28-те държавни лидери от ЕС отново се събират в Брюксел, за да решат дали да сключат споразумение с Турция за спиране на мигранти и обмен на бежанци. Няколко правителства, сред които и това на България, имат резерви относно сделката и условията, които поставя Анкара, за да спира потока от хора през границите си.
Според него председателят на Европейската комисия Жан-Клод Юнкер демонстрира все по-голяма непоследователност. Той твърди, че ЕС ще получи, каквото иска, но в същото време обяви, че Турция поне още 10 години няма да е готова за членство в ЕС. Затова не сделка или договорка, а компромис, може би, е точната дума за това, което ще се случва в Брюксел, коментира още Марин Русев.
Споразумение обаче не зависи само от Европа или от Турция. Не трябва да забравяме и интересите на САЩ. Цената на сделката се покачва все повече. Някои страни от ЕС, като Испания и Италия, се опитват да водят и собствена политика по мигрантската криза, защото са повече засегнати от бежанската вълна, добави Русев.
Той беше категоричен в прогнозата си, че ще има още доста срещи между ЕС и Турция преди да се изясни истинската позиция и на двете страни по споразумението.
България не е готова за сериозни бежански трусове и ситуацията при нас също е тежка, защото тепърва може да изпитаме това, с което се сблъскват Гърция и Италия. Затова България трябва безрезервно да подкрепя Гърция. Просто е - ако Гърция не издържи като държава на мигрантския натиск, България ще бъде също съсипана от бежанците. Ние сме в толкова тежка ситуация, че сами не можем да предположим какво може да ни се случи, предупреди Марин Русев.
Нашите политици трябва да артикулират не само егоистичния ни интерес, а и подкрепа за Турция, като същевременно искаме всичко, което турското правителство може да направи, за да смекчи мигрантския натиск.
Според Русев държавата ни отдавна се движи на автопилот и нямаме модели, които да проиграват разнообразни ситуации. Срещу нас стои огромна бежанска маса, която може бързо да изчерпи не само българския, а дори германския ресурс. Затова трябва да работим с всички страни на ЕС и да търсим това сътрудничество, защото сами не можем да се справим с евентуалната криза.
Може би е дошло времето да разберем, че по-добре е Турция да стане член на ЕС, отколкото други страни от далечната част на Източна Европа, които ще нахлуят в това пространство и трудно ще се впишат в него.
Иначе бежанците-номади идват в Европа, не за да се съобразяват с европейските ценности, а за да наложат своя начин на живот, коментира още Марин Русев.
С промени в Кодекса за застраховане система "бонус-малус" за задължителната застраховка "Гражданска отговорност“ бе приета от НС. Принципът представлява финансов стимул за изрядните водачи и съответно финансово наказание за онези, които причиняват пътни инциденти. Ще плащат ли наистина добрите шофьори по-малко и какъв ще е ефекта – темата в..
Добивите от пшеница и ечемик тази година са по-добри, но ниските цените на световните стокови борси вкарват нашите зърнопроизводители в загуба. Това обяви в интервю за Радио Пловдив Людмил Работов – председател на Съюза на зърнопроизводителите в Пловдив. Добивът от пшеница тази година е от 400-500 кг от декар. Цената е 330 лв. за тон...
Министерството на здравеопазването чрез регионалните здравни инспекции провежда информационна кампания по повод Световния ден за борба с хепатита – 28 юли. Тази година мотото, избрано от Световната здравна организация е „Да го разбием! Запознай се с фактите. Тествай се!“. Целта е повишаване на обществената информираност за рисковете от..
Ситуацията с шарката по овце и кози в Пловдивско се усложни. Освен унищожени животни в 42 от 65 огнища, мерките на БАБХ вече вкючват и забрана за изкупуване на мляко от фермите на областта. За заразата, икономическия ефект и управленските решения разговаряме с професора от Аграрния университет Дойчо Димов, който е и председател на Сдружение за..
Помним протестите на строителния бранш отпреди няколко месеца срещу намерението на община Пловдив да вдигне с повече от 100% таксите за издаване на строително разрешение. Те спряха след като предприемачът Илиян филипов поиска и получи посредничеството на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов. Компромисът, който да удовлетвори двете страни бе таксите да се..