Международна конференция, организирана от фондация „Световен образователен форум България” и община Пловдив - „Образователната система през 21 век – иновативни подходи за качествено образование” събра над 130 експерти от страната и гости от чужбина, които ще дискутират днес и утре необходимостта от промени и иновации в областта на образованието. Дискусията е в унисон и с готвените промени в българската образователна система, които влизат в сила от следващата година с новите стандарти и новия Закон за предучилищното и училищното образование.
Припомняме, че първите иновативни училища трябва да отварят врати от по-следващата учебна година 2017/1018 година. С промените за първи път се дава възможност на училищата да кандидатстват с проекти, за да се сдобият със статута “иновативни“. Този статут ще се присъжда, ако поне в една от паралелките се провежда „различно образование“ с нови методи на преподаване и различна организация на учебния процес.
В това отношение Пловдив може би има най-голям опит, защото новият модел действа вече в 8 учебни заведения. Проектът „Иновативни училища” е инициатива на Община Пловдив и фондация „Световен образователен форум България”.Програмата представлява серия от методи за организиране по нов начин на обучението и учебната среда. ОУ" Алеко Константинов" е сред тези учебни заведения и вече успешно прилага новата практика, обясни директорът му Красимир Ангелов.
Извън иновациите в образованието, пред българските учители стои обаче, проблема с ограмотяването на децата. Според Васка Атанасова, старши експерт начално образование в РИО Пловдив, голям процент от учениците в начален курс не могат да четат добре.
Ограмотяването, извънкласната работа с учениците, които се справят по-трудно с четенето и индивидуална работа с тях са само част от практиката на началните училите в ОУ" Васил Левски " в село Караджово, община Садово, обясни директорът Красимира Благоева. По думите й месец юни е времето, в което изоставащите ученици наваксват пропуснато с индивидуална работа с преподавателите.
Наред с конкретната тема на форума експертите коментираха и проблема с достъпа до образование като глобален проблем и в контекста на бежанската криза.
По данни на организацията в света близо 80 милиона деца не посещават училище. Според директора на Световния образователен форум д-р Лидия Ван Рийтшот в момента има сирийски деца, които от 4 години са прекъснали образованието си и страните от ЕС трябва да се погрижат за тях.
Тя е категорична, че достъпът до образование трябва да бъде приоритет на всяко правителство .
Репортаж по темата може да чуете в прикачения звуков файл.Мерки за подобряване на дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия. "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..
Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..
За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение. Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..
Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..
С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..