Таксиметровите услуги ще се облагат с еднократен годишен общински данък , вместо данък печелба. Размерът на този данък ще се определя от общините и ще варира между 400 и 1000 лева. Това предвиждат новите предложения в закона за местните данъци и такси, който предстои да се гласува в Народното събрание, съобщи пловдивският депутат от ГЕРБ Атанас Ташков, един от вносителите на проекта.
“Ние направихме обстоен анализ на ситуацията в момента и се установи, че сега не могат да бъдат преценени точно сумите, които влизат в общините при сегашната разпоредба – а именно данък печалба. Затова предложихме да се мине към така наречения -еднократен годишен данък. Предложихме да бъде на таксиметров автомобил в граници между 400 и 1000 лева, като точната сума ще бъде определена от общинските съвети на съответната община. Така по-ясно тези пари ще влезнат в общинския бюджет и ще се видят средствата, които се получават от съответната услуга”, обясни Ташков
На въпрос, дали по този начин не се цели да се изкара част от таксиметровия бизнес, който е в сивата зона, Ташков отговори :”Не бих казал, че по-голяма част от сектора е в сивата зона. Но сега не се вижда реалната печелба.Получава се, че един автомобил работи цяла година, но накрая няма печелба. Сега нереално се плащат данъците от таксиметровите шофьори, а с промяната ще се изчистят нещата”.
Според него таксиметровите фирми не отчитат всичките приходи в момента. По думите му едно такси работи цяла година, а накрая плаща 20 лева данък ,
Ташков уточни, че по-големите общините вероятно ще определят и по-голям данък, защото услугата се ползва в по-голяма степен от хората.
Депутатът обясни още , че за промените е разговаряно с бранша и някой от тях са одобрили идеята и имат нагласа за подобен данък, който е като патент. Затова не се притеснява от протести.
Цялото интервю може да чуете в звуковия файл"И я превърнаха в пустиня. И нарекоха това мир." С този цитат от Тукидит п олитологът от Софийския университет проф. Татяна Дронзина коментира пред Радио Пловдив преговорите между САЩ и Русия за примирие в Украйна. Тя изрази притеснение, че до този момент Украйна не получава гаранции за сигурност отникъде. Това е една търгашеска..
"По-трудната задача при въвеждането на еврото вероятно ще е да убедим българските граждани, че това е това е по-добрият избор за тях самите, отколкото управляващите да убедят отговорните за членството европейски институции", смята икономистът Георги Стоев. Наскоро той обяви в профила си във Фейсбук готовост да отговаря на въпроси на интересуващи се за..
Въпреки грозните сцени от протеста на „Възраждане“ в събота нормалността в страната ни се завръща. Това коментира политическият анализатор и журналист Иван Тропанкев. Аргументира се с това, че имаме работещо правителство с опозиция, на прага сме на приемането на бюджет 2025, както и на влизането ни в еврозоната. „Докладът за членството..
Община Пловдив ще защитава обществения интерес при финализиране на електронната система в градския транспорт. Това заяви в интервю за предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив Ерол Садъков, заместник-кмет на Пловдив с ресор транспорт. Той обясни, че в момента се водят преговори с фирма „Тикси“ за сумата, която трябва да се даде допълнително за..
Смешна е историята дали е вярно, че България е изпълнила критериите и може да влезе в евозоната от 01.01.2026 г., защото става въпрос кога точно се закръгля при изчисляването на критерия. Това заяви в предаването "Точно днес" макроикономистът Георги Ганев . "Когато се опитваш да вкараш аналогова действителност в дигитални цифрови критерии, понякога..