Българската политическа класа трябва да се обедини, за да се случат големите енергийни проекти на страната ни. За това призова в събота премиерът Бойко Борисов. Той подчерта, че трябва да работим съвместно с Европейската комисия в тази насока, но не може да се случи и без участието на Русия.
През последните седмици има своеобразен рестарт на говоренето за АЕЦ „Белене“, работи се и за създаването на газоразпределителен хъб край Варна. До колко е възможно да се случат в близко време големите енергийни проекти на България, говорим с енергийния експерт Антон Иванов.
АЕЦ „Белене“ е възможен като частен проект с малко държавно участие, но са малко примерите в Европа. Говорим за многомилиардни инвестиции и всеки би искал гаранции за участието си в такъв проект, който да се изгради за 20-тина години. Това е много трудно, посочи Антон Иванов.
Според него фактът, че българската страна ясно заявява, че няма да даде гаранция за изкупуване на ядреното гориво е само малка част от препятствията. RWE поставиха редица условия в законодателството, например. Неизбежно ще възникват искания за гаранции - за едно или друго - и е важно България с какво се обвързва.
На България й тежи много ежедневната наказателна лихва. Подходът с пробите и грешките няма да е възможен много дълго, смята Иванов. По думите му не случайно НЕК закъснява с 6-месечния си отчет, защото не е ясно как ще се отрази решението на Наказателния съд.
България трябва да развива едновременно хидроенергетика, добив на енергия от въглища от Марица Изток и ядрена енергетика, смята експертът. Въпрос на воля е да се осъществяват паралелно, а не за сметка един на друг.
Има разлика между търговските и инфраструктурните проекти, отбеляза Антон Иванов. Газовият хъб „Балкан“ за жалост е търговски проект. ЕК обаче предлага помощи за инфраструктурните проекти, затова трябва да се търсят търговски партньори в Европа и дори вътрешни. В момента такива не се виждат.
Цялото интервю с Антон Иванов чуйте в звуковия файл.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..