Таксиметровите услуги ще се облагат с еднократен годишен общински данък , вместо данък печелба. Размерът на този данък ще се определя от общините и ще варира между 400 и 1000 лева. Това предвиждат новите предложения в закона за местните данъци и такси, който предстои да се гласува в Народното събрание, съобщи пловдивският депутат от ГЕРБ Атанас Ташков, един от вносителите на проекта.
“Ние направихме обстоен анализ на ситуацията в момента и се установи, че сега не могат да бъдат преценени точно сумите, които влизат в общините при сегашната разпоредба – а именно данък печалба. Затова предложихме да се мине към така наречения -еднократен годишен данък. Предложихме да бъде на таксиметров автомобил в граници между 400 и 1000 лева, като точната сума ще бъде определена от общинските съвети на съответната община. Така по-ясно тези пари ще влезнат в общинския бюджет и ще се видят средствата, които се получават от съответната услуга”, обясни Ташков
На въпрос, дали по този начин не се цели да се изкара част от таксиметровия бизнес, който е в сивата зона, Ташков отговори :”Не бих казал, че по-голяма част от сектора е в сивата зона. Но сега не се вижда реалната печелба.Получава се, че един автомобил работи цяла година, но накрая няма печелба. Сега нереално се плащат данъците от таксиметровите шофьори, а с промяната ще се изчистят нещата”.
Според него таксиметровите фирми не отчитат всичките приходи в момента. По думите му едно такси работи цяла година, а накрая плаща 20 лева данък ,
Ташков уточни, че по-големите общините вероятно ще определят и по-голям данък, защото услугата се ползва в по-голяма степен от хората.
Депутатът обясни още , че за промените е разговаряно с бранша и някой от тях са одобрили идеята и имат нагласа за подобен данък, който е като патент. Затова не се притеснява от протести.
Цялото интервю може да чуете в звуковия файлУправляващата коалиция изглежда стабилна, поне досега не е имало някакъв по-сериозен трус, каза в предаването "Точно днес" политологът доц. Иво Инджов . "Създаде се усещането, че такъв е възможен, заради постановката в бюджета за пенсиите, че няма да растат с швейцарското правило. След силна критика от страна на БСП и на опозицията това бе..
„Съдейки по проекта на бюджет за 2025 година и прогнозата, която е дадена до 2028 година, очевидно е, че икономиката, демографската система, участието ни в ЕС, са с големи проблеми. Тоест – България е в хиперкриза. И проблемите не са толкова в бюджета, колкото в икономиката, в нашите връзки с други европейски страни. Тъй като..
Съвместната кампания е между МБАЛ - Пазарджик и общината, а инициатор е д-р Димитър Бакалов, заместник-началник на Спешното отделение. " Тази кампания се роди от идеята да успеем да предоставим медицинска помощ в малките населени места, особено за хората, които са трудно подвижни. Получих пълна подкрепа от директора на болницата д-р Красимир..
Спешни законови реформи, по-голям контрол от страна на държавата и право на коопериране на малките производители. За това настояват членовете на Българската аграрна камара, която пое ангажимент да опише нелоялните търговски практики по цялата верига на доставки. "Като Аграрна камара този проблем го поставяме от миналата година и тогава, по..
Според предложения проектобюджет за 2025 година и финансовия план за следващите три години България влиза в дългова спирала, смята преподавателят по икономика и финанси проф. Красимир Петров. Дълговете ще достигнат през тази година 60 млрд. лева, догодина 70 млрд. лв, следват 80 млрд и след това 87 млрд. лева. България затъва в бясна скорост в..