, и там ясно е разписано кой какви отговорности има. Въпросът е дали всички, натоварени с тези задължения и отговорности в продължение на 20-25 години са изпълнявали своите задължения. Това е въпрос, който кореспондира много сериозно с националната сигурност на България", каза още ген. Евгени Манев.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

"Бонус-малус" ще конкурира застрахователите

С промени в Кодекса за застраховане система "бонус-малус" за задължителната застраховка "Гражданска отговорност“ бе приета от НС. Принципът представлява финансов стимул за изрядните водачи и съответно финансово наказание за онези, които причиняват пътни инциденти. Ще плащат ли наистина добрите шофьори по-малко и какъв ще е ефекта – темата в..

публикувано на 28.07.25 в 10:01

Зърнопроизводителите търпят загуби след жътвата

Добивите от пшеница и ечемик тази година са по-добри, но ниските цените на световните стокови борси вкарват нашите зърнопроизводители в загуба. Това обяви в интервю за Радио Пловдив Людмил Работов – председател на Съюза на зърнопроизводителите в Пловдив. Добивът от пшеница тази година е от 400-500 кг от декар. Цената е 330 лв. за..

публикувано на 28.07.25 в 09:14

Безплатно тестват за хепатит В и С всички от 40 до 60 годишни

Министерството на здравеопазването чрез регионалните здравни инспекции провежда информационна кампания по повод Световния ден за борба с хепатита – 28 юли.  Тази година мотото, избрано от Световната здравна организация е „Да го разбием! Запознай се с фактите. Тествай се!“.  Целта е повишаване на обществената информираност за рисковете от..

публикувано на 28.07.25 в 08:30

БАБХ подцени риска с шарката и пораженията са драматични

Ситуацията с шарката по овце и кози в Пловдивско се усложни. Освен унищожени животни в 42 от 65 огнища, мерките на БАБХ вече вкючват и забрана за изкупуване на мляко от фермите на областта. За заразата, икономическия ефект и управленските решения разговаряме с професора от Аграрния университет Дойчо Димов, който е и председател на Сдружение за..

обновено на 25.07.25 в 11:21

Властта обеща и ни излъга, ще обжалваме таксите за строеж

Помним протестите на строителния бранш отпреди няколко месеца срещу намерението на община Пловдив да вдигне с повече от 100% таксите за издаване на строително разрешение.  Те спряха след като предприемачът Илиян филипов поиска и получи посредничеството на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов. Компромисът, който да удовлетвори двете страни бе таксите да се..

публикувано на 25.07.25 в 11:20